2014-01-28, 13:53
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Helt ärligt vem fan bryr sig? 1.4 miljoner är pisspengar, ungefär vad Mona lägger i månaden på Toblerone eller vad Reinfeldt betalar ut i mutor dagligen.

Som sagt. I SD tycker man inte att det är något problem med att fuska till sig bidrag.
Citera
2014-01-28, 13:55
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
SD-anhängarna här inne har redan uttryckt klart och tydligt att de inte tycker att det spelar någon roll om SD fuskar till sig bidrag med förfalskade protokoll med mera. Så stämpeln bidragsfuskare kommer ni att få dras med. Sen är det väl inte avgjort än, men försvara gärna din sekt och din sektledare du.

Du har helt rätt i ovanstående men om det visar sig att de uppgifter som de fått från avhoppare till SD är felaktiga då är det AB som får den längsta näsan även om en del av SD-anhängarna härinne beter sig som idioter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outbreak
Från Twitter:

"A Johansson Heinö‏@JohanssonHeino
I AB:s webb-sändning hävdar Paula Bieler att Daniel Assai försökte sälja storyn om SD:s bidragsfusk till Expressen förra året."

Ja, vad skall man säga om denna Daniel Assai?

Kan stämma eftersom Expressen är i princip tysta om detta.
Citera
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davemeister
Du som häftig AFA-anhängare kan väl vara så vänlig att upplysa oss "SD-anhängare" vilka fel som begåtts, eftersom Aftonbladets "avslöjande" var rena lögner.

Citat:
Ursprungligen postat av granved
Vad jag vet har ingen som vet om att sammanslutningen fanns bekräftat att sammanslutningen fanns.

Paula Bieler har däremot hört tala som att sammanslutningen fanns men hon vet inte.

Här får du svar.

Jag är inte anhängare till AFA.
Citera
Medlem
davemeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lPhone
Fin omväxling från järnrörspartiet

Precis som du säger, detta rör inte en enda Sverigedemokrat ryggen, partiet växer på i samma takt oavsett hur högt neoliberaler skriker.

Får se om man kommer med en ursäkt till partiet nu eller ifall de bara sopar det under mattan som vid senaste Ekeroth "skandalen".

Vilken skandal???? Är du läskunnig, det har inte förekommit någon skandal... Dessa jävla vänstertomtar måste fan lära sig att läsa..
Citera
Bannlyst
Det trista i denna soppa ar att Aftonbladet kor med rena "Goebbels-propagandan"!

Man far med osanning medvetet och hoppas att om man ljuger tillrackligt ofta sa tror folk pa deras logner...

Joseph Goebbels - "Idolen" for Aftonbladets journalister.
Citera
2014-01-28, 13:57
Medlem
Citat:
Vad jag vet har ingen som vet om att sammanslutningen fanns bekräftat att sammanslutningen fanns.

Paula Bieler har däremot hört tala som att sammanslutningen fanns men hon vet inte.

Va? Det är väl ändå upp till media att bevisa att så inte var fallet i så fall. Nu finns det uppenbarligen ett kvinnoförbund, och de bekräftar partiets version om att allt gått rätt till.

Citat:
Som sagt. I SD tycker man inte att det är något problem med att fuska till sig bidrag.

Dem har inte fuskat, till och med TT har tagit tillbaka anklagelserna.
Citera
Medlem
Citat:

Assai hävdar att den inte fanns, Bieler hävdar att den fanns.

Sammanslutning, vad är en sammanslutning? Det hela är en ordlek. Kort sagt, en storm i ett vattenglas.
Citera
Medlem
Gene Wilders avatar
Citat:

Det finns bevis för det tidigare i tråden.
Citera
Avslutad
Rent formellt kanske det inte har skett några fel, men detta sätt att äska till sig pengar känns inte helt ok.
Citera
Medlem
Barringtons avatar
Paula Bieler (SD) står precis i live-tv hos Aftonbladet och menar att de skrivit under dokument som "förfalskats". Det låter ju troligt att Assai skulle göra detta 2010 medan han fortfarande har en stark roll inom partiet?

Klart som korvspad att här ligger mer än en hund begraven.
Citera
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Citat:
Läs tråden, det står rätt mycket om blattar, invandrare, judar m fl.

SD älskar ju offerkoftan, så då är väl allt i sin ordning? Sen går det inte att komma ifrån att SD är ett rasistiskt och fascistiskt parti med rötter i och fortsatta kopplingar till nynazismen och våldsamma högerextremistiska rörelser. Partiledaren gick med när man hade uniform, Björn Söder m fl har uttalat sig positivt om nazistiska aktioner med mera. Men försvara din sekt du.

Hur många av dom representerar Sverigedemokraterna, tror du?

Den s k "offerkoftan" är något ni har gett Sverigedemokraterna, vilket du otroligt nog misslyckas med att förstå. Tacka fan för att folk blir förbannade när ett demokratiskt valt parti hela tiden blir attackerade från alla håll och kanter och när självaste statsministern rättfärdigar våld mot partiets företrädare. När man slutar behandla partiet annorlunda så försvinner också offerkoftan. 1+1, du vet?

Jag är hur nyfiken som helst på vad som är rasistiskt med SDs politik. Kan du inte förklara det för mig? Grejen är att jag har ställt den här frågan till alla som kommit med dessa anklagelser, och under de 7 åren jag har varit aktiv i partiet så har jag aldrig fått ett svar på den frågan. Men vi försöker igen!

Anledningen till att folk inte ser det här som en särskilt stor grej är följande;
1. SD-sympatisörer har absolut noll tillit till svensk media och allt vad det innebär.
2. Det finns inga andra partier som tar tag i samma frågor som Sverigedemokraterna, och en "skandal" som detta lär ju knappast få Ove, 57, att plötsligt älska mångkultur.

Allt det här är ett direkt resultat av hur jävla misskött det här landet är och det fruktansvärda debattklimatet vi har i Sverige. Vad sägs om lite självkritik emellanåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in