Citat:
Ursprungligen postat av
Lagro
Benen i Gula Huset påträffades av Missing People den 20/5.
Nu finns det ett flertal vittnen som sett in genom öppningen där det krossade fönstret fanns.
Den som såg in genom fönstret hade inte kunnat undvika att se benen där de låg.
Det sista vittnet som såg in genom fönsteröppningen var på morgonsidan den 18/5 och då fanns inga ben i Gula Huset. Det här vittnet rapporterade till polisen om hans iakttagelser.
KJ hade spaning på sig från den 8/5 när VB rapporterades saknad och VB hade besökt KJ den dagen hon försvann. Om den här spaningen hade varit korrekt och fortsatt tills han blev häktad, skulle han haft alibi för tiden 8/5-23/5, eftersom benen blev placerad i Gula Huset 18-20 maj och hittades den 20 maj.
Men när B.Forssberg lade fram att KJ hade alibi den här tiden, plockade åklagarna fram att KJ hade ingen spaning på sig 18-20 maj och därmed gällde inte B.Forssbergs bevis.
Man kan säga att spaningen på KJ upphörde exakt de dagarna när benen kom till Gula Huset.
Om inte spaningen på KJ helt plötsligt avbrutits när benen kom dit, hade inte åklagarna kunnat väcka åtal mot KJ, det hade inte funnits någon möjlighet till något sådant, med det material som fanns.
En sista varning Lagro: En enda lögn till och jag skriver en 0.09 på dig trots att jag inte gillar att anmäla folk till höger och vänster.
Jag och flera andra har talat om flera gånger i tråden nu med tydliga förklaringar att spaning på KJ upphörde den 12 maj. Inte "helt plötsligt när benen kom dit". Av tiden som gick mellan försvinnandet och fynden av benen ser det ut så här:
4-8 maj - INGEN SPANING
9-12 maj - Viss spaning
13-19 maj - INGEN SPANING
20 maj - försök till spaning, KJ påträffas ej av polisen
21 maj EM - 23 maj gripandet - spaning dygnet runt.
En majoritet av tiden har han således varit oövervakad och enligt kartläggningen av mobiltrafik, vittnesuppgifter etc haft gott om tid vid flera tillfällen att vara ute i terrängen och flytta kroppsdelar.
I övrigt förstår jag inte vart du vill komma med ditt inlägg. Menar du att polisen begått tjänstefel som inte spanade på honom och därför ska han ändå anses ha alibi???
"OM dom hade spanat på honom så hade dom inte hittat något och då hade han inte kunnat bli dömd" kan vara det absolut uslaste och löjligaste exempel på cirkelbevisning jag någonsin läst.