2014-01-26, 14:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borkvodka
Det tror jag också. Planerat sedan ståndet växte när Fredrik provsköt armepistolen. En enda anledning behövdes och vart tilldelad honom den 27/7.

Vapenexperten har uttalat sig så man lyssnar först på vad den säger och sen läser man på om krutstänk för Hansson har hallucinationer igen.
Citera
2014-01-26, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Att förundersökningen är rena skämtet är ju ingen hemlighet, men en av hundarna lyckades ju nosa fram hagelgeväret ur en garderob (tror jag det var) så en kruthund bör ju ha varit på plats.

På något sätt lyckades den dömde dölja vapnet så väl att det inte blev krutstänk vare sig på MJ eller i rummet.

Jag påstår att det är omöjligt utan att städa mycket noggrant.
Pistolen har också hylsutkastare, men framför allt så följer krutresterna med projektilen.
Jag tror gm kan städat noggrant, men Polisens vita ljus var riktat mot sexleksakerna.

Revolverskott som jmf:
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/12/29/article-2530747-1A540AA000000578-556_634x423.jpg
Citera
2014-01-26, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja du borde kanske låta bli att gissa och uttala dig om sakkunskap du saknar, tex. rättsmedicin & juridik ?
https://anonfiles.com/file/7b9cb68ef4c9a358bc4a3909205f725e

Ditt inlägg är lika bisarrt som om Quarrell skulle anklaga Stephen Hawking för att vara korkad. Om du följde ditt råd hade du förmodligen aldrig skrivit ett inlägg. Hamilkar har stor sakkunskap i ämnet och är möjligen den i tråden som har högst IQ. Varför ska någon tro mer på dig?
Citera
2014-01-26, 14:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Så som Marina hittades så tyder det på att hon låg med armarna under kudden och sov.
Notera sov. Hon återfanns med armarna över huvudet. Så det kan betyda att hon avrättades med ett skott i nacken. Det kan även betyda att hon sköts genom ögat. Men vet man lite mer om Fredrik och hans fega usla sätt, så är det inte alls så långt ifrån en ren avrättning oavsett var skottet gick in eller ut.
Så några skott från 10 meter eller flera meter, så bra siktar inte herr Fredrik. Nu får flummiga Fredrik sikta in sig på möjligen 10-13 år på anstalten avräknat en tredjedel.
Citera
2014-01-26, 14:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Ditt inlägg är lika bisarrt som om Quarrell skulle anklaga Stephen Hawking för att vara korkad. Om du följde ditt råd hade du förmodligen aldrig skrivit ett inlägg. Hamilkar har stor sakkunskap i ämnet och är möjligen den i tråden som har högst IQ. Varför ska någon tro mer på dig?

Ja det är så befängt så det finns inte. Finns en expert här och då ska man liksom trycka till, men det går inte hem alls kan jag säga. Frågar man så kan man veta att man får ett korrekt svar vilket kan behövas i det här ämnet. Vidare så är det ganska ointressant med sån typ av påstående.
Citera
2014-01-26, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin

Om du tittar på bildlänken så ser du att Hamilkar hade fel om hålets position, så möjligtvis kan din jämförelse om högst IQ säga något om de andra tråddeltagarna.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-26 kl. 14:29.
Citera
2014-01-26, 14:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag påstår att det är omöjligt utan att städa mycket noggrant.
Pistolen har också hylsutkastare, men framför allt så följer krutresterna med projektilen.
Jag tror gm kan städat noggrant, men Polisens vita ljus var riktat mot sexleksakerna.

Revolverskott som jmf:
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/12/29/article-2530747-1A540AA000000578-556_634x423.jpg

Tror att det är oerhört svårt att städa bort krutrester som inte kan uppfattas av en tränad hund, revolvern bör ha varit inlindad i något som både fångade hylsan och krutsänken.
Citera
2014-01-26, 14:17
Avslutad
Citat:
Tror att det är oerhört svårt att städa bort krutrester som inte kan uppfattas av en tränad hund, revolvern bör ha varit inlindad i något som både fångade hylsan och krutsänken.

Det är ju naturligtvis den enklaste och rimligaste förklaringen. Men det finns en klar ovilja hos vissa tråddeltagare att acceptera de enklaste och rimligaste förklaringarna.
Citera
2014-01-26, 14:17
Bannlyst
Citat:

Liten detalj, det är en pistol vi pratar om, jag hittade ingen bättre bild på krutstänk än den med revolver.

Jag menar att det är omöjligt att fånga krutrester på sådant vis att hundar inte känner det.
Kanske ett krutfång, i kombination med städning & vädring.

Sätter en slant att man inte kollade så mycket efter städning, isf. hade man åtminstone hittat blodet under sängen.

Näh, det var sexleksakerna som blev huvudattraktionen.
Citera
2014-01-26, 14:22
Avslutad
Citat:
Liten detalj, det är en pistol vi pratar om, jag hittade ingen bättre bild på krutstänk än den med revolver.

Jag menar att det är omöjligt att fånga krutrester på sådant vis att hundar inte känner det.
Kanske ett krutfång, i kombination med städning & vädring.

Sätter en slant att man inte kollade så mycket efter städning, isf. hade man åtminstone hittat blodet under sängen.

Näh, det var sexleksakerna som blev huvudattraktionen.

Vädras gjorde det ju uppenbarligen. Det är noterat. Och städning av sängkläderna, där ev krutresterna som inte togs omhand av krutfånget bör ha hamnat, gjordes också i och med att bäddmadrasser och tillhörande lakan togs bort. Så vad är det du inte förstår?
Citera
2014-01-26, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vädras gjorde det ju uppenbarligen. Det är noterat. Och städning av sängkläderna, där ev krutresterna som inte togs omhand av krutfånget bör ha hamnat, gjordes också i och med att bäddmadrasser och tillhörande lakan togs bort. Så vad är det du inte förstår?

Jag förstår inte varför folk i tråden inte reagerar när Polisen inte kan lämna en förklaring till varför inte krutrester inte hittas.
Du säger att det är fullt möjligt, men då har du inte lyssnat på polisen. De har ingen förklaring.

Den enda vettiga förklaring är att de har missat, slarvat och gjort bort sig. Igen.
Det lär du knappast få Enar att säga. Han sträcker sig till "oförklarligt"
Citera
2014-01-26, 14:32
Avslutad
Citat:
Jag förstår inte varför folk i tråden inte reagerar när Polisen inte kan lämna en förklaring till varför inte krutrester inte hittas.
Du säger att det är fullt möjligt, men då har du inte lyssnat på polisen. De har ingen förklaring.

Den enda vettiga förklaring är att de har missat, slarvat och gjort bort sig. Igen.
Det lär du knappast få Enar att säga. Han sträcker sig till "oförklarligt"
Du listar själv krutfång, städning och vädring som förklaringar till att krutresterna har försvunnit. De båda senare har med säkerhet förekommit i fallet, då är det väl inte så svårt att lista ut att även den förstnämnda varit med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in