2014-01-28, 10:41
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det är bara förhandligstaktik. Bayern är ingen klubb man värvar från hur som helst. Det brukar se ut såhär jämt..och i slutändan så har spelarna fått förlängda kontrakt med löneförhöjning.
Bayern är ungefär lika speciella som andra toppklubbar i världen, man säljer bara spelare om man vill det. Att det kan vara en förhandlingstaktik är mycket möjligt, däremot kan det bli intressant under sommaren om man fortfarande inte kommit överens om ett nytt kontrakt.
2014-01-28, 10:59
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Bild skrev väl att Kroos vill ha en lön i samma region som exempelvis Lahm, något som Bayern inte accepterar. Både Utd och Chelsea skulle troligtvis ge honom lönen han vill ha, frågan är om Bayern hellre håller honom kontraktet ut om man inte kommer överens eller säljer honom under sommaren för att få pengar.
David Luiz kanske kan spela en roll i en eventuell transfer? Jag vet vad Bayern har sagt om honom men sedan när kan man lita på dessa uttalanden?

Enligt welt.de så tjänade Lahm 12,9 miljoner Euro under 2011 det känns dock inte som att Kroos är värd dom pengarna
http://www.gehaltsreport.de/people/465
http://www.welt.de/sport/fussball/article13932033/Diese-Fussballer-verdienen-das-meiste-Geld.html
Vet dock inte hur exakta dessa uppgifter är.

Låter i mina fattiga öron som smått osannolika summor.
Senast redigerad av cyberkalle 2014-01-28 kl. 11:06.
2014-01-28, 11:08
Medlem
Shanklygatess avatar
Läste att Liverpool jobbar på Inler, Shaqiri och Pastore. Själv tror jag inte det är möjligt för Liverpool att få in alla tre. En av dessa är nog rimligt, två vore jackpot. En cm behöver verkligen komma in och de illa kvickt.
2014-01-28, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Läste att Liverpool jobbar på Inler, Shaqiri och Pastore. Själv tror jag inte det är möjligt för Liverpool att få in alla tre. En av dessa är nog rimligt, två vore jackpot. En cm behöver verkligen komma in och de illa kvickt.
Inler är nog möjlig att värva det här fönstret. Napoli har redan gjort klart med Jorginho och jobbar på Capoue, sedan tidigare har man även Dzemaili och Behrami.
2014-01-28, 11:25
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Bayern är ungefär lika speciella som andra toppklubbar i världen, man säljer bara spelare om man vill det. Att det kan vara en förhandlingstaktik är mycket möjligt, däremot kan det bli intressant under sommaren om man fortfarande inte kommit överens om ett nytt kontrakt.
Bayern har pengar om man vill. Förutom de oanvända tillgångarna som finns i Allianz Arena (snart helt avbetald) och aktierna (80% av dem sitter man själva på) så har man en slags kassa på över 1 miljard SEK. Allt detta ihopsamlat utan hjälp från någon bidragsgivare! Så inte behöver man sälja en spelare om man inte vill.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Enligt welt.de så tjänade Lahm 12,9 miljoner Euro under 2011 det känns dock inte som att Kroos är värd dom pengarna
http://www.gehaltsreport.de/people/465
http://www.welt.de/sport/fussball/article13932033/Diese-Fussballer-verdienen-das-meiste-Geld.html
Vet dock inte hur exakta dessa uppgifter är.

Låter i mina fattiga öron som smått osannolika summor.
Har läst uppgifter att han tjänar kring €15M/år och att Schweinsteiger och Ribery nästan har liknande inkomster, men sådana uppgifter går aldrig att fullständigt lita på. Däremot helt säker på att många fotbollspelares löner är helt bisarrt astronomiska.
2014-01-28, 11:29
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Bayern har pengar om man vill. Förutom de oanvända tillgångarna som finns i Allianz Arena (snart helt avbetald) och aktierna (80% av dem sitter man själva på) så har man en slags kassa på över 1 miljard SEK. Allt detta ihopsamlat utan hjälp från någon bidragsgivare! Så inte behöver man sälja en spelare om man inte vill.

Har läst uppgifter att han tjänar kring €15M/år och att Schweinsteiger och Ribery nästan har liknande inkomster, men sådana uppgifter går aldrig att fullständigt lita på. Däremot helt säker på att många fotbollspelares löner är helt bisarrt astronomiska.
Med andra ord så behöver inte klubben sälja om man inte vill, vilket var exakt vad jag skrev (vilket du också ser i texten du citerade)
2014-01-28, 11:39
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Kan nästan lova dig att han skrivit på nytt kontrakt till dess. Jag vet hur det funkar. Kroos har ju i princip varit ordinarie dom två sista säsongerna. Knappast att man slarvar bort honom.

En annan sak är ju om spelaren i fråga absolut VILL bort..men det är ju inte som det handlar om nuläget.
Senast redigerad av Steff83 2014-01-28 kl. 11:42.
2014-01-28, 12:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Kan nästan lova dig att han skrivit på nytt kontrakt till dess. Jag vet hur det funkar. Kroos har ju i princip varit ordinarie dom två sista säsongerna. Knappast att man slarvar bort honom.

En annan sak är ju om spelaren i fråga absolut VILL bort..men det är ju inte som det handlar om nuläget.

Inte till vilket pris som helst säger jag.

Fast hör och häpna jag ser faktiskt hellre att Schweinsteiger lämnar före Kroos fast detta vågar jag inte säga nere i München.

Om nu någon skall lämna förstås.

Schweinsteiger har alltid pratat om att han gärna skulle vilja prova spela för någon annan klubb efter sin tid i Bayern är över.
2014-01-28, 12:39
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Inte till vilket pris som helst säger jag.

Fast hör och häpna jag ser faktiskt hellre att Schweinsteiger lämnar före Kroos fast detta vågar jag inte säga nere i München.

Om nu någon skall lämna förstås.

Schweinsteiger har alltid pratat om att han gärna skulle vilja prova spela för någon annan klubb efter sin tid i Bayern är över.
Har svårt att se Schweinsteiger lämna för något annat än ett välbetalt kontrakt på ett par säsonger i exempelvis USA. Detta på ålderns höst då han inte längre platsar i FCB, efter 40 alltså.
2014-01-28, 12:46
Medlem
Viking-s avatar
Citat:

Som sagt, jag tror också att han kritar på ett nytt. Det var mest en hypotetisk diskussion baserad på ett scenario där vi sitter mitt i sommaren och Kroos tackat nej till ännu ett förslag samtidigt som utd och Chelsea budar £30m. Mitt intresse låg i hur Bayern skulle agera då.
2014-01-28, 12:54
Medlem
csts avatar
Citat:
Som sagt, jag tror också att han kritar på ett nytt. Det var mest en hypotetisk diskussion baserad på ett scenario där vi sitter mitt i sommaren och Kroos tackat nej till ännu ett förslag samtidigt som utd och Chelsea budar £30m. Mitt intresse låg i hur Bayern skulle agera då.
Om det väl kommer till kritan är nog Bayern beredda att hosta upp lika mycket som alla tänkbara konkurrenter. Kroos ses trots allt som en framtida fanbärare. Om han absolut inte vill lämna själv (vilket det inte finns något som tyder på) har jag svårt att se varför han skulle lämna.
2014-01-28, 13:09
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Om det väl kommer till kritan är nog Bayern beredda att hosta upp lika mycket som alla tänkbara konkurrenter. Kroos ses trots allt som en framtida fanbärare. Om han absolut inte vill lämna själv (vilket det inte finns något som tyder på) har jag svårt att se varför han skulle lämna.
Det är väl där skon klämmer? Bayern verkar inte vilja betala Kroos lika mycket som man betalar klubbens mest välbetalda spelare.
Chelsea eller Utd skulle kunna erbjuda det, så frågan är om det är troligare att Bayern ändrar attityd eller om man hellre står på sig och säljer honom. Om det förstnämnda är närmare till hands så är det självfallet så att han stannar, annars kan det bli en intressant situation i sommar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in