Citat:
Ursprungligen postat av
Delira
Så SDs statsministerkandidat har alltså medverkat till att fiffla till sig 1,4 miljoner... Vilket jävla liv det hade varit på er om det varit Reinfeldts kråka på det där dokumentet. Kan ju vara värt att fundera på för SDarna.
Men, men, fram med popcornen och avnjut en demonstration i fokusförflyttningens, halmgubbarnas och bortförklaringarnas ädla konst. För det är vad denna tråd kommer att resultera i.
Lättlurade stackare är vad SD-väljare är.

Hade det varit Reinfeldt som satt sin kråka där hade det inte ens blivit en notis i tidningen. Att JÅ inte kan ge ett svar beror väl helt enkelt på att han inte har alla uppgifter framför sig, att svara på något på såpass hög nivå utan att veta om det han säger stämmer, kan få allvarliga konsekvenser.
Vad är problematiken att svara "jag vet inte" ? Om en inte vet hela äment kring debatten. Har jävligt svårt för mig att tro att SD som parti skulle mygla till sig futtiga 1,4 miljoner för att deras kassa skulle vara tom...
Jag tänker inte försvar ett beteende om det är en kriminell handling. Men jag väntar dock på ett svar ifrån SD innan jag dömer.
Detta är likt en häxjakt där den anklagade inte har rätt att förklara sig, utan en driver på ett drev med stora rubriker. Ta krog incidenten ned Ekeroth där en slog på största rubriker om kvinnohat osv, Srn en liten notis när den verkliga förklaringen kom.
Jag är säker på att det finns en logisk förklaring bakom detta och när väl svaret kommer så skiter aftonbladet mångdubbelt i det. Det blir en notis... En har ju lyckats med att lura i svensken att SD minsann också är fuskare som de övriga partierna.
Frågan vi kan ställa oss är att 1,4 miljoner är löjligt lite pengar om vi pratar om fusk. Svenska folket ryckte på axlarna när vattenfall brände 97miljarder på Nuon. Varför ska vi bry oss om detta ?