2014-01-27, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Behöver dom det? Vem säger det? Och vad avgör det i så fall. Duger inte tre utlåtanden åt dig?
Vilken expertis lutar du dig emot i fallet då det gäller krutstänk?

Bara skadan? Den skadan utgör ett skott i huvudet, så det är inte så bara.

Man kollade på örngottet också:
Citat:
O1/3836-10/G167 Örngott - Ingick i paket kring kroppen. Huvudet låg vid
kudden/örngottet.
SKL:s materialnr: 201200595322
Materialbestämning Örngottet granskades okulärt varvid tre skador iakttogs.
Skadorna undersöktes med avseende på bly- och
kopparförekomst med BTK. Det iakttogs ingen indikation för
förekomst av varken bly eller koppar i skadorna.
Citera
2014-01-27, 22:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Då kanske du inte vet så mycket om detta, och förmodligen skiter du blankt i vad rättsläkare och Balkan antropologen framför i sina slutsatser. Men för all del du hittar säkert något som ger dig underlag till dina påståenden. Men jag förhåller mig strikt till expertisen och den är solklar och lyder hon sköts i huvudet.
Skadorna på skallen är alltså från ett skott och en 9 mm är dessutom sannolikt.
Så bly och krut går ur en presenning som är så tät att den inte släpper ut liklukt, menar du?
Citera
2014-01-27, 22:42
Bannlyst
Citat:
Behöver dom det? Vem säger det? Och vad avgör det i så fall. Duger inte tre utlåtanden åt dig?
Vilken expertis lutar du dig emot i fallet då det gäller krutstänk?

Bara skadan? Den skadan utgör ett skott i huvudet, så det är inte så bara.

Och sist men inte minst letade man efter krutrester både fram och bak på huvudet:
Citat:
O1/3836-10/S092 4 bendelar – från huvudets högra främre del
SKL:s materialnr: 201200595306
Materialbestämning Delar av de fyra bendelarna testades med avseende på bly- och
kopparförekomst med BTK. Vid undersökningen erhölls ingen
indikation för förekomst av varken bly eller koppar
.

O1/3836-10/S093 1 bendel – från huvudets högra bakre del
SKL:s materialnr: 201200595307
Materialbestämning Bendelen testades med avseende på bly- och kopparförekomst
med BTK. Vid undersökningen erhölls ingen indikation för
förekomst av varken bly eller koppar
.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-27 kl. 22:50.
Citera
2014-01-27, 22:47
Medlem
Katten30s avatar
Nej tre experter är ense om skottet i huvudet, så det lär bli svårt att ändra på att Marina sköts rätt i huvudet oavsett var ingång eller utgång varit. Hon hade lagt sig och hon sov förmodligen.

Hon satt upp, annars inget skotthål i väggen.
"Han"placerade henne ned efter hon fallit åt sidan.
Citera
2014-01-27, 22:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Nej tre experter är ense om skottet i huvudet, så det lär bli svårt att ändra på att Marina sköts rätt i huvudet oavsett var ingång eller utgång varit. Hon hade lagt sig och hon sov förmodligen.

Hon satt upp, annars inget skotthål i väggen.
"Han"placerade henne ned efter hon fallit åt sidan.

What ever you want! Jag bryr mig så lite om detta och min bild är klar.
Straffet är mer intressant. Livstid?

En fråga bara vilken höjd sammanlagt blir det enligt polisen i sängen? Du svarar inte någon annan.

Edit:
Bevisningen är övertygande enligt HR:
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-27 kl. 22:54.
Citera
2014-01-27, 22:56
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Man kollade på örngottet också:
Inget krut eller bly i kudden, kraniet eller inte heller fallit ut i presseningen trots att polis påstår att M blivit skjuten. Jag får inte ihop detta och jag tror knappast en g.m vart så flitig så att h*n tagit damsugaren till hjälp för att få ihop alla krutstänk i offret, sängkläder och vägg

Detta är svårförklarat att rester av metall inte finns någonstans på en skjuten människa eller den emballage hon packades in i.
Citera
2014-01-27, 22:57
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

What ever you want! Jag bryr mig så lite om detta och min bild är klar.
Straffet är mer intressant. Livstid?

En fråga bara vilken höjd sammanlagt blir det enligt polisen i sängen? Du svarar inte någon annan.

Edit:
Bevisningen är övertygande enligt HR:
Hur ska HR förklara det här med avsaknad av bly och krut, och dessutom i offret?
Citera
2014-01-27, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Inget krut eller bly i kudden, kraniet eller inte heller fallit ut i presseningen trots att polis påstår att M blivit skjuten. Jag får inte ihop detta och jag tror knappast en g.m vart så flitig så att h*n tagit damsugaren till hjälp för att få ihop alla krutstänk i offret, sängkläder och vägg

Detta är svårförklarat att rester av metall inte finns någonstans på en skjuten människa eller den emballage hon packades in i.

Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Hur ska HR förklara det här med avsaknad av bly och krut, och dessutom i offret?

Huga, jag glömde ! Man kollade nästan hela skallen med, gissa vad ?

Citat:
O1/3836-10/S120 Del av skalle
SKL:s materialnr: 201200595309
Materialbestämning Delar av skallen testades med avseende på bly- och
kopparförekomst med BTK. Vid undersökningen erhölls ingen
indikation för förekomst av varken bly eller koppar
.

Enar har säkert en bra förklaring, han har gått vapenutbildning nu på ålderns höst.
Citera
2014-01-27, 22:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Synnerligen intressant formulering, alldeles särskilt om denna förhör ägde rum innan blodfläcken hittades. Vad vad det för datering på detta förhör? Någon som kan detta så där på rak arm?
"Hon levde sitt liv och jag mitt"

Det händer ju att på goda grunder misstänkta mördare i förhörssituationer förr eller senare
gör ett litet misstag när de formulerar sig, som här ovan. Senast det skedde var med den
dömde styckmördaren i Boden ur vars käft det råkade slinka ut ett oförsiktigt uttalande om
ett blodspårs placering i hans bil, vilket inte han rimligen borde kunna känna till för
förhörsledarna hade inte dessförinnan upplyst om den saken. Där gjorde han bort sig...

Alltså: alla dessa människor som tagit livet av andra och anhållits och ska förhöras, har
att hela tiden vakta sina ord ytterst omsorgsfullt så att det inte blir såna här
blottor in mot skuldens centrum med felsägningar och yttranden om saker och ting
de bara inte ska kunna ha vetskap om ifall de är oskyldiga.
De får vara närmast på helspänn oavbrutet alltså och det kräver sina nerver onekligen...

Fredrik Svensson valde oftast en ganska aggressiv och arrogant attityd mot de som var
satta att "låsa upp" honom till ett erkännande. Tigandet ingick också i strategin och
det visade sig till slut bli väldigt kostsamt för honom som bekant.

Det är inte lätt att vara en jagad mördare och på annat sätt ska det ju inte vara heller.
I 2 hela år fick den här specielle busen vandra fri ute utan att ha sonat sitt mord på Marina.
Det inger beklämning att det var så.
Inte mindre olust väcker det förhållandet att han sökte sig in på ett välbesökt
diskussionsforum och började manipulera och ha sig. Och skaffa sig bundsförvanter...
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-27 kl. 23:06.
Citera
2014-01-27, 23:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Huga, jag glömde ! Man kollade nästan hela skallen med, gissa vad ?
Nu ska vi se.

En av rättsläkarna är inte säker på att Marina har skjutits.

SKL är inte säker på att skotthålet är ett skotthål. Det är substanser där som gör SKL mer säker.

Vapenhunden reagerade inte på skotthålet.

Blev Marina skjuten öht?
Citera
2014-01-27, 23:03
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Varför han ville få frågan om dom hade sex.
Han ville visa att deras förhållande egentligen var bra!
Sms:en var positiva dom emellan även sista tiden.
Han vill visa att han inte bara var förpassad t källaren utan även var aktiv i hennes liv och firman.
Varför skulle han döda henne för att han skulle flytta, deras senare sms visar inte det.
Han avgudade närmast Marina men samtidigt kanske BDSM inte var hans "grej" i den storleken.
Brevet- ja - men ngt hände efter det och dom hittade åter. Han började må bättre.
Ngn säger att Marina sagt att FS skulle vara impotent.
Hon kanske ville 5 ggr/dygn år ut och in...vem blir inte impotent då?
Rollspel fr M:s sida - dominans, sadism - han är förpassad.
Dom gör upp att hon mättar sin sexualitet med även andra än FS.
(FS och M träffades gm Darkside).
Svartsjuk. Möjligt.
Varför sänder Laila sms "grattis på namnsdagen" t FS om han är så ogillad - finns ingen anledning.
Födelsedagen en annan femma.
Idag ny tjej, (förlovad) gift med henne enl nära vänner t Marina. Impotent - tror inte det.

Det fetade: Avgudade? Visserligen kan allt detta vara sant MEN inte på den sista tiden före Fredde mördade Marina.
Mig veterligen gör inte mer sex folk impotenta
Han började må bättre.?!! Något hände, ja, han fick flytta till källaren
Ja varför skickar vissa grattis-SMS till folk. Ibland gör man det av ren artighet. Och ett grattis-SMS kan inte väga emot allt det andra. Att de ville inte att Fredde skulle följa med och att de var oroliga för Marina då hon verkade förändras och bli mer tillbakadragen etc etc
EDIT; vad skulle hans nuvarande förlovning eller eventuellt giftemål ha med något att göra?
Senast redigerad av Titiana 2014-01-27 kl. 23:05.
Citera
2014-01-27, 23:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu ska vi se.

En av rättsläkarna är inte säker på att Marina har skjutits.

SKL är inte säker på att skotthålet är ett skotthål. Det är substanser där som gör SKL mer säker.

Vapenhunden reagerade inte på skotthålet.

Blev Marina skjuten öht?
Vilken grad tillämpade SKL skotthålet i väggen? Vad jag minns av analysen så innehöll väl färgen en liten skvätt bly?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in