2014-01-25, 14:18
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powermonger
Nu tänkte du inte så långt va? Badoo är en internationell sida som finns i 180 länder med och hade 12 miljoner användare redan år 2007.

Sex är ett ord som finns på många språk. "Pojkvän" finns bara på svenska. Söker man på Badoo + Knulla verkar det mest handla om blogginlägg som diskuterar sitens purpose.
Dina "argument" är hursomhelst väldigt svaga.

Dessutom betyder det inte att man får stå sitt eget kast i en våldtäkt bara för att man är med på en dejtningsida med miljontals användare. Heller ska det inte vara OK att bli våldtagen bara för att man tar mini-piller.

Jo ok, men ändrar det det faktum att Badoo är en sexapp nej. Badoo är en sexapp. Jag har inte påstått något som att det skulle vara ok att bli våldtagen för att man går med på en sexsida, så det behöver du inte insinuera.

Har jag påstått eller en insinuerat att det skulle vara ok att bli våldtagen för man äter p-piller?
Nej det har jag såklart inte.

Tycker bara att det finns märkligheter, inte att GM är oskyldig.
Citera
2014-01-25, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Jo ok, men ändrar det det faktum att Badoo är en sexapp nej. Badoo är en sexapp. Jag har inte påstått något som att det skulle vara ok att bli våldtagen för att man går med på en sexsida, så det behöver du inte insinuera.

Har jag påstått eller en insinuerat att det skulle vara ok att bli våldtagen för man äter p-piller?
Nej det har jag såklart inte.

Tycker bara att det finns märkligheter inte att GM är oskyldig.

Visst, har inte testat den själv så har ingen egen erfarenhet att utgå ifrån.

Och det finns frågetecken i i princip alla domar skulle jag vilja påstå (om man intresserar sig för brott åtminstone), därför ska det bli intressant att läsa FUP.

Ingen som sitter på den?
Citera
2014-01-25, 14:23
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powermonger
Visst, har inte testat den själv så har ingen egen erfarenhet att utgå ifrån.

Och det finns frågetecken i i princip alla domar skulle jag vilja påstå (om man intresserar sig för brott åtminstone), därför ska det bli intressant att läsa FUP.

Ingen som sitter på den?

Tror ingen här har FUPen, men tror att någon lägger upp den i början på nästa vecka.
Citera
2014-01-25, 14:23
Medlem
Citat:
http://www.alltomstockholm.se/stadsliv/article4084410.aos

En googling på svenska google

Badoo + sex = 10 300 000 träffar
Badoo + knulla ger 187000 träffar
Badoo + dejt = 15000 träffar
Badoo + pojkvän = 8850 träffar
Badoo + flickvän = 17000 träffar

Ja, Badoo är en knullapp. Så nu har du lärt dig det. Söker du popcorn och fredagsmys så är nog Badoo inte det lämpligaste sättet.

Sa vad vill du ha sagt med det?
Om man inte vet vad sex ar sa kan det bli svart att veta vad en sexapp ar.

Du plockar ut saker ur sammanhanget och skapar fragetecken dar de inte finns.

Sammanhanget ar att wilhelm malmkvist har av ren slump kommit i kontakt med flickan via badoo,och pga hennes utseende och lite underliga beteende,sa ansag han det vara ett roligt skamt att ge sin kamrats telefonnr till flickan.
Flickan som ar helt ovetandes om att hon ar ett privat skamt,tar kontakt och dar borjar bollen rulla.
Kamraterna fortsatter driva internt med flickan,bla genom att ge annu ett telefonnr till en annan kamrat.
Wilhelm far uppenbarligen ett hjarnslapp mitt i detta och lyckas overtyga sig sjalv om att han kan plocka koolhetspoang genom att ligga med "monstret".

Flickan ar fortfarande ovetandes om vilka hon har att gora med.

Om hon vid detta laget ar pa jakt efter karlek eller mys,ja tom om hon vill knulla hela javla dagen och natten,sa forandrar det INGENTING. Willhelm erkanner namligen sjalv att han inser vid forsta stund vid forsta motet att hon inte ar riktigt 100.

Det ar dock tydligt att hon inte ser badoo som en knullapp eller dejten som en traff mellan knullkompisar. Hon tror att dom ska se pa film.

Iaf sa anser wilhelm malmkvist att det ar en bra ide att ta med henne hem,ha sex med henne,fista henne eller iaf forsoka,kallt skicka ut hon fran lagenheten MEN inte utan ett fotosession forst,som han DIREKT delar med grabbarna.

Dar har du sammanhanget...hur man kan uttyda ur domen att detta skulle varit sex pa lika vilkor mellan tva villiga individer ar fan skrammande....jag kraks seriost lite i munnen nar jag laser ditt inlagg.
Citera
2014-01-25, 14:32
Medlem
Egon.Krenzs avatar
Av domen framgår det att hon befinner sig på en tioåringsnivå, saknar kunskap om sex, och ett sexuellt intresse.

Hon registrerade sig på badoo för att hon var ensam och ville träffa någon att se på film med, som hon brukade göra med sina föräldrar.

Allt enligt domen.

Att hävda att hon registrerade sig på en "knull app" för att få knulla, när hon har en så vag uppfattning av sex, så att hon beskrev det som att han "hoppade upp och ned på henne" då han låg med henne är befängt.
Citera
2014-01-25, 14:32
Medlem
Gar det att ta reda pa vilket hakte eller anstalt han sitter pa?
Citera
2014-01-25, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Nja.
Intelektuellt utvecklingsstörd är du om du har en inteligensnivå på 68 i IQ eller lägre.
Du kan vara 75 år, och en annan vara 17, men det är IQ:n som avgör.

Ska det vara riktigt rätt så är gränsen 70.
Citera
2014-01-25, 14:34
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
Sa vad vill du ha sagt med det?
Om man inte vet vad sex ar sa kan det bli svart att veta vad en sexapp ar.

Du plockar ut saker ur sammanhanget och skapar fragetecken dar de inte finns.

Sammanhanget ar att wilhelm malmkvist har av ren slump kommit i kontakt med flickan via badoo,och pga hennes utseende och lite underliga beteende,sa ansag han det vara ett roligt skamt att ge sin kamrats telefonnr till flickan.
Flickan som ar helt ovetandes om att hon ar ett privat skamt,tar kontakt och dar borjar bollen rulla.
Kamraterna fortsatter driva internt med flickan,bla genom att ge annu ett telefonnr till en annan kamrat.
Wilhelm far uppenbarligen ett hjarnslapp mitt i detta och lyckas overtyga sig sjalv om att han kan plocka koolhetspoang genom att ligga med "monstret".

Flickan ar fortfarande ovetandes om vilka hon har att gora med.

Om hon vid detta laget ar pa jakt efter karlek eller mys,ja tom om hon vill knulla hela javla dagen och natten,sa forandrar det INGENTING. Willhelm erkanner namligen sjalv att han inser vid forsta stund vid forsta motet att hon inte ar riktigt 100.

Det ar dock tydligt att hon inte ser badoo som en knullapp eller dejten som en traff mellan knullkompisar. Hon tror att dom ska se pa film.

Iaf sa anser wilhelm malmkvist att det ar en bra ide att ta med henne hem,ha sex med henne,fista henne eller iaf forsoka,kallt skicka ut hon fran lagenheten MEN inte utan ett fotosession forst,som han DIREKT delar med grabbarna.

Dar har du sammanhanget...hur man kan uttyda ur domen att detta skulle varit sex pa lika vilkor mellan tva villiga individer ar fan skrammande....jag kraks seriost lite i munnen nar jag laser ditt inlagg.

Jag försökte bara förklara för powermonger som inte tyckte att Badoo är en sexapp bara. Man får väl svara på frågor och förklara sig på ett forum eller?

Jag tycker att GM ska stå för sina egna handlingar, blir jävligt irreterrad över att folk försöker göra hans kompisar till någon sorts medhjälpare. Det är väldigt väldigt svårt att säga någon om hans kompisar utav domen att läsa. Förhör eller chatt eller sms skulle ju kunna säga en del, men det är såvitt jag vet ingen här som har läst det.

Det är enkom Malmkvist som har våldtagit eller fistat sönder fittan på en tjej.

Att vara en omogen student med grov grabbig jargong är inget brott.
Citera
2014-01-25, 14:41
Bannlyst
Citat:
Gar det att ta reda pa vilket hakte eller anstalt han sitter pa?

Skulle till 99% säga att han sätter i Kristianstad.

De har ingen avdelning för sexualbrottslingar i Malmö, den enda som finns i skåne är den i Kristianstad.
Citera
2014-01-25, 14:42
Medlem
Citat:
Jag försökte bara förklara för powermonger som inte tyckte att Badoo är en sexapp bara. Man får väl svara på frågor och förklara sig på ett forum eller?

Jag tycker att GM ska stå för sina egna handlingar, blir jävligt irreterrad över att folk försöker göra hans kompisar till någon sorts medhjälpare. Det är väldigt väldigt svårt att säga någon om hans kompisar utav domen att läsa. Förhör eller chatt eller sms skulle ju kunna säga en del, men det är såvitt jag vet ingen här som har läst det.

Det är enkom Malmkvist som har våldtagit eller fistat sönder fittan på en tjej.

Att vara en omogen student med grov grabbig jargong är inget brott.

Absolut,men bara for att man inte begatt ett brott sa betyder det inte att ens forehavanden inte kan fa konsekvenser.
Det ar naturligt i en grupp att gruppen "mobbar" individer nar dom betett sig pa ett satt som anses vara emot tex. gruppens moral.
Att iaf en av hans vanner har forstatt att han haft sex med flickan,och att hon ar utvecklingsstord,vilket tycks ha eggat upp honnom annu mer.

Du framstar mest som en i bekantskapskretsen som forsoker kasta wilhelm till vildarna sa dom inte ska komma efter er.
Citera
2014-01-25, 14:45
Medlem
Jag tror mig veta vilka dessa människor är och kan med väldigt stor säkerhet säga att den Adam som tidigare outats är fel. Tycker det blir väldigt fel när man outar en människa med namn och facebook-profil bara för att man aktivt letat fram ett samband mellan denne och GM. Att tillägga är att denne Adam har inte varit i Lund på över ett halvår och har med väldigt stor sannolihet ens hört talas om brottet eller ens haft kontakt med GM.
Citera
2014-01-25, 14:46
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Absolut,men bara for att man inte begatt ett brott sa betyder det inte att ens forehavanden inte kan fa konsekvenser.
Det ar naturligt i en grupp att gruppen "mobbar" individer nar dom betett sig pa ett satt som anses vara emot tex. gruppens moral.
Att iaf en av hans vanner har forstatt att han haft sex med flickan,och att hon ar utvecklingsstord,vilket tycks ha eggat upp honnom annu mer.

Du framstar mest som en i bekantskapskretsen som forsoker kasta wilhelm till vildarna sa dom inte ska komma efter er.

Nej jag känner inte inte någon av de inblandade.

Är det åtminstone inte rimligt att vänta tills man läst FUPen innan man dömer och hänger ut folk pga ett SMS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in