2019-06-25, 14:00
Medlem
c2gudens avatar
Säkert att köpa burkar online?

Det är ju lagligt att köpa färg i Sverige, men löper man risken att polisen kollar senaste leveranser från populära sidor om de nyligen upptäckt klotter? Speciellt om man bor i en lite mindre ort.

(OBS. planerar inte att klottra ner andras privata egendom oroa er nt)
Citera
2019-06-25, 14:06
Bannlyst
Jösses.. Nej du kommer inte få säpo-span för att du beställer färg.. Klottra på!
Citera
2019-06-25, 18:27
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c2guden
Det är ju lagligt att köpa färg i Sverige, men löper man risken att polisen kollar senaste leveranser från populära sidor om de nyligen upptäckt klotter? Speciellt om man bor i en lite mindre ort.

(OBS. planerar inte att klottra ner andras privata egendom oroa er nt)

Haha men för helvete alltså, på riktigt..
Känner du inte själv att du har valt lite fel kultur att börja hålla på med, om du sitter nojig på Flashback och tror att du ska få snutspan över att ha gjort en order online, för att du dragit några tags?
Hur ska du någonsin kunna gå ut på en runda om du är såhär nojig?

Tror nog du ska sikta in dig på en lite lugnare hobby.
Citera
2019-07-04, 17:22
Medlem
whosEHTs avatar
Någon som vet om trycket varierar märkbart på molotows burnerchrome, loops chrome och Montana silverchrome? Allihopa 600ml kannor har ett gäng av varje hemma. Skulle behöva något lägre tryck
Citera
2019-07-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosEHT
Någon som vet om trycket varierar märkbart på molotows burnerchrome, loops chrome och Montana silverchrome? Allihopa 600ml kannor har ett gäng av varje hemma. Skulle behöva något lägre tryck

Om du vänder burken uppochner och sprayar ut lite av drivgasen så får du lägre tryck
Citera
2019-07-05, 10:55
Medlem
OD0AH1GA5SS3TAR1s avatar
Har varit borta från Sverige scenen ett bra tag då jag flyttat utomlands men ska snart besöka Sverige och Göteborg igen. Hur ser det ut där nu för tiden? Vart hittar man burkar nu? Fortfarande Childstore som förr i tiden? Har dem fortfarande okej utbud? Eller är det några andra ställen man borde kolla in?
Citera
2019-07-06, 00:59
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OD0AH1GA5SS3TAR1
Har varit borta från Sverige scenen ett bra tag då jag flyttat utomlands men ska snart besöka Sverige och Göteborg igen. Hur ser det ut där nu för tiden? Vart hittar man burkar nu? Fortfarande Childstore som förr i tiden? Har dem fortfarande okej utbud? Eller är det några andra ställen man borde kolla in?
Samma gata fast längre bort finns en butik som säljer, minns inte vad den heter.
Kliar vid bryta mot 1.06, du påminner om nån. Är du gift? Grattis i så fall! Om inte, skönt.
Senast redigerad av GoUoD 2019-07-06 kl. 01:02.
Citera
2019-07-07, 03:15
Medlem
OD0AH1GA5SS3TAR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Samma gata fast längre bort finns en butik som säljer, minns inte vad den heter.
Kliar vid bryta mot 1.06, du påminner om nån. Är du gift? Grattis i så fall! Om inte, skönt.

Okej, tackar.. Får se om jag har tid till och kika förbi när jag väl är tillbaka.
Det är jag inte, "tyvärr".
Han jag är intresserad av verkar inte vara intresserad utav mig.
Citera
2019-07-07, 09:15
Medlem
vildhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OD0AH1GA5SS3TAR1
Dusky Pink är bäst. Finns vid hållplats kaptensgatan.
Citera
2019-07-27, 14:03
Medlem
whosEHTs avatar
Jag målade en fame med hardcore burkar för ett tag sen, i början var det inte några problem och allt funkade som vanligt, men efter några timmar märkte jag att färgen betedde sig väldigt konstigt, när jag försökte täcka över ett tidigare lager med färg så ”blödde” liksom färgen bakom igenom till det andra lagret ( om nån fattar), det va så pass illa att jag inte ens kunde täcka vit färg med svart, det jag undrar är, det va över 30 grader ute och jag stod i solen och målade, kan det bero på att burkarna blev för varma? Har inte målat med hardcore på över 10 år så har ingen koll på hur dom brukar reagera, har mest kört black och molotow,
Citera
2019-07-28, 22:48
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whosEHT
Jag målade en fame med hardcore burkar för ett tag sen, i början var det inte några problem och allt funkade som vanligt, men efter några timmar märkte jag att färgen betedde sig väldigt konstigt, när jag försökte täcka över ett tidigare lager med färg så ”blödde” liksom färgen bakom igenom till det andra lagret ( om nån fattar), det va så pass illa att jag inte ens kunde täcka vit färg med svart, det jag undrar är, det va över 30 grader ute och jag stod i solen och målade, kan det bero på att burkarna blev för varma? Har inte målat med hardcore på över 10 år så har ingen koll på hur dom brukar reagera, har mest kört black och molotow,
Ibland blir det så.
Vad var det för färg på väggen innan? Ibland kan det fucka sig när nån kört med muppiga färger innan. Vet vissa väggar jag kört där färgen nästan separerat istället för att torka pga vad som varit under.

Det borde inte vara bara för att det är varma, eller är hardcore mer känsliga än alla andra?
Citera
2019-08-18, 09:14
Medlem
whosEHTs avatar
Som den fattiga jäveln man är så undrar jag, vart kan man beställa burkar på faktura som inte är klarna? Vilket highlights använder, med andra ord så kan jag inte handla med klarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in