Då är det helt klart med Mata nu, vilket betyder att det är i princip helt klart med Salah.
Fan, det känns så trist. Visst, mycket logik och så vidare, men mest av allt känns det trist just nu.
Det var en sak när Cole stack till Liverpool, det här är någonting helt annat, Mata har kanske inte varit i CFC överdrivet länge men snacka om att göra ett intryck. Det känns som att han fanns i klubben lika länge som Essien nästan. Han kommer saknas på ett eller annat sätt, och jag kommer iaf aldrig att hålla något emot honom om han så gör hattrick i varenda match mot oss.
Essien förresten, ännu en genomsympatisk klubblegendar som många glömmer pga Mata, Bisonoxen får beta på annat håll nu
När man genomgår en generationsväxling är det oundvikligt att tappa favoriter, men det är hårt när Essien, Drogba, Ferreira och nu Mata försvinner, hårdare än att tappa vissa andra.
Terry, Lampard och Cech står nog näst i kö.
Visst, legender börjar ju alltid någonstans, Courtois och resten kan nog med tiden fylla hålen på ett liknande sätt, men just nu känns det som att klockan dragits tillbaka till sist Mou tag över laget, lite av en ny början fom nästa säsong.
Jag hoppas verkligen att Mou kan fortsätta nuvarande formen, det sista man skulle vilja ha nu mitt i allt detta är en ny manager-karusell.