2014-01-28, 09:56
Bannlyst
Det är väl standard inom politiken att lura till sej bidrag, se bara på hur VPK och SSU har mygglat till sej miljonbidrag. Men visst är de illa, det finns substans i dom uppgifterna särskilt för ett parti som SD, som är byggt på bättre grundvärderingar än andra partier.
Citera
2014-01-28, 09:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Och du är emot invandringen eftersom du anser att dom begår alla brott i Sverige samtidigt som du röstar på ett kriminellt parti?
Sjuklövern har visat vägen. Så här ska svensk politik bedrivas, synd att SD inte plockade åt sig en miljard medan de ändå höll på. Varenda skattekrona som inte hamnar i sjuklöverns händer är en skattekrona för Sverige.
Citera
2014-01-28, 09:57
Medlem
Inte orkat sätta mig in de det hela för mycket men om de slår på stora trumman efter dendär "intervjun" som publiceras i aftonbladet känns de nästan oseriöst. Komma fram med några papper som skrev för fyra år sedan och förvänta sig att JÅ ska ha koll på exakt vad de handlar om. Toppjournalistik, verkligen.

Sedan om de nu visar sig att de "svindlat" bort 1,4 milj så är det faktiskt oehört allvarligt och skrämmande att de får hända.
Citera
2014-01-28, 09:58
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaAgamer
Jo för vänstern är ju ingen sekt eller våldsverkandegrupp alls va? AFA revolutionära fronten osv. Tyck som oss annars slår vi ner dig mentaliteten. Jo dom är ju friska i huvudet dom va.

AFA kan nog likna en sekt. De är dock väldigt få. SD har 5,7% av rösterna i senaste riksdagsvalet och fler i opinionsmätningarna nu. Det är väldigt sällan man hör någon som stöder AFA uttala sig, däremot händer det ju rätt ofta att SDs nätkrigare är aktiva. Varje gång försvarar man SD, hur dumt SD än har betett sig. Det vore klädsamt att vara åtminstone lite kritisk mot den egna organisationen. Så länge man inte är det uppvisar man ett sektbeteende.
Citera
2014-01-28, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outbreak
Sjuklövern har visat vägen. Så här ska svensk politik bedrivas, synd att SD inte plockade åt sig en miljard medan de ändå höll på. Varenda skattekrona som inte hamnar i sjuklöverns händer är en skattekrona för Sverige.

Så nu kan vi prata om en åttaklöver då? SD är tydligen inte räddningen.
Citera
2014-01-28, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
1,4 miljoner var 2010 inte futtiga pengar för SD, det var hela partiets vinst om man ska sätta det i kontext.

Att ett folkvalt parti ev. sysslar med bidragsbedrägeri är viktigt att bry sig om oavsett parti och hur futtig du personligen anser summan vara. Hur ska vi ha en fungerande demokrati om vi inte granskar makten?

Det var inte poängen.. Kontentan är att Vattenfall brände 97 miljarder på ett ruttet bolag dvs 97 statliga miljarder ?folkets pengar" och svensken ryckte bara på axlarna.

Denna "nyhet" är glömd imorgon... Ingen bryr sig förutom de som hatar SD från vänsterflanken. Trots att deras egna partier sysslar med likartade bidragsfusk så blir det ramaskrik.

1,4 miljoner äro fortfarande en struntsumma när vi pratar om fusk på statlig nivå!

Men som jag skrev ovan, jag väntar på ett svar från SD innan jag börjar döma fakta utifrån 1 håll!
Citera
2014-01-28, 10:03
Medlem
En grejj är väl också, hur påverkar detta partiet internt? var det inte någon Edenhager som uteslöts bara häromdagen för förskingring? Varför är det okej att lura skattebetalarna men inte sd? Hur lätt kommer det bli för ledningen att fortsätta utesluta folk? hur lätt kommer det bli att fortsätta nepotismen? Kommer stämningen i partiet att höjas nu?

Sen är det mycket underhållande att se hur sds sektmänniskor närmast hysteriskt vrider sig på kroken och slår åt alla håll, allt för att förstöra tråden och ta bort fokuset, det gör ont nu för dem
Citera
2014-01-28, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Det var inte poängen.. Kontentan är att Vattenfall brände 97 miljarder på ett ruttet bolag dvs 97 statliga miljarder ?folkets pengar" och svensken ryckte bara på axlarna.

Denna "nyhet" är glömd imorgon... Ingen bryr sig förutom de som hatar SD från vänsterflanken. Trots att deras egna partier sysslar med likartade bidragsfusk så blir det ramaskrik.

1,4 miljoner äro fortfarande en struntsumma när vi pratar om fusk på statlig nivå!

Men som jag skrev ovan, jag väntar på ett svar från SD innan jag börjar döma fakta utifrån 1 håll!

Nä, det är ingen som rycker på axlarna åt det. Nuon-affären pågår fortfarande med granskningar, program, dokumentärer med mera. Utförsäljningen av Sveriges tillgångar kartläggs och diskuteras och lever i högsta grad i riksdagsdebatten. Ett parti, V, går på val på att inte tillåta utförsäljningar och privata vinster i välfärden. Allianspartierna har minskat stöd i opinionen eftersom folk tycker att de har misskött sig.

Nu har SD misskött sig i allra högsta grad, ända upp i partiledningen har man visat sig vara bidragsfuskare. Det är ingen bagatell som kommer att glömmas bort precis. SD har profilera sig som bättre än andra politiska partier, som ett parti som inte ska slösa med skattebetalarnas pengar. Det visar sig dock att det är precis det man gör. Det måste naturligtvis få konsekvenser.
Citera
2014-01-28, 10:08
Medlem
OukMougars avatar
Återigen är det uppenbart att varken SD eller deras sympatisörer egentligen bryr sig om folk bidragsfuskar eller beter sig allmänt illa, utan enbart bryr sig om det är invandrare som gör det.

Jävla hycklare.
Citera
2014-01-28, 10:09
Medlem
-benito-s avatar
Zzzzzzzzzzz ... ännu ett SD-drev... Somnar om. Att dom orkar.
Citera
2014-01-28, 10:10
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Ja, alla uppgifter tyder på att de kvinnliga nätverken inom mp och v är uppbyggda på exakt samma informella sätt som sd har arbetat, så då är frågan, om det är ett regelbrott som sd begått så har även v och mp begått samma brott? Då kanske tråden ska vidgas till att handla om sd;s, mp;s och V;s bidragsfusk ?

Läs inlägg 140, vill du diskutera det vidare rekommenderar jag en ny tråd så diskuterar vi den aktuella händelsen här.

Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire

Uppenbarligen är det lite av kontentan då du återkommer till hur "futtig" summan är när summan i sig är närmast ointressant, det är agerandet som är det avgörande.

Borde få ett svar rätt snart, har man inget att dölja borde man få ut infon på nolltid.
Citera
2014-01-28, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Nä, det är ingen som rycker på axlarna åt det. Nuon-affären pågår fortfarande med granskningar, program, dokumentärer med mera. Utförsäljningen av Sveriges tillgångar kartläggs och diskuteras och lever i högsta grad i riksdagsdebatten. Ett parti, V, går på val på att inte tillåta utförsäljningar och privata vinster i välfärden. Allianspartierna har minskat stöd i opinionen eftersom folk tycker att de har misskött sig.

Nu har SD misskött sig i allra högsta grad, ända upp i partiledningen har man visat sig vara bidragsfuskare. Det är ingen bagatell som kommer att glömmas bort precis. SD har profilera sig som bättre än andra politiska partier, som ett parti som inte ska slösa med skattebetalarnas pengar. Det visar sig dock att det är precis det man gör. Det måste naturligtvis få konsekvenser.

framförallt kommer det inte glömmas bort inom SD. Hur lätt är det nu för åkesson att sitta på sina höga hästar och se ned på medlemmar och lokala idella aktivister? Kan de fortsätta plundra kommunföreningarna på på pengar lika lätt? Det kan nog bli någon som får agera syndabock här på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in