2014-01-27, 22:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det som ändå är märkligt är att inget krut eller blystänk hittats i Ms kranium eller den skadade kudden.
Vad ansåg polis och SKL om det?

Inte mer märkligt än vad analyserna säger? Har du dom framför dig så lägg gärna upp dom och sängmaterialet så alla kan se vad som analyserats. Och vilket skick sängmaterialet har varit i.
Att utgå från slutsatser utan den informationen är inte direkt seriös annars.
Citera
2014-01-27, 22:26
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Inte mer märkligt än vad analyserna säger? Har du dom framför dig så lägg gärna upp dom och sängmaterialet så alla kan se vad som analyserats. Och vilket skick sängmaterialet har varit i.
Att utgå från slutsatser utan den informationen är inte direkt seriös annars.
Vilket skick var sängmaterialet i? Det fanns iaf inget krut eller bly i vare sig M eller den skadade kudden.
Kan M blivit dödad på annat sätt?
Citera
2014-01-27, 22:26
Bannlyst
Citat:
Det som ändå är märkligt är att inget krut eller blystänk hittats i Ms kranium eller den skadade kudden.
Vad ansåg polis och SKL om det?

Man ansåg lik förbannat att hon låg ner på kudden och sov. Hon sköts med ett anliggande skott.
Det lät väl coolare i sin gärningsbeskrivning ?
Alltid viglar det upp någon svagsint själ som påstår att det visar att FS begått brottet.

Förundersökningen är motstridig i vanlig ordning, inget nytt under solen.
Joförresten, Enar har gått en vapenutbildning. Inte illa för att vara samordnande kriminaltekniker
Citera
2014-01-27, 22:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Vilket skick var sängmaterialet i? Det fanns iaf inget krut eller bly i vare sig M eller den skadade kudden.
Kan M blivit dödad på annat sätt?

'
Vet du inte det? Ändå så påstår du att saker måste finnas så som stänk eller bly?
Märkligt måste jag säga. Har du inte materialet eller gissar du nu?

Nej tre experter är ense om skottet i huvudet, så det lär bli svårt att ändra på att Marina sköts rätt i huvudet oavsett var ingång eller utgång varit. Hon hade lagt sig och hon sov förmodligen.

Men om du gör som Fnurran tittar på bilder, så kanske du får en uppfattning utanför den rättsmedicinska rapporten?
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-27 kl. 22:30.
Citera
2014-01-27, 22:31
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
'
Vet du inte det? Ändå så påstår du att saker måste finnas så som stänk eller bly?

Nej tre experter är ense om skottet i huvudet, så det lär bli svårt att ändra på att Marina sköts rätt i huvudet oavsett var ingång eller utgång varit. Hon hade lagt sig och hon sov förmodligen.
Nu har de bara kollat skadan men ingen har fått fram någon krut eller bly i självaste skadan.
Citera
2014-01-27, 22:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Nu har de bara kollat skadan men ingen har fått fram någon krut eller bly i självaste skadan.

Nej, och var står det enligt regeln att det ska finnas på ett kranium som legat ute i två år?
Har du något speciellt du följer eller är det samma som med hårstråna så som att strukturen kan avgöra vem som mördade Marina? I så fall tror jag att det inte är intressant.

Vill du gå emot 3 olika experter på området? Två rättsläkare och en antropolog som studerat offer på Balkan?
Citera
2014-01-27, 22:33
Medlem
Katten30s avatar
Varför han ville få frågan om dom hade sex.
Han ville visa att deras förhållande egentligen var bra!
Sms:en var positiva dom emellan även sista tiden.
Han vill visa att han inte bara var förpassad t källaren utan även var aktiv i hennes liv och firman.
Varför skulle han döda henne för att han skulle flytta, deras senare sms visar inte det.
Han avgudade närmast Marina men samtidigt kanske BDSM inte var hans "grej" i den storleken.
Brevet- ja - men ngt hände efter det och dom hittade åter. Han började må bättre.
Ngn säger att Marina sagt att FS skulle vara impotent.
Hon kanske ville 5 ggr/dygn år ut och in...vem blir inte impotent då?
Rollspel fr M:s sida - dominans, sadism - han är förpassad.
Dom gör upp att hon mättar sin sexualitet med även andra än FS.
(FS och M träffades gm Darkside).
Svartsjuk. Möjligt.
Varför sänder Laila sms "grattis på namnsdagen" t FS om han är så ogillad - finns ingen anledning.
Födelsedagen en annan femma.
Idag ny tjej, (förlovad) gift med henne enl nära vänner t Marina. Impotent - tror inte det.
Citera
2014-01-27, 22:33
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Nej, och var står det enligt regeln att det ska finnas på ett kranium som legat ute i två år?
Har du något speciellt du följer eller är det samma som med hårstråna så som att strukturen kan avgöra vem som mördade Marina? I så fall tror jag att det inte är intressant.
Vad jag vet så försvinner inte bly och krut av naturens gång.
Citera
2014-01-27, 22:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Vad jag vet så försvinner inte bly och krut av naturens gång.

Då kanske du inte vet så mycket om detta, och förmodligen skiter du blankt i vad rättsläkare och Balkan antropologen framför i sina slutsatser. Men för all del du hittar säkert något som ger dig underlag till dina påståenden. Men jag förhåller mig strikt till expertisen och den är solklar och lyder hon sköts i huvudet.
Skadorna på skallen är alltså från ett skott och en 9 mm är dessutom sannolikt.
Citera
2014-01-27, 22:37
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Då kanske du inte vet så mycket om detta, och förmodligen skiter du blankt i vad rättsläkare och Balkan antropologen framför i sina slutsatser. Men för all del du hittar säkert något som ger dig underlag till dina påståenden. Men jag förhåller mig strikt till expertisen och den är solklar och lyder hon sköts i huvudet.
Har de nämnt något om att de hittat krut och bly i den illa sargade kraniet?
De bedömde bara skadan, vad jag förstått.
Citera
2014-01-27, 22:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Har de nämnt något om att de hittat krut och bly i den illa sargade kraniet?
De bedömde bara skadan, vad jag förstått.

Behöver dom det? Vem säger det? Och vad avgör det i så fall. Duger inte tre utlåtanden åt dig?
Vilken expertis lutar du dig emot i fallet då det gäller krutstänk?

Bara skadan? Den skadan utgör ett skott i huvudet, så det är inte så bara.
Citera
2014-01-27, 22:38
Bannlyst
Citat:
'

Men om du gör som Fnurran tittar på bilder, så kanske du får en uppfattning utanför den rättsmedicinska rapporten?

Försök att hålla dig till fakta.

Citat:
O1/3836-10/G166 Kudde. Märke: Danske Dyner - Ergomaster - Ingick i paket kring
kroppen. Huvudet låg vid kudden.
SKL:s materialnr: 201200595321
Materialbestämning Kudden röntgades varvid inget anmärkningsvärt iakttogs.
Kudden granskades okulärt varvid en liten skada iakttogs på
underliggande skikt. Skadan undersöktes med avseende på blyoch
kopparförekomst med BTK. Det iakttogs ingen indikation
för förekomst av varken bly eller koppar i skadan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in