2014-01-25, 17:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det sa inte att hovrätten var enig. Var vänlig visa var du fick reda på det.
Frånsett allt vad formalia heter: Vem vid sina sinnens fulla bruk skulle anse att "rimligt tvivel" finns om att FS är skyldig!? - Hårddrar man saken så räcker det med att läsa det sista raderade sms:et - och aktbil. 96 där även de raderade sms:en rörande JE:s bil finns med. Dina tidigare hypoteser om att MJ skulle ha gjort en liten avstickare till Ålevatten för att snorkla befinner sig nu på soptippen tillsammans med hypoteserna som gått ut på att en alt. gm velat få FS att tro att MJ rest bort. Likaså kan allt vad heter rånmord avskrivas: En rånare som går in och skjuter den han ska råna; sedan bäddar fint efter sig, för att sedan parkera MJ:s bil i Stora Höga och skicka ett sms till sitt rånoffers sambo hör hemma i något MAD-magasin för mindre vetande.
Citera
2014-01-25, 17:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Frånsett allt vad formalia heter: Vem vid sina sinnens fulla bruk skulle anse att "rimligt tvivel" finns om att FS är skyldig!? - Hårddrar man saken så räcker det med att läsa det sista raderade sms:et - och aktbil. 96 där även de raderade sms:en rörande JE:s bil finns med. Dina tidigare hypoteser om att MJ skulle ha gjort en liten avstickare till Ålevatten för att snorkla befinner sig nu på soptippen tillsammans med hypoteserna som gått ut på att en alt. gm velat få FS att tro att MJ rest bort. Likaså kan allt vad heter rånmord avskrivas: En rånare som går in och skjuter den han ska råna; sedan bäddar fint efter sig, för att sedan parkera MJ:s bil i Stora Höga och skicka ett sms till sitt rånoffers sambo hör hemma i något MAD-magasin för mindre vetande.
Hur vet du att HR var enig vid beslutet? Eller finns det någon där som anser att rimligt tvivel finns, trots ditt raljerande?
Citera
2014-01-25, 17:15
Bannlyst
Citat:
Du använder citattecknen på ett felaktigt och missvisande sätt.

"Inte undra på att han fick ett vansinnesutbrott och mer eller mindre ville döda den snutjävel som sett till att sms:et kunnat tas fram." - ...att jämföra med:

Nej, det är du som hävdar att FS är beredd att "döda snutjäveln", jag undrar vart du fick det ifrån, överdrev du ?

I förhöret kan man läsa att FS blir förbannad efter att Polisen försöker pressa honom på ett erkännande, han reagerar på att FHL ljuger och kallar då denne snutjävel.

Ingenstans står det att FS är beredd att skada någon polis.

Svenkvist tar upp det som ett bevis på att FS bryter ihop vid konfrontation om en möjlig lögn.
Jag är inte benägen att hålla med, personligen tror jag Svenkvist utnyttjar det faktum att lagmännen var kvinnor i majoritet och reagerar generellt mer på känsloyttringar än vad män gör.
Citera
2014-01-25, 17:23
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Hur vet du att HR var enig vid beslutet? Eller finns det någon där som anser att rimligt tvivel finns, trots ditt raljerande?
Nej, det kan det omöjligt finnas eftersom den personen då är att betrakta som lite bakom flötet - och inte så lite heller. - HR hade tillgång till betydligt mer än vad TR och tid. HR hade: kvarlevor, huvudskadans utseende, skadad kudde (som tryckvågen vid ett påsittande skott kan ha orsakat), MJ:s läge i sängen i förhållande till kulhålet (rikoschett inräknad), det framtagna ("raderade") sms:et visavi de sms systern fått motta, FS:s promenad till Ålevatten och fordonsfrågan i nära anslutning till uppgiven sovplats resp. till fyndplatsen, försvunnen kalender, motstridiga och icke trovärdiga förklaringar till de 4.000 kr som återfanns i plånboken, det faktum att MJ förblött i sin säng och att den stora blodmängden talar för att hon upplevt dödsångest under sina sista minuter i livet mm.
Citera
2014-01-25, 17:28
Bannlyst
Citat:
Nej, det kan det omöjligt finnas eftersom den personen då är att betrakta som lite bakom flötet - och inte så lite heller. - HR hade tillgång till betydligt mer än vad TR och tid. HR hade: kvarlevor, huvudskadans utseende, skadad kudde (som tryckvågen vid ett påsittande skott kan ha orsakat), MJ:s läge i sängen i förhållande till kulhålet (rikoschett inräknad), det framtagna ("raderade") sms:et visavi de sms systern fått motta, FS:s promenad till Ålevatten och fordonsfrågan i nära anslutning till uppgiven sovplats resp. till fyndplatsen, försvunnen kalender, motstridiga och icke trovärdiga förklaringar till de 4.000 kr som återfanns i plånboken, det faktum att MJ förblött i sin säng och att den stora blodmängden talar för att hon upplevt dödsångest under sina sista minuter i livet mm.

Var påstår ÅK eller Polis att offret upplevt dödsångest ?
Påstod Svenkvist detta, eller är det du som överdriver ?
Citera
2014-01-25, 17:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Lika mycket bakom flötet som minoriteten i HD?
Citera
2014-01-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Nej, det är du som hävdar att FS är beredd att "döda snutjäveln", jag undrar vart du fick det ifrån, överdrev du ?

I förhöret kan man läsa att FS blir förbannad efter att Polisen försöker pressa honom på ett erkännande, han reagerar på att FHL ljuger och kallar då denne snutjävel.

Ingenstans står det att FS är beredd att skada någon polis.

Svenkvist tar upp det som ett bevis på att FS bryter ihop vid konfrontation om en möjlig lögn.
Jag är inte benägen att hålla med, personligen tror jag Svenkvist utnyttjar det faktum att lagmännen var kvinnor i majoritet och reagerar generellt mer på känsloyttringar än vad män gör.

Läser man förhöret och ser den glasögonprydde, logiska, matematiska och flitigt skrivande Fredrik framför sig, så skapar det liknande bilder hos mig. Han exploderar och fasaden rämnar.
Snacka om öm tå.

Edit:
Nu vet vi dessutom att han dödat förut.
Senast redigerad av Fin 2014-01-25 kl. 17:42.
Citera
2014-01-25, 17:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Var påstår ÅK eller Polis att offret upplevt dödsångest ?
Påstod Svenkvist detta, eller är det du som överdriver ?
Det är jag som påstår att detta inte kan uteslutas.
Citera
2014-01-25, 17:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det skrev du inte. Du skrev "HR hade tillgång till betydligt mer än vad TR och tid. HR hade: kvarlevor, huvudskadans utseende, skadad kudde (som tryckvågen vid ett påsittande skott kan ha orsakat), MJ:s läge i sängen i förhållande till kulhålet (rikoschett inräknad), det framtagna ("raderade") sms:et visavi de sms systern fått motta, FS:s promenad till Ålevatten och fordonsfrågan i nära anslutning till uppgiven sovplats resp. till fyndplatsen, försvunnen kalender, motstridiga och icke trovärdiga förklaringar till de 4.000 kr som återfanns i plånboken, det faktum att MJ förblött i sin säng och att den stora blodmängden talar för att hon upplevt dödsångest under sina sista minuter i livet mm", vilket är ett påstående om att det var vad HR hade tillgång till, som om det vore fakta.
Citera
2014-01-25, 17:41
Bannlyst
Citat:

Först skrev du "talar för", nu är det "kan inte uteslutas". Du överdrev ?

Har du något exempel på när en kula passerar rakt genom ena hjärnhalvan och in/ut genom ögat, dessutom vobblat och medvetandet bibehållits ?

Jag påstår motsatsen. Annars hade ÅK tagit upp lidandet och ångesten i sin gärningsbeskrivning. Det gjorde han väl inte ?
Citera
2014-01-25, 17:47
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Lika mycket bakom flötet som minoriteten i HD?
Ja, ungefär. - Om man anser att rättvisan gynnas mer av formalia (förutsägbarhet) än att rättvisa skipas så är man enligt min mening mer en bokstavsryttare än en vän av sanning och rätt. - HD hade att ta ställning till flera frågor som kan sägas ha legat på marginalen; här avgjordes vilken kategori de olika ledamöterna tillhörde.
Citera
2014-01-25, 17:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, ungefär. - Om man anser att rättvisan gynnas mer av formalia (förutsägbarhet) än att rättvisa skipas så är man enligt min mening mer en bokstavsryttare än en vän av sanning och rätt. - HD hade att ta ställning till flera frågor som kan sägas ha legat på marginalen; här avgjordes vilken kategori de olika ledamöterna tillhörde.
Så du vet alltså inte om HR var enig. Det var ett påhitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in