2014-01-26, 23:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Vill direkt påpeka att det där inte är obduktionsbilderna. Så fram med dokument som styrker att det är Marina det rör sig om på dessa bilderna.

Osmakligt värre måste jag säga. Och är det så att man photoshoppat återigen som med alla andra bilder man slängt upp i tråden.
Citera
2014-01-26, 23:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vill direkt påpeka att det där inte är obduktionsbilderna. Så fram med dokument som styrker att det är Marina det rör sig om på dessa bilderna.

Osmakligt värre måste jag säga. Och är det så att man photoshoppat återigen som med alla andra bilder man slängt upp i tråden.
Belägg för att det är photoshoppat? Det är riktiga bilder klippta ur obduktionsprotokollet. Tvinga mig inte att visa fler bilder.
Citera
2014-01-26, 23:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Man kan vända på det. Om FS i juridisk mening är skyldig är inte detsamma som att mordet har utförts av honom.
Är det långsökt ifall man vågar sig på antagandet att det synsättet sluter du gärna upp kring?
Du kommer att betrakta honom som fortsatt utan skuld till Marinas död?
Eller det har du aldrig gjort kanske?
Citera
2014-01-26, 23:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Då kan man konstatera att Fredrik styr tråden för det är bara han och hans dyngadvokat som har tillgång till materialet-. Och Marinas anhöriga och dom släpar inte på obduktionsbilder till den här tråden.

Men jag tror bara på det jag ser i underlag icke annars. Jag vet nämligen hur materialet är inlämnat, scannat osv.
Så kör för fan igång med källa och underlag, och nej det behövs inte fler bilder. Dokument som styrker räcker så bra.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-26 kl. 23:24.
Citera
2014-01-26, 23:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Då kan man konstatera att Fredrik styr tråden för det är bara han och hans dyngadvokat som har tillgång till materialet-. Och Marinas anhöriga och dom släpar inte på obduktionsbilder till den här tråden.

Men jag tror bara på det jag ser i underlag icke annars. Jag vet nämligen hur materialet är inlämnat, scannat osv.
Så kör för fan igång med källa och underlag, och nej det behövs inte fler bilder. Dokument som styrker räcker så bra.
Dokumenten innehåller bilder. Fler bilder än de som är visade. Vilka dokument vill du se, och såra de anhöriga med?
Citera
2014-01-26, 23:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Ska man behöva ringa Hansson och höra hur i helvete bilderna hamnade här?`
Bevisa för det tas inte upp så som seriöst annars., Lögner går inte hem-.

Det har visat sig innan nämligen att det är rena rama lögnerna som läggs upp här.
Photoshoppade drogprover och bilder med datum som inte stämmer med verkligheten.,

Då kan man blurra bilderna och lägga dokumentet ändå. Upp till bevis.
Anhöriga är redan sårade det gjordes när hennes privata bilder lades upp och man kallade familjen för diverse skit. Och då Fredrik satt och ljög här.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-26 kl. 23:34.
Citera
2014-01-26, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och den orsaken är hierarkin inom rättsväsendet, där HD pekar med hela handen hur underrätter ska döma, och inte göra som den demokratiskt valda lagstiftande församlingen har bestämt.
Att HD ska uttala sig i hur hovrätten skulle tänkas döma regleras i Rättegångsbalken 58:3. Jag tror det var politikerna som stiftade lagen.
Vem tror du? Gargamel?
Citera
2014-01-26, 23:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ska man behöva ringa Hansson och höra hur i helvete bilderna hamnade här?`
Bevisa för det tas inte upp så som seriöst annars., Lögner går inte hem-.

Det har visat sig innan nämligen att det är rena rama lögnerna som läggs upp här.

Då kan man blurra bilderna och lägga dokumentet ändå. Upp till bevis.
Anhöriga är redan sårade det gjordes när hennes privata bilder lades upp och man kallade familjen för diverse skit. Och då Fredrik satt och ljög här.
Dokumenten kan inte blurras utan att förfalskas.
Citera
2014-01-26, 23:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Då va det så att det finns inget underlag,. Tack då vet vi. Jag går till botten med detta, och eftersom jag vet precis hur det har lämnats och hur det har scannats från HD osv.
Så blir det enkelt att konstatera det hela senare.-

Då ska vi se när faller domen?
Citera
2014-01-26, 23:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Att HD ska uttala sig i hur hovrätten skulle tänkas döma regleras i Rättegångsbalken 58:3. Jag tror det var politikerna som stiftade lagen.
Vem tror du? Gargamel?
Ursäkta, jag glömde återigen att ironi inte fungerar på Flashback. Jag tolkade det du skrev som att HD bestämde hur underrätter ska döma.
Citera
2014-01-27, 00:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Nej, ingen är intresserad av bilder med fejkade datum. Kranar, skogsexperter.
Fejkade bilder som är photoshoppade, och inte heller flipperförsäljare. Drogerprover som är oäkta va det sämsta av allt.
Så trovärdigheten är lika med noll, och för den som är insatt så duger det med protokollet från rättsläkaren.
Några mer lögner från kreti och pleti ska det inte bli här. Det får man skaffa en tråd för i konspirationsforumet.

Kranen. Check!
Flippersäljaren Check!
Skogsexperterna Check!
Drogtester i dokumentform Check!
Alternativa Check!
Vittnen som inte kan se för en ramp Check!
Privata bilder från Marina Check!
Mobilmasterna Check!
Blodvolymen Check!
Kulhålet Check!
Bankomat stölden Check!
Slasken Check!
Presenningens färg Check!
Borgar Check!
osv...osv.

Obduktionsbilder Check!

Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-27 kl. 00:03.
Citera
2014-01-27, 00:17
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
HD pekade med hela handen för att den nya bevisningen entydigt pekade på en fällande dom. Hade så inte varit fallet hade det inte heller blivit resning. Det finns en orsak till att SAMTLIGA fall där resning beviljats till men för den misstänkte lett till fällande dom.

Och även tvärtom väl? (resning till en dömds fördel).

Inget av detta är särskilt konstigt, vilket envar med nån slags förståelse för rättsväsendets funktion borde begripa. Naturligtvis är inte HovR eller TR i formell mening styrda att gå på den linje som pekas ut iom ett resningsbeslut i HD. Men resning är trots allt ett s.k. extraordinärt rättsmedel och en i svensk rättstradition MYCKET ovanlig åtgärd. Det betyder att när HD väl fattar ett sånt beslut så är det en mycket stark indikation på i vilken riktning beslutet kan förväntas gå. Processen går också i någon mån baklänges vid en resning: HD sysslar normalt inte med bevisvärderingsfrågor, men när de väl gör det så gör de det i sin allmänna roll som sista instans i rättsväsendet. Självklart förväntas inte underrätter gå emot den bedömning som gjorts i sista instans, precis som underrätter förväntas rätta sig efter prejudikat i HD-domar.

Sen är ändå rättsordningen sådan att rättegången efter resningsbeslutet formellt sker i underrätten. Teoretiskt kan utslaget förstås bli ett annat om någon av parterna företer bevisning eller någon form av resonemang (vad det nu skulle vara) som inte kom fram i HD. Men bortsett från det skulle jag säga att hovrätten de facto både är styrd och ska så vara av den bevisvärdering som HD gjort. Gäller både resning till en dömds fördel eller en tidigare friad åtalads nackdel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in