2006-08-08, 02:53
Medlem
benderboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe.patriot
Luktar ännu en avstängning för tv4 som det blev med tone!

Med tanke på att bilderna och intervjun är från början av 2005 så lär det inte vara aktuellt. Stolpskottet Kinna Bellander som stängde av Tone har ju antagit någon ny policy vid årsskiftet.

"Kinna Bellander vill inte kommentera tidigare fotograferingar. Men hon säger att TV4 har en ny policy sedan årsskiftet.
- Det alltid enorma diskussioner vad aktualitetsjournalistiken ska stå för. Vid årsskiftet tog vi ett nytt avstamp där vi sätter trovärdigheten absolut främst, säger hon.
"
Citera
2006-08-08, 11:19
Medlem
blajs avatar
Jag tycker också Suzanna är jäkligt kunnig och påläst, ljusår ifrån vedervärdiga Anna Pohjanen. Vad jag då inte förstår är varför hon försöker motarbeta sig själv genom att ta fokus från att hon faktiskt är en bra sportjournalist, och istället göra "fina och smakfulla bilder" i Slitz/Café osv.

Fotbollsgalan i år skulle ju hon och Jessica Almenäs (som btw även hon såklart vikt ut sig) leda som första kvinnor någonsin. Varför blir jag inte förvånad när de båda dyker upp i rutan i klänningar där allt man kan tänka på är hur lång tid det kommer att ta innan brösten hoppar ut. Självklart ska man få "känna sig kvinnlig" och alla dem där klyschorna, men kan man inte göra det privat isåfall? Måste man göra det på bekostnad av sin karriär? För jag tappar i alla fall respekten för personer som försöker vinna extrapoäng genom att anspela på sex.
Citera
2006-08-08, 15:34
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaj
Jag tycker också Suzanna är jäkligt kunnig och påläst, ljusår ifrån vedervärdiga Anna Pohjanen. Vad jag då inte förstår är varför hon försöker motarbeta sig själv genom att ta fokus från att hon faktiskt är en bra sportjournalist, och istället göra "fina och smakfulla bilder" i Slitz/Café osv.

Fotbollsgalan i år skulle ju hon och Jessica Almenäs (som btw även hon såklart vikt ut sig) leda som första kvinnor någonsin. Varför blir jag inte förvånad när de båda dyker upp i rutan i klänningar där allt man kan tänka på är hur lång tid det kommer att ta innan brösten hoppar ut. Självklart ska man få "känna sig kvinnlig" och alla dem där klyschorna, men kan man inte göra det privat isåfall? Måste man göra det på bekostnad av sin karriär? För jag tappar i alla fall respekten för personer som försöker vinna extrapoäng genom att anspela på sex.

Är det en klyscha att känna sig kvinnlig? Det är väl snarare en klyscha i Sverige att så fort en kvinna ser ett spår kvinnlig ut så "anspelar hon på sex" eller "tappar i trovärdighet". I Frankrike, exempelvis skulle resonemanget vara helt obegripligt.
Citera
2006-08-08, 19:10
Medlem
Bjurras avatar
Att ha extremt iögonfallande urringningar är väl inte att se "ett spår kvinnlig ut"?
Citera
2006-08-08, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Att ha extremt iögonfallande urringningar är väl inte att se "ett spår kvinnlig ut"?
Nej, de är bara lite mysigt att se om man har kuk och inte är feminist samtidigt.
Citera
2006-08-08, 22:36
Medlem
Paines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreyCox

Är Suzanne Sjögren en bra sportjournalist?

NEJ

Suzanne Sjögren är ingen bra sportjournalist, däremot är hon ganska okej som programledare/studioledare (eller vad man ska kalla det). Jag tror inte hon skulle kunna skriva bra krönikor etc.
Citera
2006-08-09, 00:21
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra

Syftar du på Cafebilderna eller var det nu var. Jag har då aldrig sett henne i extrema urringningar när hon jobbar. Texten benämner ju också det hela "linnetricket" och är bara en del av sanningen. Som hon beskriver händelseförloppet (Under EM 2004) så var det extremt få kvinnliga journalister där överhuvudtaget, vilket gjorde att hon fick mer uppmärksamhet.
Citera
2006-08-09, 00:22
Medlem
RedXs avatar
Jag tycker att hon både är en bra studiovärd och en "foxy chick".
Citera
2006-08-09, 00:51
Medlem
Vobblers avatar
Visst, hon ser hyfsad ut nu, men för sisådär åtta år sedan var hon ju grann..

Free Willy!
Citera
2006-08-09, 12:53
Medlem
blajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Är det en klyscha att känna sig kvinnlig? Det är väl snarare en klyscha i Sverige att så fort en kvinna ser ett spår kvinnlig ut så "anspelar hon på sex" eller "tappar i trovärdighet". I Frankrike, exempelvis skulle resonemanget vara helt obegripligt.

Varje gång en kvinna som vikt ut sig får frågan om varför dom valde att vika ut sig svarar dom alltid nåt i stil med "jag ville känna mig kvinnlig", och jag är så trött på det. Kan dom inte bara erkänna att de vill att folk ska veta hur snygga ben, stora bröst mm. dom har, samt få uppmärksamhet.

Dessutom tycker jag det är synd att vissa kvinnor verkar anse att retuscherade bilder är kvinnligt, eftersom en kvinna knappast ser ut så i verkligheten. Och du kan ju inte vara så naiv att du tror att om en kvinna viker ut sig så vill hon inte anspela på sex?
Citera
2006-08-09, 13:21
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Varje gång en kvinna som vikt ut sig får frågan om varför dom valde att vika ut sig svarar dom alltid nåt i stil med "jag ville känna mig kvinnlig", och jag är så trött på det. Kan dom inte bara erkänna att de vill att folk ska veta hur snygga ben, stora bröst mm. dom har, samt få uppmärksamhet.

Du tror inte att de två anledningarna kan hänga ihop?
Citera
2006-08-09, 21:38
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Dessutom tycker jag det är synd att vissa kvinnor verkar anse att retuscherade bilder är kvinnligt, eftersom en kvinna knappast ser ut så i verkligheten. Och du kan ju inte vara så naiv att du tror att om en kvinna viker ut sig så vill hon inte anspela på sex?

Tråden handlar om hennes yrkesutövning. Originalfrågan som kom från Caféartikeln var om hennes bröst gjorde att hon snöt intervjuoffer från andra manliga journalister genom linnetricket.

´Dina känslor inför utvik är väl just det - Dina känslor och jag tror inte heller att hon såg det som vidareutbildning, men kan inte direkt se något fel i det.
Att bilder inte är verklighet förstår nog alla, men jag ser inte riktigt hur det är relevant heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in