2014-01-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repeatz
Frågan har säkert tagits upp förr, vilka cans är bäst i prisklassen 30-40kr? Har testat montana black och kobra, skulle vilja säga att kobra är grymt prisvärd. Finns det någon mer som är lika prisvärd?
Skulle säga att samtliga av de vanliga versionerna är värda sina pris. Jag blev första gången jag testade Kobra positivt överraskad.

Resten av de vanliga versionerna så som Montana Cans Black, Montana Cans White, Montana Colors 94, Montana Colors Hardcore 2 v2, Belton Molotow Premium är enligt mig lika bra, även om det finns en del stora och små skillnader så som tryck, kulörutbud, färgtyp, torktid och täckförmåga på olika underlag. Oftast är det personliga preferenser som spelar in, så skaffa dig ett par av varje och se efter vilken du föredrar.

Jag vet att många upplever Montana Cans White som underlägsen gentemot de andra, men jag tycker inte det är så märkbart. Det är en färg som fungerar till det mesta, likt de andra.
Citera
2014-01-26, 19:31
Medlem
Repeatzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Skulle säga att samtliga av de vanliga versionerna är värda sina pris. Jag blev första gången jag testade Kobra positivt överraskad.

Resten av de vanliga versionerna så som Montana Cans Black, Montana Cans White, Montana Colors 94, Montana Colors Hardcore 2 v2, Belton Molotow Premium är enligt mig lika bra, även om det finns en del stora och små skillnader så som tryck, kulörutbud, färgtyp, torktid och täckförmåga på olika underlag. Oftast är det personliga preferenser som spelar in, så skaffa dig ett par av varje och se efter vilken du föredrar.

Jag vet att många upplever Montana Cans White som underlägsen gentemot de andra, men jag tycker inte det är så märkbart. Det är en färg som fungerar till det mesta, likt de andra.
Kan montana white jämföras med sprayfärgen som fanns förr som kallades Basic?
Citera
2014-01-26, 20:00
Medlem
TimmuTyrners avatar
Ser man någon större skillnad på Montana White och Montana Black när båda har torkat? Alltså att White ''skiner'' mer eller är dom lika?
Citera
2014-01-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmuTyrner
Ser man någon större skillnad på Montana White och Montana Black när båda har torkat? Alltså att White ''skiner'' mer eller är dom lika?

Black är matt och White är blanka
Citera
2014-01-26, 21:37
Medlem
TimmuTyrners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEAN-PIERRE
Black är matt och White är blanka

Jo jag vet, men ser man någon större skillnad eller är det ungefär lika?
Citera
2014-01-26, 22:20
Medlem
SuperSnabbts avatar
Citat:

Ja, den ena är ju blank och den andra är ju matt

White ser lite mer "plastig" ut än Black på grund utav det.
Citera
2014-01-26, 22:48
Medlem
pyro860s avatar
Citat:

White är typ gamla black.
Citera
2014-01-26, 23:53
Medlem
TimmuTyrners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSnabbt
Ja, den ena är ju blank och den andra är ju matt

White ser lite mer "plastig" ut än Black på grund utav det.

Haha, okej det var så jag menade

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
White är typ gamla black.

Hur längesen var det dom gjorde om alla färger?
Citera
2014-01-27, 00:21
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Hur längesen var det dom gjorde om alla färger?

Var väl 2010 typ. White är ju mer glansig, men det var så länge sen jag körde med den. Den är ju inte av biltema kvalité och det är inte världens proffsburk. Duger helt enkelt.
Citera
2014-01-27, 01:55
Medlem
TimmuTyrners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Var väl 2010 typ. White är ju mer glansig, men det var så länge sen jag körde med den. Den är ju inte av biltema kvalité och det är inte världens proffsburk. Duger helt enkelt.

Okej, då blir det Black istället!
Citera
2014-01-27, 04:00
Medlem
jagluktarketchups avatar
när vi ändå är inne på montana white: den svarta är rätt dålig. den har svårt att klara av att täcka på vissa ytor, t.ex betong, trä, sten. har också haft detta problem med vissa färger från belton.
har även haft problem med att färg under den svarta försökt äta sig igenom den, vilket får det att se dåligt ut ifall man vill ha bra resultat. har hänt på två olika ytor (plast och laglig vägg, troligtvis sten).
svart montana white klarade buffen dåligt och då slarvade buffarna, vill tillägga att det är en mörkare betongvägg jag talar om.

andra färger som suger (om du är ute efter bra resultat): brasil, viper, sunflower.

bra färger: Silver, (på vissa ytor kommer den nästan se ut som krom, bara lite mörkare) nice att köra tags med. Desert, grass gren, phantom, Lounge, light blue, chili, hot lips, sweet violet.
viktigt dock: dessa färger har jag nästan bara provat på lagliga väggar/fames/liknande spots. mycket beror på yta, t.ex sweet violet och hotlips var värdelösa på en plåtvägg som såg ut att vara säkert 20-30 år gammal.

montana white är bra ifall man är ny inom graffiti och vill prova och om man inte kan få tag i kobra.
annars är kobra, montana black eller mtn94 det som gäller enligt mig.
måste dock säga att montana white har ett perfekt tryck, medium pressure, inte för snabbt eller för långsamt.
Senast redigerad av jagluktarketchup 2014-01-27 kl. 04:02.
Citera
2014-01-27, 08:36
Medlem
horses avatar
Hur är Henxs burkarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in