2014-01-28, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FUP, tilläggsprotokoll 1:

Eftersom det står bl.a. kan man inte utesluta något slags ämne i partikeln. Man kan inte heller utesluta andra partiklar som SKL inte tog med i sitt sakkunnigutlåtande.

Där har vi en miss från SKL då?
Senast redigerad av rivarojva 2014-01-28 kl. 13:54.
Citera
2014-01-28, 13:49
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Vi ska ha klart för oss att Marinas vapen är borta nu, detta talar för att det har använts...
Vi ska ha klart för oss att FS upplyser polisen om att han skjutit med detta vapen.
Detta talar därför för att det är utan tvekan är det mordvapen som FS mördade Marina med.
Vad FS säger därför är att MJ är mördad med detta vapen, men om ni hittar vapnet så kan det finnas spår av mig utan det bevisar något mot mig
Hur man än vänder o vrider på detta mord på MJ så finns det endast en trolig gm..alla spår pekar ut FS som hennes mördare...
Alla är kollade o kollade igen utom jultomten, påskharen samt spöken.

Ja, ännu en sak som FS tar upp på eget bevåg att han provskjutit vapnet i närtid. Man kan undra om inte detta sägs för att förklara eventuella partiklar på händerna. Oj vad mycket fabler han måste ha knåpat ihop för att få till detta men gör dock bort sig mellan varven med "levde" "avgudade" Inte minsta tvekan som sagt vem som gjorde detta och hur och att rätt man får skaka galler förhoppningsvis ett bra tag.
Citera
2014-01-28, 14:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rivarojva
Där har vi en miss från SKL då?
Nej, det tror jag inte. SKL har iaf inte missat någon higgspartikel, trodde du det eftersom du frågade?
Citera
2014-01-28, 14:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Inget alls mig veterligen men syl är inget man springer runt i fickan med och bara råkar hugga den genom någons huvud. Att få igenom en syl genom skallbenet är nog inget lätt match ännu mindre en skruvmejsel så du kan väl sluta att lägga ut fler one-liners med dumheter. För övrigt är inte en syl och de flesta av skruvmejslar inte låga nog för att orsaka skadan. Tänkte du på detta innan fantasierna gick igång. Denne danske expert är nog ute och cyklar lite
Får jag fråga vad du har för kompetens som tror dig kunna avgöra det här bättre än en dansk expert?
Citera
2014-01-28, 14:28
Medlem
Citat:
Ja, ännu en sak som FS tar upp på eget bevåg att han provskjutit vapnet i närtid. Man kan undra om inte detta sägs för att förklara eventuella partiklar på händerna. Oj vad mycket fabler han måste ha knåpat ihop för att få till detta men gör dock bort sig mellan varven med "levde" "avgudade" Inte minsta tvekan som sagt vem som gjorde detta och hur och att rätt man får skaka galler förhoppningsvis ett bra tag.

Minst två saker har han tagit upp på eget bevåg och allt annat vet han inget om och kan inte ens gissa sig till något.

Att han har skjutit med just den pistolen och haft sex med Marina vill han alltså absolut att polisen ska veta.
Citera
2014-01-28, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Minst två saker har han tagit upp på eget bevåg och allt annat vet han inget om och kan inte ens gissa sig till något.

Att han har skjutit med just den pistolen och haft sex med Marina vill han alltså absolut att polisen ska veta.
En pundares minne kan i och för sig vara selektivt. Att han tar upp pistolen själv är givetvis för att förklara eventuell förekomst av GSR. När det gäller sexet tror jag mest han ville skryta med att kunna få ståkuk även om han röker på allt som oftast.
Citera
2014-01-28, 14:53
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Inget alls mig veterligen men syl är inget man springer runt i fickan med och bara råkar hugga den genom någons huvud. Att få igenom en syl genom skallbenet är nog inget lätt match ännu mindre en skruvmejsel så du kan väl sluta att lägga ut fler one-liners med dumheter. För övrigt är inte en syl och de flesta av skruvmejslar inte låga nog för att orsaka skadan. Tänkte du på detta innan fantasierna gick igång. Denne danske expert är nog ute och cyklar lite

Missat lite där LÅNGA ska det vara och inget annat
Citera
2014-01-28, 15:17
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Får jag fråga vad du har för kompetens som tror dig kunna avgöra det här bättre än en dansk expert?

Min kompetens är inte avgörande för att omkullkasta detta luftslott behövs bara lite sunt förnuft.
Det är ju rätt enkelt, tom de längsta skruvmejslar och sylar har en för kort längd på själva spetsdelen för att kunna räcka igenom ett huvud och då ska dess dessutom penetrera inte bara ett utan på två ställen genom ett mänskligt kranium. Längden räcker inte till och kraften man skulle behöva använda är rätt så stor för att skadan på M skulle ha uppkommit. Nu har du två skäl så vi återgår till verkligheten och att M är skjuten genom huvudet.
EDIT; stavfel igen
Senast redigerad av Titiana 2014-01-28 kl. 15:25.
Citera
2014-01-28, 15:20
Bannlyst
Citat:
Min kompetens är inte avgörande för att omkullkasta detta luftslott behövs bara lite sunt förnuft.
Det är ju rätt enkelt, tom de längsta skruvmejslar och sylar har en för kort längd på själva spetsdelen för att kunna räcka igenom ett huvud och då ska dess dessutom penetrera inte bara en utan på två ställen genom ett mänskligt kranium. Längden räcker inte till och kraften man skulle behöva använda är rätt så stor för att skadan på M skulle ha uppkommit. Nu har du två skäl så vi återgår till verkligheten och att M är skjuten genom huvudet.
Att Marina inte skulle försvara sig om någon trycker en skruvmejsel genom huvudet på henne - medan hon ligger i sängen och är vaken - är lika stor som att hitta en Higgspartikel på brottsplatsen. Tycker inte Q och Fnurra själv att denna teori känns lite långsökt?
Citera
2014-01-28, 15:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Om bilderna som lagts upp stämmer så ser det ut som att det är påsittande skott. Så fint att dom lades upp. Det går nog inte att stå flera meter ifrån och inte snett bakom eller framför det är ett som är säkert.

Hur stor är mynningen på en Browning av den här typen som Husqvarna tillverkade?
Citera
2014-01-28, 15:27
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Om bilderna som lagts upp stämmer så ser det ut som att det är påsittande skott. Så fint att dom lades upp. Det går nog inte att stå flera meter ifrån och inte snett bakom eller framför det är ett som är säkert.

Hur stor är mynningen på en Browning av den här typen som Husqvarna tillverkade?

Vilken bild menar du? den som fnurran la upp eller någon annan? Vill hänga med i din tankegång här...
Citera
2014-01-28, 15:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Vilken bild menar du? den som fnurran la upp eller någon annan? Vill hänga med i din tankegång här...

De bilderna fnurran lade upp. Och det är inte direkt ett litet hål. Hade det nu inte varit så pass skeletterat, så hade man förmodligen sett en svart kant runt hålet. Han sköt henne med ett påsittande skott det ser inte bättre ut enligt min teori.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-28 kl. 15:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in