Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-01-26, 03:11
Medlem
Hej_tjos avatar
Någon som är sugen på lite äldre tibia? Titta då in på den här tråden, nystartad oldschool OT. Vi hoppas få ihop folk till en flashback guild

(FB) Tibia - Mastercores (OT)
Citera
2014-01-26, 10:05
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
undrar bara hur dom ska göra med hus å sådant...? ska de finnas två edron? två thais? två venore? lr vad.. oklart
tveksam på att de kommer bli så, däremot kanske de gör edron större, så att det finns t.e.x 2 hus mer på varje ställe. däremot så kommer folk grina hur dom än gör, för vissa har betalat flera KK's för sina hus. skulle inte förvåna mig om cip tömmer alla hus och betalar folk vad de betalade för sitt hus

det kommer vara som förr typ, varje hus kommer öka i pris, även de på 7-10sqm kommer försvinna, OM nu cip sätter ihop rätt servrar. kommer ju även bli galet med krig haha

de som hamnar med t.e.x nova eller thoria kan ju lika gärna gå retierd
Senast redigerad av pozie 2014-01-26 kl. 10:08.
Citera
2014-01-26, 14:22
Medlem
Var kan man expa som en 120 paladin? Får 300k/h på frosts, finns det något bättre som inte är för hardcore? Kör på en ganska tom värld.
Citera
2014-01-26, 15:32
Medlem
j0k3r1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordik1
Var kan man expa som en 120 paladin? Får 300k/h på frosts, finns det något bättre som inte är för hardcore? Kör på en ganska tom värld.

Hydras? Grim Reapers med firewalls? Lizards? Serpent Spawns & Medusaes @Goroma?
Citera
2014-01-26, 17:06
Medlem
chullans avatar
Pozie, du som vet. Går ibot cracket att lita på?
Citera
2014-01-26, 17:13
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
jag hade litat på det, pnurt är contributor på codedeception som är seriös sida. men vad han gör i framtiden är svårt att säga.

anledningen till att de gjorde eget forum tror jag är för att de på codedeception bryr sig inte om tibia utan mer wow och d3, så de tjänade inga pengar på sitt jobb
Citera
2014-01-26, 17:26
Medlem
Inzaits avatar
Citat:

Dags för ny gubbe?
Citera
2014-01-26, 17:43
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
jag hade litat på det, pnurt är contributor på codedeception som är seriös sida. men vad han gör i framtiden är svårt att säga.

anledningen till att de gjorde eget forum tror jag är för att de på codedeception bryr sig inte om tibia utan mer wow och d3, så de tjänade inga pengar på sitt jobb
Okej, duly noted. Blir till att testa cracket på laptopen först, se om man blir hackad eller ej.

Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
Dags för ny gubbe?
Haha, nä inte riktigt. Har en 302 rp, 289 ms, 275 ek, 271 ek, 223 ek, 213 ek osv atm.
Citera
2014-01-26, 17:47
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
nja asså deras program funkar ju 50/50. får du tebax din anslutning när du dör så räknas det inte som en ddos death, utan ens egna fel så då tappar man fullt. (gjorde man när jag körde iaf, de kan ju fixat det. dock tveksam på att cip har kompetens till det) finns även många som dött av kicks och ändå fått penalty (jag är en av dem xd)

det är en guildleader som ddosar servrar när hans team inte vinner, eller när han är grinig. hade cip totalrensat hela hans guild och bara bett han dra åt helvete så hade han antagligen slutat, för då kan han inte tjäna pengar på tibia längre. tycker bara det är pinsamt att cip lägger sig för brassar som beter sig som 10.

att lägga in ett system som ska rädda dig från loss när du dör är ingen långsiktig lösning, för om man väljer att låta folk trasha ens servrar så ska man fan inte ha ett spel uppe öht i mina ögon

kan väl tillägga att just själva lösningen där du inte tappar något av en death är en kortsiktig lösning i mina ögon. själva systemet som gör det svårare att ddosa är ju en långsiktig. dock kommer cip aldrig göra det som krävs för att bli kvitt skiten för de tjänar pengar på folket som gör det xd

Dom slaktade ju dock guilderna och deletade de ledande guilderna på 7 världar för inte så länge sedan. Blev ett jävla liv på brassarna, men "cry is free" som dom brukar säga.
Citera
2014-01-26, 18:09
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Dom slaktade ju dock guilderna och deletade de ledande guilderna på 7 världar för inte så länge sedan. Blev ett jävla liv på brassarna, men "cry is free" som dom brukar säga.
den snubben som ddosar cip's servrar spelar på väldigt många chars, så att hans ena char försvinner kostar honom nada, han köper bara 3 nya haha. bara och ip banna aset och deleta varenda char som loggat in från hans ip de senaste veckorna. totalt radera honom från tibia, inte ett spår ska finnas kvar huarurha
Citat:
Okej, duly noted. Blir till att testa cracket på laptopen först, se om man blir hackad eller ej.

Haha, nä inte riktigt. Har en 302 rp, 289 ms, 275 ek, 271 ek, 223 ek, 213 ek osv atm.
ja låter som en bra ide botta på bara
Citera
2014-01-26, 18:35
Medlem
Yamals avatar
Citat:

Jefla nerd!
Citera
2014-01-26, 23:26
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
den snubben som ddosar cip's servrar spelar på väldigt många chars, så att hans ena char försvinner kostar honom nada, han köper bara 3 nya haha. bara och ip banna aset och deleta varenda char som loggat in från hans ip de senaste veckorna. totalt radera honom från tibia, inte ett spår ska finnas kvar huarurha

ja låter som en bra ide botta på bara

Dom deletade ju alla som var med i dessa guilder, det var typ 2-3000 chars som strök med på bara ett par dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in