2014-01-26, 11:45
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bangolufsen
Ove, ove, ove..... Den enda person som uppenbarligen hade någon tydlig fördel av att Alexandra och Daniel röjdes ur vägen var Helge Fossmo själv. Oavsett vad han säger så finns det inget annat tydligt motiv till att döda just dessa personer, åtminstone har inget annat tydligt motiv kunnat presenteras.
Helge kan omöjligt ha fantiserat ens om fördel med mord på Alexandra eller Daniel, särskilt inte om han skulle vara den psykopat vulgärpropagandan velat göra honom till och Åsa, PeGe m.fl så tvångsmässigt upprepar inför media.
Med tanke på psykologiska civilförsvarets metoder att låta riktigt hjärntvättade galningar infiltrera och intrigera i aningslösa samfund så bör motivet snarare sökas i ett större perspektiv.
I samhällsstabilitetens namn måste man nu dölja tidigare misslyckande med att få församlingen under kontroll då man genom att locka Helge in i otrohetsaffärer försökte få honom oskyldigt dömd för det redan då typiska agentmordet på Helene.
Församlingen överlevde tack och lov även den sedan förnyade brett upplagda attacken från folk media och falsk rättsstat. Helge har uppenbarligen tvingats offra sig som martyr inför denna totalitära övermakt.
Citera
2014-01-26, 12:54
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Kan pappa Wa:s ha syftat på sin dotter med samma förnamn som Åsa W?

Åsa W har vid något tillfälle yttrat: ”Ingen kommer någonsin att få veta var vi varit på mordnatten”. Så utmanande kan hon uttala sig ifall resenärerna faktiskt var i London men berättat för polisen att de var otrogna och inte vill att detta ska komma ut i församlingen, till anhöriga och i offentligheten.
Eftersom deras eventuella otrohet inte ansågs beröra Knutbybrotten är polisen enligt lag tvungna att tiga om det.

Dimman över De fyras gäng på mordnatten skulle helt simpelt kunna handla om att de gifta männen och den gifta kvinnan delade rum med ”fel” partner.

Ändå går rykten i församlingen och i grannskapet om att Åsa W på mordnatten befann sig i Gr-gs & Gi-gs hus i Rimbo.
Dessutom: enligt Emma Gembäcks vittnesmål i FUP var Åsa W kvar i sitt hem på fredag em före mordet. Hon hade då synpunkter på att Alexandra borde medbjudas till Gembäcks middag. Men så blev det inte.
Två vittnesmål som trots alla äktenskapliga skämmigheter pekar ut Åsa aka Kristi Bruds närvaro i Gränsta före och efter mordnatten kan väl inte ändå ge Åsa något alibi till att hon inte var närvarande i Knutby pga dimman i London?
Citera
2014-01-27, 06:55
Medlem
Kiwi predikade om Faderns hjärta 2003 (2002?)

Han har tvärsäkert konstaterat att han (Kiwi) vet vad Gud vill ska säga eftersom han känner Gud (hörde han fel från Gud kan man undra i efterhand). Det är lite annat dravel om det ena och andra. Sedan säger Kiwi så här:

Citat:
När jag säger till den ogudaktige: Du skall . och...och du inte varnar honom och inte säger något för att varna den ogudaktige för hans ogudaktiga väg och så rädda hans liv, så skall den ogudaktige dö i sin missgärning. Men hans blod skall jag utkräva av din hand. Men om du varnar den ogudaktige och han ändå inte vänder om från sin ogudaktighet eller sin ogudaktiga väg, då skall han dö i sin missgärning, men du har räddat din själ. Och när en rättfärdig man vänder om från sin rättfärdighet och gör det som är orätt, då ska jag lägga en stötesten i hans väg och han skall dö. Om du inte har varnat honom ska han dö i sin synd, men jag skall inte komma ihåg de rättfärdiga gärningar han tidigare gjort, men jag skall utkräva hans blod av din hand. Men om du varnar den rättfärdige för att synda, och han avhåller sig från synd, då skall han få leva eftersom han lät varna sig och själv har du räddat hans liv."

Alltså, när jag läser dom här orden... Vet du vem jag tänker på då? Jag tänker naturligtvis på Jesus, men jag tänker också på Helge Fossmo, vår föreståndare, för han lever så!

Och så bör du och jag också leva. Den som har lärt känna Helge och vet hurdan han är, han vet att han har ett hjärta, han har... Det skulle vara fel att inte varna den som är på väg att gå fel! Om vi som är...är...är av Gud satta att...att vara förkunnare, att vara ledare i den här församlingen inte skulle varna utan bara... vi skulle kunna stå här söndag efter söndag efter söndag och predika små vackra saker som alla skulle va...tycka va jätteroligt! Men då skulle dom orden drabba oss!
(FB) Knutby-tråden

(Jag orkade inte kursivera om alla kursiveringar. Det går inte att få med direkt genom att citera ur en arkiverad tråd)

Jag undrar fortfarande varför Kiwi har lämnat församlingen. Har han tagit avstånd? Jag kan tycka att han har ett moraliskt ansvar att tala offentligt om han inser nu att de predikat fel. Han var deras ledare och han har stått och skrämt upp folk i predikningar, kanske också i andra sammanhang.

--

Sedan undrar vän av ordning varför sista delen av knuybytråden hamnat i kändisskvaller forat.

Kan det vara för att Bruden (som de enligt Helge f ö kallade Jesu eller Messias brud, inte Kristi, och därmed med gott samvete kunde svara nej på frågan om de kallat ÅW "Kristi brud" ) såväl kört rally med Marcoolio som varit med i Shulman show? Jag tycker nog det finns viktigare saker i den här soppan än just skvaller om "kändisar".
Citera
2014-01-27, 07:06
Medlem
Therons avatar
KiWi är väl fortfarande med i deltidsbrandkåren och bor kvar i Knutby?
Citera
2014-01-27, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
KiWi är väl fortfarande med i deltidsbrandkåren och bor kvar i Knutby?
Hej!
Ja KiWi bor enligt min vetskap fortfarande kvar i Knutby.
Om han tjänstgör i deltidsbrandkåren i dag vet jag inte.
Vad jag vet är: Han har under många år haft kraftiga tvivel på vad han sysslar med som gudsman.
Detta tvivel har gjort att ÅW inte litade fullt ut på KiWi, och hans ranking på pastorsskalan dalade kraftigt.
Jag hoppas att han hade mod nog att säga stopp själv.
Han är däremot ett riktigt hot mot ÅW, för han vet ju dom flesta sanningar.
Men ÅW har väl i vanlig ordning sett till att ha hållhake på honom, så att han inte går ut och uttalar sig .
Med vänlig hälsning Nedslepp.
Citera
2014-01-27, 09:50
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
....Ja KiWi bor enligt min vetskap fortfarande kvar i Knutby..... Han har under många år haft kraftiga tvivel på vad han sysslar med som gudsman.
Detta tvivel har gjort att ÅW inte litade fullt ut på KiWi, och hans ranking på pastorsskalan dalade kraftigt....Men ÅW har väl i vanlig ordning sett till att ha hållhake på honom, så att han inte går ut och uttalar sig.....
Det är uppenbarligen utomstående med övergripande socioekonomiska intressen som har hållhakar på KiWi på motsvarande sätt som alla mer eller mindre inblandade i dramat. Som Helge hann förklara på sin hemsida innan denna plötsligt stängdes och länge gömdes undan från nätet så har alla blivit grundlurade och sedan utspelade mot varandra. Helge är den ende som försökt förstå utan att skylla på någon enskild. Trots allt kunde åtminstone den församling Helge tagit på sig ansvaret för överleva. Sanningen om de mest dolda aktörerna i dramat får vi hoppas därmed kan växa fram då det visar sig hur media och rättsstat ljugit om de verkliga förhållandena med sin egen inblandning långt före mordet på Helene.
Citera
2014-01-27, 10:17
Medlem
Therons avatar
Полезная идиот.
Citera
2014-01-27, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Det är uppenbarligen utomstående med övergripande socioekonomiska intressen som har hållhakar på KiWi på motsvarande sätt som alla mer eller mindre inblandade i dramat. Som Helge hann förklara på sin hemsida innan denna plötsligt stängdes och länge gömdes undan från nätet så har alla blivit grundlurade och sedan utspelade mot varandra. Helge är den ende som försökt förstå utan att skylla på någon enskild. Trots allt kunde åtminstone den församling Helge tagit på sig ansvaret för överleva. Sanningen om de mest dolda aktörerna i dramat får vi hoppas därmed kan växa fram då det visar sig hur media och rättsstat ljugit om de verkliga förhållandena med sin egen inblandning långt före mordet på Helene.
Hej!
Allt är riktigt sammanfattat av dig. .
Låt mig berätta en saga från hotvärlden:
Lille Edvin vet väldigt mycket om kriminell verksamhet.
Plötsligt vill Edvin hoppa in på den raka vägen och bli en vanlig Svensson.
Detta får Edvins bossar reda på, dom kontaktar honom, och försöker att övertala honom att vara kvar i gemenskapen.
Detta vill inte Edvin, han vill bli fri.
OK säger bossarna.
GÅ DU, men yppar du någonting om vår verksamhet, så kommer det att stå dig dyrt.
EX: Någon som står dig väldigt nära kommer att hamna i Nybroviken med fötterna i betong.
Och ståplatserna i Nybroviken är långt ifrån fyllda, det vet ju DU, eftersom du har varit med att parkera folk där. Slut på sagan.
Citera
2014-01-27, 12:41
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Kiwi predikade om Faderns hjärta 2003 (2002?)

Han har tvärsäkert konstaterat att han (Kiwi) vet vad Gud vill ska säga eftersom han känner Gud (hörde han fel från Gud kan man undra i efterhand). Det är lite annat dravel om det ena och andra. Sedan säger Kiwi så här:

(FB) Knutby-tråden

(Jag orkade inte kursivera om alla kursiveringar. Det går inte att få med direkt genom att citera ur en arkiverad tråd)

Jag undrar fortfarande varför Kiwi har lämnat församlingen. Har han tagit avstånd? Jag kan tycka att han har ett moraliskt ansvar att tala offentligt om han inser nu att de predikat fel. Han var deras ledare och han har stått och skrämt upp folk i predikningar, kanske också i andra sammanhang.

--

Sedan undrar vän av ordning varför sista delen av knuybytråden hamnat i kändisskvaller forat.

Kan det vara för att Bruden (som de enligt Helge f ö kallade Jesu eller Messias brud, inte Kristi, och därmed med gott samvete kunde svara nej på frågan om de kallat ÅW "Kristi brud" ) såväl kört rally med Marcoolio som varit med i Shulman show? Jag tycker nog det finns viktigare saker i den här soppan än just skvaller om "kändisar".

Kan det vara så att Kiwi fruktar för sitt liv? Kanske någon av åsas hemsamariter smyger runt husknuten och spanar på vad han har för sig? Han kanske helt enkelt inte vågar ta bladet för munnen, eller så tror han fortfarande på sina predikningar som sanningen.
Citera
2014-01-27, 13:54
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Kan det vara så att Kiwi fruktar för sitt liv? Kanske någon av åsas hemsamariter smyger runt husknuten och spanar på vad han har för sig? Han kanske helt enkelt inte vågar ta bladet för munnen, eller så tror han fortfarande på sina predikningar som sanningen.
Kim W är nog i bearbetningfas. Svårt också att tala ut med anhöriga kvar i sekten.

Hos Skvalan framgick att Åsa W varken går in på ICA eller tar promenad med pyttejyckarna i Gränstas sköna omgivningar. Hon har nu luftat sig med en vända (plus entourage) till Manhattan.
Nabos profetia:
1) Ubbe kan snart ses i rollen som Simba-Jesus.
2) Han får stående ovationer av medlemmarna.
3) Vuxna medlemmar fortsätter att en efter en troppa av.
Citera
2014-01-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Kim W är nog i bearbetningfas. Svårt också att tala ut med anhöriga kvar i sekten.

Hos Skvalan framgick att Åsa W varken går in på ICA eller tar promenad med pyttejyckarna i Gränstas sköna omgivningar. Hon har nu luftat sig med en vända (plus entourage) till Manhattan.
Nabos profetia:
1) Ubbe kan snart ses i rollen som Simba-Jesus.
2) Han får stående ovationer av medlemmarna.
3) Vuxna medlemmar fortsätter att en efter en troppa av.
Hej!
Du menar, att det möjligtvis kan vara så, KiWi kan inte (om han vill) uttala sig i Knutby/ÅW frågor, för att hans närmaste fortfarande är engagerade i sekten?
Hur bör samhället reagera/hjälpa dessa avhoppare när dom väl har hoppat över staketet till friheten?
Citera
2014-01-27, 17:08
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
...Jag tror allt och alla, inte minst polisen har haft problem just med motivbilden och att vi alla faktiskt fortfarande har det......Vi vill gärna ha en saftig förklaring som att Åsa ska ha styrt alla och velat ha dem döda......Precis som jag trott så ville man få bort Sara efter hammarattacken. Äsa ville polisanmäla, det ville inte Alexandra. I sitt sjuka huvud så kan Sara tolkat det som att hon var på rätt väg. Helge å sin sida hävde väl i sig lite mer meduciner och fortsatte sitt sexberoende......Om kyrkan nu varit under attack från satan så är de oerhört dåliga på att se sin egen involvering och varför de blev duperade. Helt plötsligt blir det en världslig sak och allt är Helges fel, inget fel ligger hos dem. Tyvärr kan man inte göra så, speciellt om man är så bokstavstrogna som de faktiskt är.
Knutbyförsamlingen är knappast i något avseende bokstavstrogna och ö h t synd att kalla sekt så som vulgärpropagandan vill göra gällande. Allt spårade ur efter det ouppklarade mordet på Helene där intrigmakarna hoppades på att få Helge dömd och församlingen splittrad. Istället försvarar man samfällt Helge då man inte kan tro annat än olycka. Hur orimlig förklaringen än var vågade ingen tro att det var rent mord och absolut inte något arrangerat av Satans infiltratörer eller med polisen själv. Satan fick återkomma med en hjärntvättad Sara till att ta på sig skulden för nästa illdåd men då är det istället Helge som hellre tar på sig ansvaret så att åtminstone församlingen hålls ihop tills den verkliga sanningen om Satans infiltratörer skall kunna växa fram med tiden.
Folk som efter Åsas naturliga framträdande med alla medel fortsätter att älta den gamla mediebilden av henne och vill hindra sanningen att komma fram blir nu allt tydligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in