2014-01-25, 23:41
Medlem
BarryHeros avatar
Bara att hoppas att United saljer Kagawa nu. Han har ingen plats i United. Lika bra att fa in pengar for honom nar man fortfarande kan.
2014-01-25, 23:42
Medlem
Carrick är så sjukt överskattad på detta forumet btw. Det är inte för inte som United ALLTID förlorar mittfältet så fort man möter ett halvbra lag. Visst, det är framförallt sopan jämte Carrick som det är fel på, men Carrick är knappast det geni som många här menar. Bra spelare, men inte fantastisk. Att han aldrig platsat i det sunkiga engelska landslagets startelva säger en hel del.
2014-01-25, 23:44
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
United spelar ju sällan 4-2-3-1. Snarare olika former av 4-4-2, varför Kagawa inte kommer till sin rätt. Sen har japanen varit fullständigt usel också, det är inte så att han saknat chanser för spel.

Han spelas ur position för det mesta, i Dortmund (och även i början av sin karriär i man utd) så lirade han i en nummer 10 roll och vi har alla sett hur fantastisk han är där.
2014-01-25, 23:48
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Carrick är så sjukt överskattad på detta forumet btw. Det är inte för inte som United ALLTID förlorar mittfältet så fort man möter ett halvbra lag. Visst, det är framförallt sopan jämte Carrick som det är fel på, men Carrick är knappast det geni som många här menar. Bra spelare, men inte fantastisk. Att han aldrig platsat i det sunkiga engelska landslagets startelva säger en hel del.

Har man lirat fotboll på seriös nivå vet man att det i princip är omöjligt att vinna mittfältet när man spelar 2 mot 3 centralt. Det är otroligt svårt. Att då Carrick har spelat jämte en sopa underlättar inte heller.

Det är absurt att han inte gått före Gerrard eller Lampard på mitten. Ingen av dessa spelare är ens i närheten av att vara en lika bra passningsspelare.

Men det krävs ett vasst fotbollsöga för att se Carricks storhet. Inte helt lätt.
2014-01-25, 23:55
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Är väl bara "fotbollkännaren" anteri17 som hävdar epitetet "geni" om Carrick? Nog gjorde han nytta förra våren, vad jag såg, men mer som arbetare än spelskapare.

I att det engelska landslaget är sunkigt instämmer jag i. Men det har de alltid varit, utom åren med Gascoigne och Shearer eller de långt innan med bröderna Charlton.
2014-01-25, 23:58
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Är väl bara "fotbollkännaren" anteri17 som hävdar epitetet "geni" om Carrick? Nog gjorde han nytta förra våren, vad jag såg, men mer som arbetare än spelskapare.

I att det engelska landslaget är sunkigt instämmer jag i. Men det har de alltid varit, utom åren med Gascoigne och Shearer eller de långt innan med bröderna Charlton.

Jag har iofs fotbollsforat mest spelkunniga med mig i DickpUmp.

Och jag tycker uppriktigt synd om dem som ser Carrick som en arbetare. Det är det sista han är.
2014-01-25, 23:59
Medlem
Carrick en "arbetare"?

Han är ju den typen av fotbollsspelare som lever på sin spelintelligens. Någon fysik har han ju absolut inte. Långsam, svag och orörlig.

Jag vill helst undvika den här diskussionen. Vi har redan haft en lång och identisk diskussion vid många tidigare tillfällen. Vi kan istället diskutera en potentiell ersättare till Carrick. Det är mer intressant.
Senast redigerad av dickpUmp 2014-01-26 kl. 00:04.
2014-01-26, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Har man lirat fotboll på seriös nivå vet man att det i princip är omöjligt att vinna mittfältet när man spelar 2 mot 3 centralt. Det är otroligt svårt. Att då Carrick har spelat jämte en sopa underlättar inte heller.

Det är absurt att han inte gått före Gerrard eller Lampard på mitten. Ingen av dessa spelare är ens i närheten av att vara en lika bra passningsspelare.

Men det krävs ett vasst fotbollsöga för att se Carricks storhet. Inte helt lätt.

Visst Carrick är bra men att han borde gått före Gerrard och Lampard i engelska landslaget är absurt.
2014-01-26, 00:10
Medlem
Viking-s avatar
Då är det helt klart med Mata nu, vilket betyder att det är i princip helt klart med Salah.

Fan, det känns så trist. Visst, mycket logik och så vidare, men mest av allt känns det trist just nu.
Det var en sak när Cole stack till Liverpool, det här är någonting helt annat, Mata har kanske inte varit i CFC överdrivet länge men snacka om att göra ett intryck. Det känns som att han fanns i klubben lika länge som Essien nästan. Han kommer saknas på ett eller annat sätt, och jag kommer iaf aldrig att hålla något emot honom om han så gör hattrick i varenda match mot oss.

Essien förresten, ännu en genomsympatisk klubblegendar som många glömmer pga Mata, Bisonoxen får beta på annat håll nu

När man genomgår en generationsväxling är det oundvikligt att tappa favoriter, men det är hårt när Essien, Drogba, Ferreira och nu Mata försvinner, hårdare än att tappa vissa andra.
Terry, Lampard och Cech står nog näst i kö.
Visst, legender börjar ju alltid någonstans, Courtois och resten kan nog med tiden fylla hålen på ett liknande sätt, men just nu känns det som att klockan dragits tillbaka till sist Mou tag över laget, lite av en ny början fom nästa säsong.

Jag hoppas verkligen att Mou kan fortsätta nuvarande formen, det sista man skulle vilja ha nu mitt i allt detta är en ny manager-karusell.
Medlem
snillet_1s avatar
Den största skandalen med det engelska landslaget är att man aldrig utnyttjade Scholes på ett vettigt sätt. Placerades på en jävla vänsterkant om jag minns rätt. Hujeda mig vilka dårar de har haft som tränare.
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Visst Carrick är bra men att han borde gått före Gerrard och Lampard i engelska landslaget är absurt.

Det kan ju inte ha undgått någon att bristen på spelintelligens och passningsfötter varit enormt påtaglig när Gerrard och Lampard spelat samtidigt. Carrick står för det dem inte står för. Och med passningsfötter menar jag inte Gerrards krossbollar.

Men jag har skrivit en hel uppsats i ämnet under 2013 känns det som. Det är lönlöst för mig att ta den diskussionen igen. Det hade i och för sig gett dig och många andra lite mer kunskap, men för mig tar det bara tid.
2014-01-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Carrick en "arbetare"?

Han är ju den typen av fotbollsspelare som lever på sin spelintelligens. Någon fysik har han ju absolut inte. Långsam, svag och orörlig.

Jag vill helst undvika den här diskussionen. Vi har redan haft en lång och identisk diskussion vid många tidigare tillfällen. Vi kan istället diskutera en potentiell ersättare till Carrick. Det är mer intressant.

Håller helt med på den, att hitta en ersättare till carrick kan nog bli ett stort problem snart, frågan är om man måste leta på transfermarknaden för att hitta ersättaren, sköter sig inte nick powell sig bra i wigan eller var han nu spelar.
Men om man måste leta på transfermarknaden så ser jag två uppenbarliga alternativ, detta gäller dock om psg köper pogba.
För om psg spränger banken och köper pogba, så tar den gode Paul upp speltid för två minst sagt intressanta spelare.
Marco veratti och Adrien Rabiot

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in