Citat:
Ursprungligen postat av
reffi
Det får du säkert bäst du vill. Men det är skaderegleraren som bestämmer i slutändan.
Du behöver inte försvara dig inför mig. Jag tycker ändå alla som fuskar är idioter.

Nja. När du börjar svamla om saker som inte håller juridiskt så hugger jag.
Fuska är inte rätt. Brukar du deklarera?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bbobi
Ja men ägare och brukare är två olika saker. Dessutom MÅSTE det vara ägaren som försäkrar bilen. Står i villkoren.
Har du länsförsäkringar?
Förskringsvillkor 2014
http://www.lansforsakringar.se/priva...r/default.aspx
Andra stycker avser alltså när barnen skriver över bilen på sina föräldrar varpå dom tecknar försäkringen. Det är det man menar med om att vara regristrerad ägare men inte ägare.
Kan vi bara konstantera att det ej är tillåtet av försäkringsbolaget?
Hmm. Jag verkar ha hamnat mellan två stolar.
Det vi gjort som fått godkänt av LF är att morsan var tvungen att stå på bilen pga kreditköp. Jag har betalningsanmärkningar o sambon hade ingen registrerad inkomst pga studier. Därför fick morsan köpa bilen. Den betalades när första fakturan kom o nu sitter vi med en köpt garanti som bara gäller morsan.
Därför får hon stå kvar som ägare till garantin slutat gälla.
Då det blev strul vid registreringen så kontaktade jag LF samt Transportstyrelsen o förklarade hela proceduren. Var tvungen då bilen stod med körförbud samt var oförsäkrad.
Det jag funderar på är om de tillåter det hela av den anledningen att det inte blir dyrare om jag försäkrar bilen själv samt att bilen registrerades direkt på morsan? Nått skumt är det iaf när de tillåter det.