2014-01-28, 09:40
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Så SDs statsministerkandidat har alltså medverkat till att fiffla till sig 1,4 miljoner... Vilket jävla liv det hade varit på er om det varit Reinfeldts kråka på det där dokumentet. Kan ju vara värt att fundera på för SDarna.

Men, men, fram med popcornen och avnjut en demonstration i fokusförflyttningens, halmgubbarnas och bortförklaringarnas ädla konst. För det är vad denna tråd kommer att resultera i.

Lättlurade stackare är vad SD-väljare är.

Visst är det så. Hade det varit någon annan hade man blivit helt galna i SD-lägret. När det gäller dem själva är man redo att försvara precis vad som helst, inklusive järnrör och bidragsfusk i miljonklassen. SD är en sekt.
Citera
2014-01-28, 09:41
Medlem
foool13s avatar
Så dom gjorde om ett "nätverk" till ett "förbund".. Wow, vilken skandal.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18245777.ab
Citera
2014-01-28, 09:43
Medlem
ortizs avatar
Kan väl säga att nyheten gör mig lagom chockad. Men ändå kul att folk nu kan se svart på vitt vilka hycklare ni är. Skäms ni inte? Nej, självklart gör ni inte det.
Citera
2014-01-28, 09:47
Medlem
Me4Victorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Hur kan du tycka att det inte är ett problem att ett riksdagsparti medvetet lurar till sig över en miljon kronor av skattebetalarnas pengar?

Jag kan förstå hur man försöker släta över diverse fylleslag, järnrörsincidenter, försvunna väskor, rasistiska uttalanden och fan och hans moster för det är enskilda partimedlemmar som ägnat sig åt. Här snackar vi något strukturellt, något som Åkesson själv har godkänt.

Det borde enligt alla måttstockar vara en fullständig katastrof för partiet detta, men SD:s väljare är ju inte så nogräknade (vilket du är ett ypperligt bevis för) så partiet rider nog ut den här stormen också.
Självklart så är det här allvarligt, och hade det funnits ett liknande parti i riksdagen som också är kritiska mot invandringspolitiken och EU m.m. så hade säkert många väljare hoppat över till det partiet vid det här läget. Men nu är det tyvärr inte så vilket resulterar i att det är skitsamma vad SD gör för vi SD-väljare har ändå inget annat att välja på.
Citera
2014-01-28, 09:48
Medlem
Jodkulas avatar
Det är väl inte så konstigt att de vill plocka ut lite snabba pengar? Vad ska ett gäng kvinnohatare med ett kvinnoförbund till annars?
Citera
Medlem
foool13s avatar
Citat:
"Aftonbladet har pratat med riksdagens partibidragsnämnd, som menar att man måste ha en formell organisation för att få bidrag, och exempelvis kunna lämna in årsredovisningar."

Det här gör inte Vänsterpartiet heller, man var väldigt skeptiska till att ha en separatistisk organisation, så man löste det genom att ha s.k. förmöten (separatistiska) i förberedelse inför mötena. Sådana typer har man haft inom partiet på olika parlamentariska nivåer under ganska lång tid

http://www.svt.se/nyheter/val2014/sd-kvinnor-har-funnits-hur-lange-som-helst

Citat:
"– Sammanslutningar inom ett parti räcker för att få bidrag, och det finns de som inte ens har en formell organisation, exempelvis Vänsterpartiet, som får det här bidraget, säger Paula Bieler."
Det här är (hyfsat) rätt.
Senast redigerad av foool13 2014-01-28 kl. 10:00.
Citera
Medlem
AmadeusKriegs avatar
"Sverigedemokrater slåss med järnrör"
"Sverigedemokrater påstås ha fifflat med bidrag"
"Sverigedemokrater gör dittan"
"Sverigedemokrater gör dattan"

Sverigedemokraterna är fortfarande det enda riksdagspartiet som tycker att invandringspolitikens baksidor bör diskuteras.

Som SD-röstare gör dessa rubriker mig inte så mycket. Klart att det är dåligt om det är sant (något som jag inte utgår ifrån när det gäller skräpblaskor) men näe, det påverkar inte mitt val 2014.

Jag vet inte riktigt vad som skulle få mig att inte rösta SD 2014. Något extremt. Något som inte Aftonblahadet och Expissen i sin tävlan om läsare har "grävt" fram.
Citera
2014-01-28, 09:51
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det är nog just här det hela kommer landa till slut. Partibidragsnämnden skriver faktiskt i sitt formulär att det räcker med att man har en sammanslutning, precis som Bieler påstår att man har haft. Problemet för SD är att man har ett gäng mail från bland annat Björn Söder där han pratar om att organisationen är under uppbyggande flera månader efter att man sökt bidrag (och flera år efter att Bieler påstår att man startat). Att Söder inte skulle veta om att det finns en sammanslutning som uppfyller kraven är rätt otroligt.

Upp till Bieler alltså att bevisa att det hon säger är sant - rimligtvis med undertecknade protokoll. Om man har arbetat sedan 2006 så måste det väl finnas mängder med beslut och åtgärder att lägga fram?

Vad händer om Paula Bieler aldrig presenterar dina efterfrågade bevis?
Kommer Åkesson att avgå, kommer SD åka ur riksdagen, kommer svenska folket inse att media har haft rätt hela tiden beträffande SD?

Vad hoppas du på?
Citera
2014-01-28, 09:53
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Ja, alla uppgifter tyder på att de kvinnliga nätverken inom mp och v är uppbyggda på exakt samma informella sätt som sd har arbetat, så då är frågan, om det är ett regelbrott som sd begått så har även v och mp begått samma brott? Då kanske tråden ska vidgas till att handla om sd;s, mp;s och V;s bidragsfusk ?

MP vet jag inte men Vänsterpartiet har något liknande, väldigt annorlunda utförande kan jag tänka mig dock..
Lite mer praktiskt feministiskt..

(FB) ”SD lurade till sig miljonbidrag”
Citera
2014-01-28, 09:54
Medlem
ReiseReises avatar
Har SD gjort en Toblerone? Men om pengarna bara gick till partiet, och ett kvinnoforbund sedan byggdes upp bara 6 manader senare, sa ar det vall inte riktigt 100% bedrageri?

Hade vall varit varre om inget kvinnoforbund byggts upp alls, eller om pengar gatt till privata fickor.
Citera
2014-01-28, 09:54
Medlem
Nono.s avatar
Detta är en ickefråga. Hade SD bara bestått av sadistiska mördare så hade de ändå varit det enda alternativet (möjligen SVP). Detta eftersom med 7-klövern så går Sverige, svenska folket och den svenska kulturen en säker död till mötes.

Off-T. Ortiz har du en mongolid till avatar?
Senast redigerad av Nono. 2014-01-28 kl. 09:56.
Citera
2014-01-28, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
Har sagt det förut, men för min riksdagsrösts vidkommande är den tragiska sanningen att jag faktiskt fullständigt skiter i om SD till 100% består av skurkar, om de trots allt vill vara med och rädda Sverige från det helvete vi har hamnat i. Så illa är det verkligen idag. Jag ser helt enkelt sjuklöverns perverterade experiment mot vårt land som betydligt värre jämfört med något som eventuellt kan tänkas finnas i Jimmys garderob. I slutändan är det ändå inte Jimmy som direkt kommer att förändra mycket utan de övriga partierna när de väl insett vad som måste göras.

Läser inte AB så får nog vänta på exakt hur allvarligt det blir innan man säger mer.

Ungefär min tanke med. Ska jag rösta på skurkar kan jag lika gärna rösta på skurkar som jag vet kommer bete sig skurkaktigt, men som iaf kommer slåss för ett bättre Sverige.

Att sedan denna skandal uppenbarligen inte var en skandal utan ett missförstånd (det var en kvinnlig sammanslutning, inte ett kvinnligt förbund. Alltså, de var berättigad pengarna men de har uttryckt sig klumpigt. Precis som jag förväntar mig) gör det hela lite löjligt. Istället för att undersöka närmre så sväljer de skiten och skriker ut det så fort som möjligt. Precis som i en annan tråd som har blivit väldigt omtyckt här på Flashback. (ChiliTwister)

Vill även förklara för folk som inte förstår sig på Sverigedemokraternas väljare. Har man väl tagit steget över till att bli SD:are, sätta sig i samma väljarkår som rasister och våldsverkare för att få ett bättre Sverige så skiter man lite i bidragsfuskande från 2010. Den tröskeln man klivit över efter att man bestämt sig för att rösta på SD är så stor att det behövs någon ENORM skandal innan man vänder sig om och tittar tillbaks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in