Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-28, 11:32
  #217
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walk
Hur var det, hade hon faktiskt gjort någon anmälan, eller använder hon bara media som plattform för rättvisemärkt rättvisa?
Vad jag har förstått har hon gjort en anmälan men vägrat låta dokumentera skadorna eller låta sig höras av polisen.
Citera
2014-01-28, 11:35
  #218
Medlem
Drozds avatar
Att det är en bluff får nog betraktas som bevisat nu. Inte helt oväntat....

Frågan är då vad som driver denna förvirrade unga samenationalist? Är hon psykist störd på riktigt, är det bara ett practical joke eller vill hon helt enkelt boosta jojk- och poetry slam-karriären? Kan hon rent av vara betald av någon i opinionsbildande syfte?
Citera
2014-01-28, 11:37
  #219
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Att det är en bluff får nog betraktas som bevisat nu.

Frågan är då vad som driver denna förvirrade unga samenationalist? Är hon psykist störd på riktigt, är det bara ett practical joke eller vill hon helt enkelt boosta jojk- och poetry slam-karriären? Kan hon rent av vara betald av någon i opinionsbildande syfte?
Det här är ju satt i system av kommunister för att skapa en nazistskräck som ska få myndigheter att gå hårdare fram mot nationalister och för att få pengar till olika "antifascistiska" projekt. På samma sätt arbetar judarna i Malmö för att få diverse bidrag och uppmärksamhet.
Citera
2014-01-28, 11:42
  #220
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Att det är en bluff får nog betraktas som bevisat nu. Inte helt oväntat....

Frågan är då vad som driver denna förvirrade unga samenationalist? Är hon psykist störd på riktigt, är det bara ett practical joke eller vill hon helt enkelt boosta jojk- och poetry slam-karriären? Kan hon rent av vara betald av någon i opinionsbildande syfte?

Var hon inte poet? Det är ju det nya sättet för "artister" att "komma fram". Media hjälper ljugande sk "konstnärer" genom att tro på och uppmuntra slikt ljug.

Som hon som låtsades få psykbryt på tranebergsbron, fy fan... eller hon med slöjan, mitt i natten (avisst troligt) i Farsta.

Och varför är det bara kvinnor som ljuger och försöker få uppmärksamhet på det här viset? Något för Södertörns forskare att klura över....
Citera
2014-01-28, 11:54
  #221
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det här är ju satt i system av kommunister för att skapa en nazistskräck som ska få myndigheter att gå hårdare fram mot nationalister och för att få pengar till olika "antifascistiska" projekt. På samma sätt arbetar judarna i Malmö för att få diverse bidrag och uppmärksamhet.

Men varför tar de i så de spricker i sina lögner? De undergräver ju bara sin egen trovärdighet. Och att media sprider tramset vidare! Snart är det nog en hel stövelprydd Waffen SD-division som attackerar transpersoner med motorsågar i jogginspåret...
Citera
2014-01-28, 11:55
  #222
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walk
Hur var det, hade hon faktiskt gjort någon anmälan, eller använder hon bara media som plattform för rättvisemärkt rättvisa?
Det handlar nog om att hon är avundsjuk på alla olika blatte-organisationer som får statliga pengar för att jobba mot "diskriminering". Hon kanske vill bli "projektledare" för en organisation mot Samofobi.
Citera
2014-01-28, 12:00
  #223
Medlem
Här är en länk till en bild på Mimi och den påstådda blåtiran som Mimis mor lade upp på sin Facebooksida i söndags. Bilden är borttagen från hennes facebookflöde men ligger fortfarande kvar på serven.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/...31255822_o.jpg
Citera
2014-01-28, 12:04
  #224
Medlem
Flus avatar
Stämmer det verkligen att hon är bloggare? Någon som lyckats hitta bloggen?
Citera
2014-01-28, 12:26
  #225
Medlem
Tror ni hon brukar jogga med sånadär örhängen eller var dem mer för att hon var noga med att piffa upp sig innan hon la ut bilden för allmän beskådan? Är det det första man tänker på när man blivit misshandlad? "Ånej jag måste ju ta på mig örhängen!"
Citera
2014-01-28, 12:31
  #226
Medlem
Burkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoreTheBliss
Här är en länk till en bild på Mimi och den påstådda blåtiran som Mimis mor lade upp på sin Facebooksida i söndags. Bilden är borttagen från hennes facebookflöde men ligger fortfarande kvar på serven.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/...31255822_o.jpg

Hmmm.....visst har "fläskläppen" läkt ihop riktigt bra på den här bilden......

Det är ett gott läkkött i samen - här har "nassar" matat slag i ansiktet och bara lyckats träffa på ett och samma ställe - vilka dåliga boxar "nassar" det finns!
__________________
Senast redigerad av Burken 2014-01-28 kl. 12:34.
Citera
2014-01-28, 12:37
  #227
Medlem
Därför ljög Mimi Märak om nazistöverfall: Hon attackerades och ofredades - av negrer

Nu har jag grävt vidare lite i fallet Mimi Märak - "bloggerskan" (utan blogg) som påstod sig ha blivit misshandlad av sju nazister. Här är originaltråden:

(FB) Samisk Bloggare överfallen av 7 Nazister i Sthlm 14-01-25

Jag har via kontakter som jag inte vill röja fått tag på en dom från 2012 som inte finns i de "offentliga registren" (tingsrättens egna beskrivning) där Mimi Märak är målsägande i ett sexualbrottsmål. Hon blev då mycket riktigt attackerad av främmande män, men inte av svenska nazister utan av tre främmande negrer som gav sig på henne.

Domen finns tydligen inte på Lexbase.

Ur domen:

"Mimi Märak har i huvudsak berättat följande. Hon talade i telefonen med en väninna när tre män kom emot henne. En av männen stack in sin hand under hennes kjol och tog ett grepp om hennes rumpa, utanpå strumpbyxorna. Han hade ett tillräckligt grepp för att hålla kvar greppet. Männen omringade henne och kallade henne jävla fitta, jävla hora och jävla rasist. Hon kände sig arg, ledsen och kränkt och blev rädd för att bli våldtagen."

Hela domen finns här för den som vill se den:

https://anonfiles.com/file/74a284a8d...c88ad253d82f5a

Mimi Märak mår alltså psykiskt dåligt efter händelsen och projicerar sina upplevelser på inbillade nazister. Jag ber om ursäkt om någon tar illa upp för att jag här publicerar uppgifter om målsägande i ett sexualbrottsfall, men min källa sa att det var ok att jag la upp domen på Flashback eftersom den har stort allmänintresse.
__________________
Senast redigerad av obama-bin-laden 2014-01-28 kl. 12:42.
Citera
2014-01-28, 12:39
  #228
Medlem
Lite märkligt det där med same-kulturen.. Många av dem vill kunna styra sitt område precis som dom vill och vill inte ha med staten att göra tills det kommer till bidrag... Tror som nån skrev tidigare att hon vill försöka påvisa att samerna är förföljda el. liknande...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback