Nu tänkte du inte så långt va? Badoo är en internationell sida som finns i 180 länder med och hade 12 miljoner användare redan år 2007.
Sex är ett ord som finns på många språk. "Pojkvän" finns bara på svenska. Söker man på Badoo + Knulla verkar det mest handla om blogginlägg som diskuterar sitens purpose.
Dina "argument" är hursomhelst väldigt svaga.
Dessutom betyder det inte att man får stå sitt eget kast i en våldtäkt bara för att man är med på en dejtningsida med miljontals användare. Heller ska det inte vara OK att bli våldtagen bara för att man tar mini-piller.
Jo ok, men ändrar det det faktum att Badoo är en sexapp nej. Badoo är en sexapp. Jag har inte påstått något som att det skulle vara ok att bli våldtagen för att man går med på en sexsida, så det behöver du inte insinuera.
Har jag påstått eller en insinuerat att det skulle vara ok att bli våldtagen för man äter p-piller?
Nej det har jag såklart inte.
Tycker bara att det finns märkligheter, inte att GM är oskyldig.
Jo ok, men ändrar det det faktum att Badoo är en sexapp nej. Badoo är en sexapp. Jag har inte påstått något som att det skulle vara ok att bli våldtagen för att man går med på en sexsida, så det behöver du inte insinuera.
Har jag påstått eller en insinuerat att det skulle vara ok att bli våldtagen för man äter p-piller?
Nej det har jag såklart inte.
Tycker bara att det finns märkligheter inte att GM är oskyldig.
Visst, har inte testat den själv så har ingen egen erfarenhet att utgå ifrån.
Och det finns frågetecken i i princip alla domar skulle jag vilja påstå (om man intresserar sig för brott åtminstone), därför ska det bli intressant att läsa FUP.
Visst, har inte testat den själv så har ingen egen erfarenhet att utgå ifrån.
Och det finns frågetecken i i princip alla domar skulle jag vilja påstå (om man intresserar sig för brott åtminstone), därför ska det bli intressant att läsa FUP.
Ingen som sitter på den?
Tror ingen här har FUPen, men tror att någon lägger upp den i början på nästa vecka.
Drivor av komplimanger, en bild på ett kön och förslag om sex på hotelltoalett. På nätdejting-sajten Badoo är det svårare att få till en fika-dejt än ett ligg.
Jag önskar att jag fick kyssa varje liten millimeter av dig.”
Klockan är bara 09.55 när de första meddelandena börjar ramla in till min profil. Bliblipp! Bliblipp! ”Tjena tjejen, vad gör du?” Bliblipp! En ny person vill träffa dig. Under alias ”Nyfiken29” har jag registrerat mig på nätdejtingsidan Badoo för att testa ett par timmar i centrala Stockholm med appen. Genom mobiltelefonens GPS-funktion känner dejtingsajten av vilka andra singlar som är i närheten. Bliblipp! Bliblipp! Förslagen haglar. Det ska bli en intensiv dag.
Med mobilen i högsta hugg cirkulerar jag i centrala Stockholm på jakt efter killar som vill gå på spontandejt. Och efter bara någon halvtimme har faktiskt nästan hundra (!) killar i närheten markerat att de vill träffa mig. Många skriver meddelanden i stil med ”Hej!”, ”Hur är läget?”, som jag misstänker att de skickat till sjuttioelva andra tjejer. Andra skippar kallpratet och går direkt på ”Knulla?”. Det senare känns lika sofistikerat som att peta mig i magen med en pinne och skrika ”ÖÖÖÖÖÖH”. Själv går jag inte igång på just denna förförelse-strategi, men det finns det kanske andra som gör.
På några av killarnas meddelanden svarar jag ”Hej! Jag är vid Sergels Torg. Fika?”. Dock verkar Badoo vara en dejtingapp där det är svårare att hitta kaffe-sällskap än ett ligg. Kanske beror motståndet på att klockan är lunchtid en vanlig fredag, men att männen är på jobbet verkar å andra sidan inte hindra dem från att börja intensivragga inför kvällen. Här verkar det inte så viktigt hur tjejen ser ut, bara hon har ett kön och inte ser ut som att hon blivit överkörd av en lastbil – i alla fall inte det senaste dygnet.
”Kom till Sergels Torg!” uppmanar 32-årige Johan som fångat mitt intresse tack vare sin lista med spännande fritidsintressen som "vatten”, ”vara uppe sent” samt ”att ha kul”. Han kan ses först senare, men först vill han visa en bild.
”Så ser en del av mig ut” skriver Johan och skickar ett foto - på sin erigerade penis. Den är ådrig och och av bakgrunden att döma har Johan tagit bilden när han suttit och onanerat i sin IKEA-soffa.
Tack. Men jag vill fortfarande hellre dricka kaffe.
Badoos stora överrepresentation av heterosexuella män gör att komplimangerna haglar över mig som tjej. Några undrar om jag ”möjligen är skådespelare....?”, en annan tycker att jag ”ser ut att kunna blowa fyfan vilka perfekta läppar din mun är sjukt sexxig”. Lite mer romantisk är Urban, 55, som tycker att jag är ”underbart vacker” och kan tänka sig att genast kasta sig i bilen från Södertälje för att fika i city.
”Snälla svara mig!!!” skriver han desperat när jag inte svarat på en kvart. När jag svarar att jag måste jobba nu, skriver han att jag är hans ”dröm tjej ?”. Oklart varför. För att jag har ett jobb? Fint ändå att han vill dejta mitt på dagen. Det gör honom ovanlig på Badoo.
Mest blippar appen i närheten av Centralstationen, men många användare befinner sig i helt andra delar av stan. Åldern på mina uppvaktare spänner mellan 19-67: allt ifrån ungtuppar i bar överkropp till glada gubbar med profilbilder från den senaste chartern. I det övre åldersskiktet hittas Bertil, 53 år, som undrar om jag är sugen på en mogen man. Han berättar åldern gör honom till en ”konstnär i livets skola”. Bertil lovar att han ska få mig ”att blomma”.
Bäst av alla tycker jag om 27-årige Frank från Hägersten, som pedagogiskt berättar att Badoo är bäst för nattens snabba möten. Men, skriver han, ”jag förstår inte hur någon tjej vågar åka hem till någon så fort. Jag kan ju vara ett monster.” Frank förbereder mig också på att fredagskvällen kommer att innebära många chanser till ligg om jag är online.
Så länge behöver jag dock inte vänta.
Bliblipp! Klockan 12.44 meddelar den 32-årige användaren Tomas att han tyvärr inte hinner fika vid Sergels Torg just nu eftersom han jobbar. Däremot tillåter hans späckade schema självklart en snabbis på en offentlig plats.
”En hotelltoalett, kanske?” föreslår Tomas och tycker att vi omedelbart ska ses på Anglais vid Stureplan. När jag tackar nej försöker han övertyga mig med ett argument som också visar att jag inte är den första som fått detta förslag.
”Anglais toalett är rätt så privat, förresten....”
Efter bara några timmar med Badoo är jag i chock. Inte på grund av de snuskiga förslagen, utan av trycket. På bara några timmar har 500 killar markerat att de vill träffa mig, jag har fått 80 mail varav många med komplimanger och konkreta förslag på att ses redan ikväll.
En bekräftelsekick må hända. Men vidare utvald känner jag mig inte direkt.
Mer som ett vandrande hål.
Ja, Badoo är en knullapp. Så nu har du lärt dig det. Söker du popcorn och fredagsmys så är nog Badoo inte det lämpligaste sättet.
Sa vad vill du ha sagt med det?
Om man inte vet vad sex ar sa kan det bli svart att veta vad en sexapp ar.
Du plockar ut saker ur sammanhanget och skapar fragetecken dar de inte finns.
Sammanhanget ar att wilhelm malmkvist har av ren slump kommit i kontakt med flickan via badoo,och pga hennes utseende och lite underliga beteende,sa ansag han det vara ett roligt skamt att ge sin kamrats telefonnr till flickan.
Flickan som ar helt ovetandes om att hon ar ett privat skamt,tar kontakt och dar borjar bollen rulla.
Kamraterna fortsatter driva internt med flickan,bla genom att ge annu ett telefonnr till en annan kamrat.
Wilhelm far uppenbarligen ett hjarnslapp mitt i detta och lyckas overtyga sig sjalv om att han kan plocka koolhetspoang genom att ligga med "monstret".
Flickan ar fortfarande ovetandes om vilka hon har att gora med.
Om hon vid detta laget ar pa jakt efter karlek eller mys,ja tom om hon vill knulla hela javla dagen och natten,sa forandrar det INGENTING. Willhelm erkanner namligen sjalv att han inser vid forsta stund vid forsta motet att hon inte ar riktigt 100.
Det ar dock tydligt att hon inte ser badoo som en knullapp eller dejten som en traff mellan knullkompisar. Hon tror att dom ska se pa film.
Iaf sa anser wilhelm malmkvist att det ar en bra ide att ta med henne hem,ha sex med henne,fista henne eller iaf forsoka,kallt skicka ut hon fran lagenheten MEN inte utan ett fotosession forst,som han DIREKT delar med grabbarna.
Dar har du sammanhanget...hur man kan uttyda ur domen att detta skulle varit sex pa lika vilkor mellan tva villiga individer ar fan skrammande....jag kraks seriost lite i munnen nar jag laser ditt inlagg.
Av domen framgår det att hon befinner sig på en tioåringsnivå, saknar kunskap om sex, och ett sexuellt intresse.
Hon registrerade sig på badoo för att hon var ensam och ville träffa någon att se på film med, som hon brukade göra med sina föräldrar.
Allt enligt domen.
Att hävda att hon registrerade sig på en "knull app" för att få knulla, när hon har en så vag uppfattning av sex, så att hon beskrev det som att han "hoppade upp och ned på henne" då han låg med henne är befängt.
Nja.
Intelektuellt utvecklingsstörd är du om du har en inteligensnivå på 68 i IQ eller lägre.
Du kan vara 75 år, och en annan vara 17, men det är IQ:n som avgör.
Sa vad vill du ha sagt med det?
Om man inte vet vad sex ar sa kan det bli svart att veta vad en sexapp ar.
Du plockar ut saker ur sammanhanget och skapar fragetecken dar de inte finns.
Sammanhanget ar att wilhelm malmkvist har av ren slump kommit i kontakt med flickan via badoo,och pga hennes utseende och lite underliga beteende,sa ansag han det vara ett roligt skamt att ge sin kamrats telefonnr till flickan.
Flickan som ar helt ovetandes om att hon ar ett privat skamt,tar kontakt och dar borjar bollen rulla.
Kamraterna fortsatter driva internt med flickan,bla genom att ge annu ett telefonnr till en annan kamrat.
Wilhelm far uppenbarligen ett hjarnslapp mitt i detta och lyckas overtyga sig sjalv om att han kan plocka koolhetspoang genom att ligga med "monstret".
Flickan ar fortfarande ovetandes om vilka hon har att gora med.
Om hon vid detta laget ar pa jakt efter karlek eller mys,ja tom om hon vill knulla hela javla dagen och natten,sa forandrar det INGENTING. Willhelm erkanner namligen sjalv att han inser vid forsta stund vid forsta motet att hon inte ar riktigt 100.
Det ar dock tydligt att hon inte ser badoo som en knullapp eller dejten som en traff mellan knullkompisar. Hon tror att dom ska se pa film.
Iaf sa anser wilhelm malmkvist att det ar en bra ide att ta med henne hem,ha sex med henne,fista henne eller iaf forsoka,kallt skicka ut hon fran lagenheten MEN inte utan ett fotosession forst,som han DIREKT delar med grabbarna.
Dar har du sammanhanget...hur man kan uttyda ur domen att detta skulle varit sex pa lika vilkor mellan tva villiga individer ar fan skrammande....jag kraks seriost lite i munnen nar jag laser ditt inlagg.
Jag försökte bara förklara för powermonger som inte tyckte att Badoo är en sexapp bara. Man får väl svara på frågor och förklara sig på ett forum eller?
Jag tycker att GM ska stå för sina egna handlingar, blir jävligt irreterrad över att folk försöker göra hans kompisar till någon sorts medhjälpare. Det är väldigt väldigt svårt att säga någon om hans kompisar utav domen att läsa. Förhör eller chatt eller sms skulle ju kunna säga en del, men det är såvitt jag vet ingen här som har läst det.
Det är enkom Malmkvist som har våldtagit eller fistat sönder fittan på en tjej.
Att vara en omogen student med grov grabbig jargong är inget brott.
Jag försökte bara förklara för powermonger som inte tyckte att Badoo är en sexapp bara. Man får väl svara på frågor och förklara sig på ett forum eller?
Jag tycker att GM ska stå för sina egna handlingar, blir jävligt irreterrad över att folk försöker göra hans kompisar till någon sorts medhjälpare. Det är väldigt väldigt svårt att säga någon om hans kompisar utav domen att läsa. Förhör eller chatt eller sms skulle ju kunna säga en del, men det är såvitt jag vet ingen här som har läst det.
Det är enkom Malmkvist som har våldtagit eller fistat sönder fittan på en tjej.
Att vara en omogen student med grov grabbig jargong är inget brott.
Absolut,men bara for att man inte begatt ett brott sa betyder det inte att ens forehavanden inte kan fa konsekvenser.
Det ar naturligt i en grupp att gruppen "mobbar" individer nar dom betett sig pa ett satt som anses vara emot tex. gruppens moral.
Att iaf en av hans vanner har forstatt att han haft sex med flickan,och att hon ar utvecklingsstord,vilket tycks ha eggat upp honnom annu mer.
Du framstar mest som en i bekantskapskretsen som forsoker kasta wilhelm till vildarna sa dom inte ska komma efter er.
Jag tror mig veta vilka dessa människor är och kan med väldigt stor säkerhet säga att den Adam som tidigare outats är fel. Tycker det blir väldigt fel när man outar en människa med namn och facebook-profil bara för att man aktivt letat fram ett samband mellan denne och GM. Att tillägga är att denne Adam har inte varit i Lund på över ett halvår och har med väldigt stor sannolihet ens hört talas om brottet eller ens haft kontakt med GM.
Absolut,men bara for att man inte begatt ett brott sa betyder det inte att ens forehavanden inte kan fa konsekvenser.
Det ar naturligt i en grupp att gruppen "mobbar" individer nar dom betett sig pa ett satt som anses vara emot tex. gruppens moral.
Att iaf en av hans vanner har forstatt att han haft sex med flickan,och att hon ar utvecklingsstord,vilket tycks ha eggat upp honnom annu mer.
Du framstar mest som en i bekantskapskretsen som forsoker kasta wilhelm till vildarna sa dom inte ska komma efter er.
Nej jag känner inte inte någon av de inblandade.
Är det åtminstone inte rimligt att vänta tills man läst FUPen innan man dömer och hänger ut folk pga ett SMS?