2014-01-27, 10:34
Medlem
Vad händer förresten när båda är lika fulla? Hur full var mannen, och hur vet vi att kvinnan inte våldtagit mannen?

Har faktiskt inte läst artikeln, by the way. Sitter olägligt till just nu, så jag kan ju missat någonting viktigt.
Citera
2014-01-27, 10:45
Medlem
30ischs avatar
det är så svårt att avgöra vad som hänt då ingen av oss va där....
men gud jag är lycklig att jag inte drar hem brudar från krogen

tänk vilket fint scenario man går ut partar och dansar lever livet i vimlet träffar man en skön tjej som verkar helt jättemysig vi pussas och myser lite bestämmer oss för att gå hem till mig väl hemma drar jag på lite musik och häller upp 2 små groggar det pratas lite till sen går vi och lägger oss
efter lite knullning däckar jag helt.... på morgonen är tjejen helt galen och skriker våldtäkt och springer därifrån bakfull och jävlig försöker man komma ihåg vad i helvete höll jag på med igår ?
sen knackar det på dörren och polisen kliver in och drar med mig till stationen......
och PANG stämpeln som våldtäkts man sitter för evigt kvar
Citera
2014-01-27, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30isch
men gud jag är lycklig att jag inte drar hem brudar från krogen

tänk vilket fint scenario man går ut partar och dansar lever livet i vimlet träffar man en skön tjej som verkar helt jättemysig vi pussas och myser lite bestämmer oss för att gå hem till mig väl hemma drar jag på lite musik och häller upp 2 små groggar det pratas lite till sen går vi och lägger oss
efter lite knullning däckar jag helt.... på morgonen är tjejen helt galen och skriker våldtäkt och springer därifrån bakfull och jävlig försöker man komma ihåg vad i helvete höll jag på med igår ?
sen knackar det på dörren och polisen kliver in och drar med mig till stationen......
och PANG stämpeln som våldtäkts man sitter för evigt kvar
brukar du släpa hem brudar som rasar ihop på gatan i fylla? i så fall borde du åka dit
Citera
2014-01-27, 10:52
Medlem
30ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mengele
brukar du släpa hem brudar som rasar ihop på gatan i fylla? i så fall borde du åka dit

som jag skrev "men gud vad lycklig jag är som inte drar hem brudar från krogen"
Citera
2014-01-27, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30isch
"Vi" var inte närvarande vid de allra flesta brott, men det betyder inte att de inte begåtts.
Citera
2014-01-27, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Är väl inget konstigt med det här. Låter som vanlig fyllesex. Om mannen själv är berusad är det helt klart möjligt han inte uppfattat hur berusad kvinnan var. Domen låter helt korrekt.

Det var mycket länge sedan berusning ansågs vara en förmildrande omständighet vid rattfylla. Förmodar att det samma gäller för alla andra brott också. Om man inte klarar av att hålla sig inom lagens gränser onykter ska man se till att hålla sig nykter.
Citera
2014-01-27, 11:06
Medlem
sissens avatar
Men jösses!
I Sverige räcker det att säga: jag förstod inte att .... Lägg till valfri bortförklaring och du kommer undan med vad som
Citera
2014-01-27, 11:25
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Det var mycket länge sedan berusning ansågs vara en förmildrande omständighet vid rattfylla. Förmodar att det samma gäller för alla andra brott också. Om man inte klarar av att hålla sig inom lagens gränser onykter ska man se till att hålla sig nykter.

Det är ju fortfarande uppsåtet i lagens mening vi pratar om. Om inte mannen i fråga förstår kvinnan inte är med på det är det ingen våldtäkt.
Dessutom i detta fall där kvinnan har såpass mycket promille i kroppen knappast trovärdig. Hon kan omöjligt ha kommit ihåg allt som skett. Bara för man har minneslucka är det ingen våldtäkt. Hon kan lika gärna varit med på det men inte vet om det dagen efter.

Domen är i mina ögon helt korrekt. Det går inte utan rimligt tvivel komma fram till att mannen har våldtagit kvinnan. Alkoholen i detta fall gör det omöjligt att göra en korrekt bedömning vad som verkligen har skett och då ska det frias. Ord står mot ord.

Tycker polisen och andra har viktigare saker att utreda än fyllesex.
Citera
2014-01-27, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Hänger man på Murveln tillhör man med största sannolikhet eliten, det sk A-laget

Är det bara jag som ser kvinnans motiv, ett saftigt skadestånd hade per automatik betytt uppgradering. Från Murveln till Post Hotell, från blaskig öl på fat, till sprit av finare slag i fina glas.

Hon har givetvis gett sitt samtycke till sex, men inte haft något minne av att hon agerat lättfotad. Jag kan med säkerhet säga att detta inte är första gången aktuell dam följer med en man hem från krogen. Bjuds det dessutom på grogg åker trosorna av illa kvickt. Ett bra exempel är dagens unga tjejer som suger kuk för en lina colombianskt på krogen.

TS din infantila antidemokrat, det är ta mig FAN skandal att detta gått till rättegång!!

/ Leif

Hos en normalkonsument av alkohol innebär 2-2,5 promille en uttalad alkoholförgiftning. Det går inte att missta sig.

Om kvinnan i fråga är missbrukare har hon förmodligen byggt upp en tolerans. Men det är ditt ansvar att påvisa det innan du kommer med dina påståenden.
Citera
2014-01-27, 11:26
Medlem
30ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
"Vi" var inte närvarande vid de allra flesta brott, men det betyder inte att de inte begåtts.

jag sa aldrig att det inte har begåtts ett brott men så fort det står skrivet våldtäkt i tidningen så blir det häxjakt... och tro det eller ej det anmäls en hel hög med felaktiga anklagelser från tjejer som ångrat sig dagen efter. om detta var ett sånt fall eller inte är det ju ingen som vet
Citera
2014-01-27, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoFuckingMercy
Jepp!

https://anonfiles.com/file/c157e4baf8d3cee18a116632a25e078a

GÖTEBORGS TINGSRÄTT
Avdelning 3
DOM B 13926-13
2014-01-10
Nu ja
Citera
2014-01-27, 11:27
Medlem
SnowInformers avatar
Vem säger att mannen inte också var dyngrak? Svårt att avgöra hur full andra personer är när man själv är packad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in