2014-01-28, 06:17
Medlem
"Avhopparen: SD lurade till sig 1,4 miljoner
Sverigedemokraterna sökte – och fick – miljonbidrag för ett kvinnoförbund som inte fanns.
Det uppger SD:s förre kanslichef, Daniel Assai.
Aftonbladet kan i dag avslöja en rad dokument och mejl som visar hur partiet gjorde allt för att komma över pengarna.
– Vi hade en väl utarbetad strategi. Jimmie Åkesson skrev själv under ansökan, säger Assai."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18245777.ab
Citera
2014-01-28, 06:27
Medlem
johnny_viciouss avatar
Det här känns rätt allvarligt. Jag väntar med spänning på förklaringen från Åkesson. Det här kan han inte hålla sig utanför.
Citera
2014-01-28, 06:28
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Alltid har media något nytt SD-drev till hands i rockärmen. Strunt samma denna gång, vansinnesinvandringen och nedmonteringen av välfärdssamhället blir inte roligare för att media hela tiden bråkar med SD. Om SDs kvinnoförbund bildades efter man fick bidrag för detsamma är fullkomligt skitsamma, de andra partierna har öst motsvarande miljardbelopp över varandra i många decennier.
Citera
2014-01-28, 06:30
Medlem
Purjopelles avatar
"Den 13 oktober 2010 skickade Sverigedemokraterna in en ansökan om bidrag för ett kvinnoförbund till riksdagens Partibidragsnämnd. För att skattepengarna skulle gå direkt till partikassan uppgav de att kvinnoförbundet var en "sammanslutning inom partiet", på så sätt skulle pengarna gå rakt in i partikassan och inte vara öronmärkta för den kvinnofrämjande verksamheten. Handlingarna undertecknades av partiledare Jimmie Åkesson och ekonomichefen Per Björklund. I själva verket fanns inget kvinnoförbund inom Sverigedemokraterna vid den här tidpunkten, enligt tillförordnade kanslichefen Daniel Assai"

de har alltså blåst svenska folket på 1.4 miljoner. ska bli kul att se SD-anhängarna försöka snacka bort det här..
Citera
2014-01-28, 06:32
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Alltid har media något nytt SD-drev till hands i rockärmen. Strunt samma denna gång, vansinnesinvandringen och nedmonteringen av välfärdssamhället blir inte roligare för att media hela tiden bråkar med SD. Om SDs kvinnoförbund bildades efter man fick bidrag för detsamma är fullkomligt skitsamma, de andra partierna har öst motsvarande miljardbelopp över varandra i många decennier.
Hur kan du tycka att det inte är ett problem att ett riksdagsparti medvetet lurar till sig över en miljon kronor av skattebetalarnas pengar?

Jag kan förstå hur man försöker släta över diverse fylleslag, järnrörsincidenter, försvunna väskor, rasistiska uttalanden och fan och hans moster för det är enskilda partimedlemmar som ägnat sig åt. Här snackar vi något strukturellt, något som Åkesson själv har godkänt.

Det borde enligt alla måttstockar vara en fullständig katastrof för partiet detta, men SD:s väljare är ju inte så nogräknade (vilket du är ett ypperligt bevis för) så partiet rider nog ut den här stormen också.
Citera
2014-01-28, 06:33
Medlem
QuattroCarls avatar
Ju mer de sparkar på SD desto handfastare blir jag med att rösta just på SD.
Citera
2014-01-28, 06:37
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuattroCarl
Ju mer de sparkar på SD desto handfastare blir jag med att rösta just på SD.
Beskrivningen envis som en åsna har aldrig passat bättre. Du måste ju inse att det finns stora problem i partiet.
Citat:
Ursprungligen postat av MegaAgamer
Hur många miljoner har inte regeringen blåstbort på invandringspolitiken, oj dom blåser inte bort miljoner utan miljarder.
Jag antar att det här kommer bli "förklaringen", vilket är vansinnigt. Får jag råna en bank för att banken rånar folk på löpande band?
Citera
2014-01-28, 06:44
Medlem
Det spelar ingen roll om det stämmer. Det finns inget annat alternativ att rösta på.
Citera
2014-01-28, 06:47
Medlem
BajsBabians avatar
Så går det när man likt Xerxes och andra stora erövrare, drabbas av hybris och halshugger (avsätter) sina duktigaste generaler (medarbetare).

Vad väntar dom sig egentligen av alla dom har huggit i ryggen?

Ett tackbrev?
Citera
2014-01-28, 06:47
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h936860
Det spelar ingen roll om det stämmer. Det finns inget annat alternativ att rösta på.
Det är ett intressant synsätt. Hur många skandaler är SD:s väljare beredda att godkänna innan de lämnar partiet?

Du är beredd att acceptera ekonomisk brottslighet av partiordföranden. Hur hade du reagerat om Åkesson åkte dit för narkotikainnehav? Barnporr?

Jag försöker inte vara sarkastisk här, var går gränsen?
Citera
2014-01-28, 06:53
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaAgamer
Vilket parti i riksdagen är inte kriminellt? Var det inte SSU som lurade till sig miljonbelopp? Var det inte en centerpartist som fiflade med skatten? Var det inte en miljöpartist som blev dömd för sexuellt utnyttjande på en handikappad för några dagar sedan? Var det inte vänsterpartisten Awara Ibrahim som blev dömd för att ha våldtagit en man?

Ska jag fortsätta? Du som ditt argument är fjantigt. Och det märks att du inte kan något om politik.
Det är naturligtvis skillnad på att ha kriminella medlemmar och att agera kriminellt i partiets namn (och det ska nog Sverigedemokraterna om några vara jävligt glada för...).

Har du några exempel på riksdagspartier som har ägnat sig åt liknande brottslighet?
Citera
2014-01-28, 06:55
Medlem
Men era åsnor. Här diskuterar vi Sverigedemokraternas aktuella brott, och inte det som hände för 15 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in