2014-01-25, 18:53
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Quarrel, om jag får be. Källan till den friande domen finns hos Hovrätten för Västra Sverige.

Det var ingen mening för försvaret att begära ogillande för lagbrottet gjorde ingen skillnad för målet. Men jag ville visa att polisen begår lagbrott.

Var i brottsbalken kan du hitta detta? Att inte följa polisdatalagen gällande personuppgifter (dna-profil) är något som Datainspektionen granskar, förelägger och kanske daskar på en böteslapp men nu är ju det irrelevant då man i Sverige får använda sig av bevisning som fått fram på "olagligt" vis. Jag tror bestämt att försvarsadvokaten tittat för mycket på Suits eller andra amerikanska tv-serier
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja då videofilmas det för att vara på en säkrare sidan eftersom förhörsledaren va anklagad för att ha gapat på honom och hävt sig över bordet mot honom.
Konstigt? Inte alls han är ju lite väl kall och tror han är smart. Luffaren får sitta bland resten luffare, och inte fan tog dom fel på vem som va tilltalad kontra dom som arbetade på HR. Det kände dom på lukten va det va för en typ.
Jag gillar hur Berry låter fs invaggas i falsk säkerhet när han låter fs prata om dylika tekniker med vapen osv, fs säger kallt nog "jag är tekniskt intresserad "

För helvete , man har hittat en stor blodfläck i hans ex säng, stor nog för att denne inte tagit sig därifrån och stollen sitter där och vill ha pluspoäng för att han är tekniskt intresserad.
Han gör bort sig gång på gång på det här sättet , han visar att han inte bryr sig ett skvatt.

Vilken annan normal människa som helst hade inte suttit på detta sätt utan oroat sig över personen som man ändå delat mycket med och hjälpt till i sökandet , men inte fidde inte , han var mer intresserad av beslagen så han kunde avyttra dessa på tradera senare
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Det återskapade sms:et va inte med i HD resningsbeslut det va ett extra grädde på moset bara.
Han va redan då genom HDs beslut belagd med förklaringsbörda. Och man konstaterade utan det återskapade sms:et att han inte talande sanning.

Så hur mycket det påverkat är svårt att säga, men det står säkerligen i kommande domslut.
Citera
2014-01-25, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-Fredrikaden
Fundera på vad som hade hänt om tekniken inte gått framåt och SMSet inte återskapats.
Svenkvist gjorde en medioker insats i rätten:

Då hade det funnits rimligt tvivel och alt gm, ihop med hoppande bilen & LJs motbevisade vecka.

Att FS döms kallas för teknikutveckling. Samma som fick Helen från Hörbys mördare dömd.
Dra inte för stora växlar på Svenkvist, men applådera gärna den IT-forensiska utvecklingen.

Svenkvist, medioker. Tillåt mig småle.
Har aldrig hört någon äga en rättegångssal så som denne man gjorde.
Det är därför Fredrik kommer att få sitta och titta på när småfåglarna pickar på gallret ovanför sin lilla tårtbitsformade rastgård 15 minuter om dagen i 18-20 år.
Citera
2014-01-25, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Fundera på vad som hade hänt om tekniken inte gått framåt och SMSet inte återskapats.

Då hade det funnits rimligt tvivel och alt gm, ihop med hoppande bilen & LJs motbevisade vecka.

Att FS döms kallas för teknikutveckling. Samma som fick Helen från Hörbys mördare dömd.
Dra inte för stora växlar på Svenkvist, men applådera gärna den IT-forensiska utvecklingen.

Fundera du på advokat Hanssons insats istället. Var det inte du som menade att vi skulle få se advokatmagi? Det enda vettiga MH lyckades med var att stoppa FS i hans hisnande teorier om luftspalter. I övrigt är det stor Bagdad Bob varning på den advokaten.

FS döms egentligen helt på egna meriter samtidigt som alla andra bara gjorde sitt jobb.
Citera
2014-01-25, 18:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Var i brottsbalken kan du hitta detta? Att inte följa polisdatalagen gällande personuppgifter (dna-profil) är något som Datainspektionen granskar, förelägger och kanske daskar på en böteslapp men nu är ju det irrelevant då man i Sverige får använda sig av bevisning som fått fram på "olagligt" vis. Jag tror bestämt att försvarsadvokaten tittat för mycket på Suits eller andra amerikanska tv-serier
Men jag säger ju att lagbrottet inte påverkade målet.
Citera
2014-01-25, 18:55
Medlem
Titianas avatar
Citat:

Njaa..jag tror att gm döms för att de de facto är skyldiga, inte på grund av IT-utvecklingen.
Citera
2014-01-25, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Självklart applåderas den IT-forensiska utvecklingen. Men om Svenkvist gjorde en medioker insats och ändå vann finns det två tänkbara slutsatser:
1. Hansson var sämre.
2. FS är jävligt skyldig.
Vilket tror du är sant? Eller är det en kombination?

Kanske för den svagsinte, jag säger:
Varför kan inte båda vara sanna ?
Eller, varför kan inte båda vara osanna ?

Även om Svenkvist var medioker.

Utan SMSet hade kanske Hansson vunnit med exakt samma utsaga. Var han då sämre ?

Kom igen nu, jag trodde du var beläst...
Citera
2014-01-25, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Fundera du på advokat Hanssons insats istället. Var det inte du som menade att vi skulle få se advokatmagi? Det enda vettiga MH lyckades med var att stoppa FS i hans hisnande teorier om luftspalter. I övrigt är det stor Bagdad Bob varning på den advokaten.

FS döms egentligen helt på egna meriter samtidigt som alla andra bara gjorde sitt jobb.

När sa jag det ?
Citera
2014-01-25, 18:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin

Citat:
Inte bara det utan det skulle inte bli resning och sen skulle Hansson med sin smygmobil och vittne KH göra leverkorv av åklagaren. Det fanns inga bevis utan det fanns 176 alternativa gärningsmän också.

Så med facit så va det mest ingenting egentligen från försvarshåll. Och tacka fan för det då man pratar som saker som inte existerar eller som är osannolika. Ett typiskt fiskande i slasken med noll värde.,
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-25 kl. 19:09.
Citera
2014-01-25, 19:03
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Jag gillar hur Berry låter fs invaggas i falsk säkerhet när han låter fs prata om dylika tekniker med vapen osv, fs säger kallt nog "jag är tekniskt intresserad "

För helvete , man har hittat en stor blodfläck i hans ex säng, stor nog för att denne inte tagit sig därifrån och stollen sitter där och vill ha pluspoäng för att han är tekniskt intresserad.
Han gör bort sig gång på gång på det här sättet , han visar att han inte bryr sig ett skvatt.

Vilken annan normal människa som helst hade inte suttit på detta sätt utan oroat sig över personen som man ändå delat mycket med och hjälpt till i sökandet , men inte fidde inte , han var mer intresserad av beslagen så han kunde avyttra dessa på tradera senare

Ja, han hade en del tur i början kan man väl säga också, och då man missat blodfläcken så tog det väl långt tid emellan brottsplatsundersökningen. Det ger han en viss fördel. Men det uppenbara är svårare att bevisa tydligen.

Han är inte normal han har begått en gärning med efterföljande avskyvärda åtgärder, som bara en iskall människa utan minsta känslor kan göra.
Tänk alla år han suttit och ljugit och hur han trixat här inne. Bara det att dumpa henne som sopor efter han sköt henne, och sen stjäl han från henne. Nä, fy fan det här är det lägsta i avskum.
Citera
2014-01-25, 19:04
Bannlyst
Citat:
Kanske för den svagsinte, jag säger:
Varför kan inte båda vara sanna ?
Eller, varför kan inte båda vara osanna ?

Även om Svenkvist var medioker.

Utan SMSet hade kanske Hansson vunnit med exakt samma utsaga. Var han då sämre ?

Kom igen nu, jag trodde du var beläst...
Därav min mening "en kombination".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in