2014-01-25, 21:55
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
Det ska jag göra när tiden är den, det kan du lita på! Hell!

NP: Inquisition - Obscure Verses For The Multiverse...
Titeln är fördjävla såsig men innehållet gillar jag mycket!

Skivan är förjävla fin skulle jag säga.
Dock anser jag deras föregångare vara starkare!

np: Mgla - Groza II
Citera
2014-01-25, 23:24
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Skivan är förjävla fin skulle jag säga.
Dock anser jag deras föregångare vara starkare!

np: Mgla - Groza II
Tycker precis tvärtom, att deras föregående var lite slät och trist...kanske inbillning dock, men kassettformatet tycks ge ett alldeles särdeles skitigt sound som klär musiken jävligt bra! Hell kassett! Hell Inquisition!
Citera
2014-01-26, 21:02
Bannlyst
Finns det verkligen folk som lyssnar på kassett fortfarande? Visst vinyl köper jag, det har ju ett säreget ljud som många uppskattar, men kassett? Finns det folk som äger kassettdäck på den här sidan om 2000-talet? Har massa gamla 90-tals-black metal på kassett i förrådet vetja, undrar om man kanske kan hitta någon köpare på tradera? Apropå det kom jag på att jag har en sjuhelsikes massa frimärkesalbum också, kanske borde kolla upp om det finns något värde i det när jag ändå håller på.

Spelar: Aurvandil - Thrones
Senast redigerad av pettson3816 2014-01-26 kl. 21:05.
Citera
2014-01-26, 21:12
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Finns det verkligen folk som lyssnar på kassett fortfarande? Visst vinyl köper jag, det har ju ett säreget ljud som många uppskattar, men kassett? Finns det folk som äger kassettdäck på den här sidan om 2000-talet? Har massa gamla 90-tals-black metal på kassett i förrådet vetja, undrar om man kanske kan hitta någon köpare på tradera? Apropå det kom jag på att jag har en sjuhelsikes massa frimärkesalbum också, kanske borde kolla upp om det finns något värde i det när jag ändå håller på.

Kassettband äger...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kassettband#2000-talet
Citera
2014-01-26, 22:11
Medlem
Tristramns avatar
Citat:

Jag köper mer än gärna kassetter. Analogt och billigt. Bra alternativ om man inte har råd med vinyl.
Vilka kassetter har du förresten?

NP: Vampire - Vampire 7"
Lägger till Vampire:s fullängdare till släpp jag ser fram mot, 2014.
Citera
2014-01-26, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tristramn
Jag köper mer än gärna kassetter. Analogt och billigt. Bra alternativ om man inte har råd med vinyl.
Vilka kassetter har du förresten?

NP: Vampire - Vampire 7"
Lägger till Vampire:s fullängdare till släpp jag ser fram mot, 2014.
Kan kolla upp det någon dag. De ligger i någon gammal kartong, nere i källarhålan. Skulle sålt dem samtidigt som jag sålde hela cd-samlingen. Tror dock inte jag pallar sälja dem en och en då det säkert rör sig om över 100 kassetter black och döds i varierande skick. Mycket tidig black, de stora (immortal, darkthrone, marduk, emperor, dark funeral, vondur, vader, morbid angel, isengard är de jag minns rakt av).

Lyssnar på: Skitsystem - en enkel resa...

Edit: *host host* cradle of filth - principle of evil vet jag fanns med bland kassetterna också.. Men säg det inte till någon
Senast redigerad av pettson3816 2014-01-26 kl. 22:51.
Citera
2014-01-26, 22:56
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:

Ge fan i Tradera! I alla fall efter att ha frågat mig först! Jag är nämligen ständigt på jakt efter bra kassetter!
Citera
2014-01-26, 23:20
Medlem
eckims avatar
Panphage - Nordlandets Dödsande Utomordentligt fint, en kassett man alltid trillar tillbaka till under vintertid.

'Som vintertundrans kyla
Med döden livet pryglar
Ruttna sår och plågor
Mitt väsen i svarta lågor'

Fjällbrandt är ett geni.
Senast redigerad av eckim 2014-01-26 kl. 23:25.
Citera
2014-01-26, 23:54
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Kan kolla upp det någon dag. De ligger i någon gammal kartong, nere i källarhålan. Skulle sålt dem samtidigt som jag sålde hela cd-samlingen. Tror dock inte jag pallar sälja dem en och en då det säkert rör sig om över 100 kassetter black och döds i varierande skick. Mycket tidig black, de stora (immortal, darkthrone, marduk, emperor, dark funeral, vondur, vader, morbid angel, isengard är de jag minns rakt av).
Det kan hända att jag köper Darkthrone av dig, beroende på vilka du har, och pris då, hah.

Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Panphage - Nordlandets Dödsande Utomordentligt fint, en kassett man alltid trillar tillbaka till under vintertid.
Ja jävlar, allt med Panphage är helsjukt.
Får säga att Nordlandets Dödsande är min favorit än så länge.

NP: annatänblackmetal
Citera
2014-01-27, 00:09
Medlem
eckims avatar
Citat:
Det kan hända att jag köper Darkthrone av dig, beroende på vilka du har, och pris då, hah.

Ja jävlar, allt med Panphage är helsjukt.
Får säga att Nordlandets Dödsande är min favorit än så länge.

NP: annatänblackmetal

Ja, fantastiskt bra. Väntar på att Fjällbrandt skall spotta ut något nytt, har väntat ivrigt ett halv år. Man får icke nog.

NP - Panphage - Ætt Loka

Kan lika bra dra igenom alla kassetterna när jag ändå är igång. 'Ætt Loka' är ett släpp jag håller högt.
Citera
2014-01-27, 13:36
Medlem
eckims avatar
Sect Pig - Slave Destroyed

Skall tydligen vara medlemmar från Revenge/Antediluvian/Conqueror. Låter väldigt kaotiskt, varje låt inehåller en sample vid intro:t, vilket jag gillar skarpt. Väntar på att få hem vinylen, får se om den fastnar mer.
Citera
2014-01-27, 14:14
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Som jag hoppades att Watain äntligen skulle göra något av sin show, och nej, det verkar inte som att det har hänt så mycket ut över det vanliga. Eld, blod och "bläck mätal". Sista spelningen i skandinavien är förvisso imorgon, men det hade ju ändå varit något att spränga fryshuset i luften mitt under spelningen.

NP: Samhara - Samhara Tandava
http://samhara.bandcamp.com/
Fan vad skönt att få höra nånting bra, det är en sällsynt upplevelse numera. Näst i samma klass som Irkallian Oracle, men inte riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in