Citat:
Ursprungligen postat av
Sinclaire
Det var inte poängen.. Kontentan är att Vattenfall brände 97 miljarder på ett ruttet bolag dvs 97 statliga miljarder ?folkets pengar" och svensken ryckte bara på axlarna.
Denna "nyhet" är glömd imorgon... Ingen bryr sig förutom de som hatar SD från vänsterflanken. Trots att deras egna partier sysslar med likartade bidragsfusk så blir det ramaskrik.
1,4 miljoner äro fortfarande en struntsumma när vi pratar om fusk på statlig nivå!
Men som jag skrev ovan, jag väntar på ett svar från SD innan jag börjar döma fakta utifrån 1 håll!
Nä, det är ingen som rycker på axlarna åt det. Nuon-affären pågår fortfarande med granskningar, program, dokumentärer med mera. Utförsäljningen av Sveriges tillgångar kartläggs och diskuteras och lever i högsta grad i riksdagsdebatten. Ett parti, V, går på val på att inte tillåta utförsäljningar och privata vinster i välfärden. Allianspartierna har minskat stöd i opinionen eftersom folk tycker att de har misskött sig.
Nu har SD misskött sig i allra högsta grad, ända upp i partiledningen har man visat sig vara bidragsfuskare. Det är ingen bagatell som kommer att glömmas bort precis. SD har profilera sig som bättre än andra politiska partier, som ett parti som inte ska slösa med skattebetalarnas pengar. Det visar sig dock att det är precis det man gör. Det måste naturligtvis få konsekvenser.