2014-01-28, 11:33
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18251220.ab

Sverigedemokraterna visar sin rätta sida gång på gång. Att fuska till sig skattepengar, kalla människor för parasiter, använda fysiskt våld mot kvinnor, och kalla dem för horor, beväpna sig med järnör kommer inte att öka antalet kvinnliga väljare...

Sverigedemokraternas partitopp får mångmiljonbelopp från oss skattebetalare och dessutom livvaktsbesskydd, men det räcker inte, man ska fuska till sig pengar dessutom. Vad är det för land vi lever i? Ett land som ger så mycket skydd och så mycket pengar till en grupp som enbart sysslar med att kränka andra människor.
Citera
2014-01-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Ska bli intressant att se vad Jimmy svarar.

Känns som om aftonbladet för en gångs skull har ett vattentätt fall, total pudel på ingående?
Har svårt att se Sverigedemokraterna gynnas denna gång, blir nog ett ras opinionen.

Den här gången tycks aftonbladet ha gjort ett bra jobb!

Hahaha Ja det var ju vad media hade hoppats på när man började med järnrörsskandalen att SD skulle sjunka och så visar det sig i nästa opinionsundersökning att SD i SJÄLVA VERKET ÖKADE.

SVT frågade Jimmie Åkesson i en intervju i TV:n kanske 7 dagar efter skandalen, hur han trodde det skulle gå för SD varpå han hänvisade till de två senaste undersökningarna som gett SD större andelar. Gissa vad Kärringen från SVT praktiskt taget avbryter Jimmie Åkesson för att påpeka att "större delen av opinionsundersökningen redan hade genomförts innan skandalen uppstod." Skall vi lita på det alltså?

Detta ser jag som en kompensation för SD i.o.m. att i vårt moderna samhälle och "demokratiska" land så har man inte beviljat ungdomspartiet bidrag i fyra år.

För att inte tala om att regeringen lägger 100 miljarder på invandringen, bokför denna kostnad som 10 miljarder. Kanske dags att medier hänger ut regeringen istället, ytterst relevant och pengar lär dom ju hova in.
Citera
2014-01-28, 11:36
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solindo
Bra att det kommer fram.
Fusk är dåligt oavsett vem som fuskar.
"Assai, som i dag inte har några uppdrag inom SD, ska enligt Aftonbladet tillsammans med partiledare Jimmie Åkesson och den dåvarande ekonomichefen Per Björklund förfalskat ha ansökan till riksdagens partibidragsnämnd och med Tippex strukit över "SD kvinnors nätverk" och ändrat till "Sverigedemokraternas kvinnoförbund", ett förbund som inte fanns."

"Sverigedemokraterna hade inte behövt ändra i sin ansökan. Partiet ansökte och fick ekonomiskt stöd för en sammanslutning inom partiet och inte ett formellt bildat kvinnoförbund. Moderaterna och Vänsterpartiet får också stödet direkt till partikassan i stället för ett särskild organisation inom partierna.

– Antingen går stödet till en ideell förening, alltså en juridisk person, eller till en sammanslutning inom ett politiskt parti. I båda fallen ger lagen rätt till ekonomiskt stöd, säger Torkel Gregow, ordförande i partibidragsnämnden, till TT.

Men om det går till en sammanslutning eller nätverk ska den verksamheten styrkas och beskrivas.

– Det ska vara en ansökan som visar att det finns en kvinnoorganisation i ena eller andra formen.

Torkel Gregow kan i dag inte avgöra om det begåtts något regelbrott.

– Det kan jag absolut inte göra, jag har bara andrahandsuppgifter att gå på. Jag ska ta upp saken med mina kollegor senare i dag och då får vi avgöra om vi ska göra någonting och i så fall vad.

Paula Bieler, talesperson för SD:s kvinnoförbund, tillbakavisar anklagelserna.

– Vi ansökte om stöd för en sammanslutning inom partiet. SD-kvinnors nätverk hade funnits i flera år och i samband med att vi kom in i riksdagen insåg vi att det fanns bidrag att söka, och det är klart att det spelade in att det fanns pengar att hantera. Samtidigt kom tankarna på att skapa ett kvinnoförbund och det var därför man ändrade namnet i ansökan, säger Bieler.

Hon hävdar att kvinnoförbundet fick en interimsstyrelse i slutet av oktober 2010. Formellt bildades förbundet i mars 2011.

– De här pengarna gick till partiets konto, men de användes till kvinnoförbundets verksamhet. Bland det första vi gjorde var en uppmärksammad kampanj i Almedalen.

Det finns inga varma känslor inom partiledningen för Daniel Assai. Han hävdar att han lämnade SD på grund av missnöje med organisationen och politiken. Paula Bieler säger att Assai blev utesluten."

http://www.metro.se/nyheter/sd-anklagas-for-falsk-bidragsansokan/HdznaB!VcIA4ylCV8pUrXhHhUB4uQ/

normalt, inget att se, cirkulera. Aftonblarran som hittepåar för att sälja lösnummer och ni går på det.... trött
Citera
2014-01-28, 11:37
Medlem
foool13s avatar
Citat:
"och med Tippex strukit över "SD kvinnors nätverk" och ändrat till "Sverigedemokraternas kvinnoförbund", ett förbund som inte fanns."

Konstigt att dem fokuserar på det här, det gör ju ingen skillnad överhuvudtaget.

http://www.dn.se/nyheter/politik/ex-kanslichef-sd-lurade-till-sig-miljonbidrag/

De formella redovisningsskyldigheterna är det de borde fokusera på..

De klantade för sig själva helt enkelt när de ändrade den ifrån en sammanslutning..

http://www.metro.se/nyheter/sd-anklagas-for-falsk-bidragsansokan/HdznaB!VcIA4ylCV8pUrXhHhUB4uQ/
Senast redigerad av foool13 2014-01-28 kl. 11:42.
Citera
2014-01-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
"Avhopparen: SD lurade till sig 1,4 miljoner
Sverigedemokraterna sökte – och fick – miljonbidrag för ett kvinnoförbund som inte fanns.
Det uppger SD:s förre kanslichef, Daniel Assai.
Aftonbladet kan i dag avslöja en rad dokument och mejl som visar hur partiet gjorde allt för att komma över pengarna.
– Vi hade en väl utarbetad strategi. Jimmie Åkesson skrev själv under ansökan, säger Assai."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18245777.ab

Finns det några bevis eller något som pekar på detta, utöver en bitter, utesluten medlems påstående? Storm i ett vattenglas...givetvis kommer den missnöjda syrianen påstå saker, betyder inte per automatik att det är sant.
Citera
Medlem
Qwertyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xertion
Först och främst så ska vi inte göra en massor av antaganden bara för att Aftonbladet viftar papper framför Jimmie Åkesson. Det är inget bevis i sig och vi har vid flera tillfällen tidigare sett hur media först presenterar information som bevis, för att sedan motbevisas.

Exempel på detta är järnrörskandalen, registret över romer, Kent Ekeroth utkastad ur nattklubb osv osv osv.

Däremot, om detta nu stämmer så är det givetvis allvarligt. Jag själv planerar att rösta på Sverigedemokraterna, men att säga att det "inte spelar någon roll" eller att bagatellisera fel som politiker gör är allvarligt.

Givetvis kommer jag att fortsätta min plan på att rösta på Sverigedemokraterna, deras politik påverkas inte av om detta är sant eller ej, däremot så måste vi ställa höga krav på våra politiker, inom alla partier.

Det är inte okej att argumentera "Jo men Vänstern har ju också gjort det" eller "Jamen SDU får ju inga bidrag, så då har vi rätt att fuska på detta sätt". Man kan inte värdera vad som är rätt eller fel baserad på vad andra har gjort tidigare, man måste titta på själva händelsen objektivt och titta om det är rätt eller fel. Om det nu stämmer, så är detta fel och det borde återbetalas till svenska skattebetalare.

Jag skulle däremot inte bli förvånad om vi inte hört hela berättelsen än och att det finns fler än Aftonbladets sida på det hela.

Lugna er pojkar och flickor... Vänta och se vad som händer innan ni börjar döma och blir galna.

Håller med.

Det går inte att bagatellisera bara för att det är SD, ett parti som jag själv stödjer. Däremot tycker jag, precis som dig, att folk från bägge flanker måste lära sig att sansa sig. Hittills har inte Jimmie uttalat sig om saken eftersom det inte går att ta aftonbladets intervju på allvar. Det hörs tydligt i klippet att journalisterna hade bett om att få ställa en snabb fråga som max skulle ta en minut. Problemet i sammanhanget är bara att det verkar som om den frågan hade ställts för att sedan, i en manöver, släppa "bomben" och förvänta sig att Jimmie ska kunna ge ett svar inom loppet på några sekunder gällande en underskrift för strax fyra år sedan. Föreställ er själv hur många papper Jimmie har signerat sen dess.

Edit:

Det är självklart att som partiledare vill man ha tid att gå igenom uppgifterna innan en kommentar.
Senast redigerad av Qwertyz 2014-01-28 kl. 11:42.
Citera
Medlem
KycklingKlubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Jag tror inte de kan hitta någon intern syndabock. Det blir för uppenbart att det är någon som ska offras för offrandets skull för att det ska finnas någon poäng med det. Det som måste ta på sig ansvaret är åkesson men får se om han vågar det.

Offtopic/ en skillnad över tid på flashback är att det är färre och färre som försvarar SD. Kan finnas många orsaker till det givetvis.

Hade jag själv varit SD:are hade jag tänkt något i stil med, vill jag verkligen bli så extrem att jag hoppar över till SvP eller ND? Eller ska jag lämna hela min politiska grund till att hoppa tillbaka mot 7-klövern.
Såhär vet jag att alla SD:are tänker så fort någon SD-skandal är uppe.

Det är precis som på ett arbete "Rösta på SD, rösta på SD" oppss, SD i löpsdeln *STREEEEJKAR*.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
"Assai, som i dag inte har några uppdrag inom SD, ska enligt Aftonbladet tillsammans med partiledare Jimmie Åkesson och den dåvarande ekonomichefen Per Björklund förfalskat ha ansökan till riksdagens partibidragsnämnd och med Tippex strukit över "SD kvinnors nätverk" och ändrat till "Sverigedemokraternas kvinnoförbund", ett förbund som inte fanns."

"Sverigedemokraterna hade inte behövt ändra i sin ansökan. Partiet ansökte och fick ekonomiskt stöd för en sammanslutning inom partiet och inte ett formellt bildat kvinnoförbund. Moderaterna och Vänsterpartiet får också stödet direkt till partikassan i stället för ett särskild organisation inom partierna.

– Antingen går stödet till en ideell förening, alltså en juridisk person, eller till en sammanslutning inom ett politiskt parti. I båda fallen ger lagen rätt till ekonomiskt stöd, säger Torkel Gregow, ordförande i partibidragsnämnden, till TT.

Men om det går till en sammanslutning eller nätverk ska den verksamheten styrkas och beskrivas.

– Det ska vara en ansökan som visar att det finns en kvinnoorganisation i ena eller andra formen.

Torkel Gregow kan i dag inte avgöra om det begåtts något regelbrott.

– Det kan jag absolut inte göra, jag har bara andrahandsuppgifter att gå på. Jag ska ta upp saken med mina kollegor senare i dag och då får vi avgöra om vi ska göra någonting och i så fall vad.

Paula Bieler, talesperson för SD:s kvinnoförbund, tillbakavisar anklagelserna.

– Vi ansökte om stöd för en sammanslutning inom partiet. SD-kvinnors nätverk hade funnits i flera år och i samband med att vi kom in i riksdagen insåg vi att det fanns bidrag att söka, och det är klart att det spelade in att det fanns pengar att hantera. Samtidigt kom tankarna på att skapa ett kvinnoförbund och det var därför man ändrade namnet i ansökan, säger Bieler.

Hon hävdar att kvinnoförbundet fick en interimsstyrelse i slutet av oktober 2010. Formellt bildades förbundet i mars 2011.

– De här pengarna gick till partiets konto, men de användes till kvinnoförbundets verksamhet. Bland det första vi gjorde var en uppmärksammad kampanj i Almedalen.

Det finns inga varma känslor inom partiledningen för Daniel Assai. Han hävdar att han lämnade SD på grund av missnöje med organisationen och politiken. Paula Bieler säger att Assai blev utesluten."

normalt, inget att se, cirkulera. Aftonblarran som hittepåar för att sälja lösnummer och ni går på det.... trött

så att förfalska dokument och leverera årsmötesrapporter som inte existerat för att stjäla skattebetalarnas pengar är alltså inget som media ska rapportera om? Gäller det bara SD eller ger du fripass till alla politiska partier? Övriga föreningar?
Citera
2014-01-28, 11:40
Medlem
haha

Oj att SD anhängarna skulle ha så mycket gemensamt med fundamentalistiska muslimer, det trodde jag aldrig!

De tror på sin sak, sina ledare och följer dem oavsett vad de gör.
Allt som andra säger är lögner och påhittat av motståndare till deras kamp.

De motiverar sen sin uppgift och verktyg att nå målet med vad andra gjort.

Äsch just ja, en skillnad då - fundamentalistiska muslimer vågar faktiskt stå för vad de är.
Citera
2014-01-28, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingKlubban
Hade jag själv varit SD:are hade jag tänkt något i stil med, vill jag verkligen bli så extrem att jag hoppar över till SvP eller ND? Eller ska jag lämna hela min politiska grund till att hoppa tillbaka mot 7-klövern.
Såhär vet jag att alla SD:are tänker så fort någon SD-skandal är uppe.

Det är precis som på ett arbete "Rösta på SD, rösta på SD" oppss, SD i löpsdeln *STREEEEJKAR*.

det kan också vara så att de tänker, vill jag kandidera 2014? är det verkligen helt genomtänkt att bli offentlig företrädare för ett parti som gör såhär? Det kan också bli så att de går tillbaka till sofflocket. Jag vet inte, men bidragsfusk där själva partiledaren är inblandad imponerar inte på någon. Det är inte ett bra ledarskap, det inger inte förtroende.
Citera
2014-01-28, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Finns det några bevis eller något som pekar på detta, utöver en bitter, utesluten medlems påstående? Storm i ett vattenglas...givetvis kommer den missnöjda syrianen påstå saker, betyder inte per automatik att det är sant.
ja, de interna mailen där de är öppna med att det är ett bedrägeri.
Citera
2014-01-28, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsoptimist
Folket vill inte ha mångkultur? Jag tror jag har hört det i mer än 10 år nu. Vilket folk talar du om? Jag har då aldrig sett något högerextremt parti få mer än 15% av rösterna i ett val. Jag har däremot sett seriösa kommentarer om att SD skulle växa sig större än S till 2014, vilket skämt. SD har starkast stöd hos lågutbildade, arbetslösa, män, varför? Varför har SD inget stöd att tala om hos högutbildade eller kvinmor? Kan det vara för att dessa grupper inte vill ha em finansminister som går runt med järnrör i centrala Stockholm?

Välkommen ut i verkligheten, fattar ni inte att ni tvingar fram en revolution när ni påtvingar en hel befolkning en ideologi som bara passar en liten del av eliten. Mångkultur är kaos och det kommer visa sig ännu mer än vad det redan gjort, varenda invandrarupplopp i förorterna stärker Sverigedemokraternas frammarsch. Situationen är så illa att Svenskarnas Parti lyckats få över 7000 likes på facebook. Tänk att ett öppet etnonationalistiskt parti som vill utvisa samtliga utomeuropeiska invandrare lockar tusentals svenskar att stå för det helt ÖPPET på facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in