Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-24, 21:59
Medlem
Treants avatar
Hörde att det finns GM i spelet nu som bannar folk manuellt? Stämmer det verkligen? Undrar även om det kommit någon riktigt stor uppdatering det senaste året eller om något är planerat.
Citera
2014-01-24, 22:03
Medlem
piovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treant
Hörde att det finns GM i spelet nu som bannar folk manuellt? Stämmer det verkligen? Undrar även om det kommit någon riktigt stor uppdatering det senaste året eller om något är planerat.

Dom höll tydligen på lite förut, men det är historia igen
Citera
2014-01-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piov
Va inte så säker på det.

På CIPs hemsida så söker de folk till "små jobb" nu. Om man kollar på deras tyska version.. hela jobb annonsen låter som att de söker GMs.

Fanns där för några veckor sedan allafall!
Senast redigerad av MissTight 2014-01-24 kl. 22:08.
Citera
2014-01-24, 22:08
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTight
Va inte så säker på det.

På CIPs hemsida så söker de folk till "små jobb" nu. Om man kollar på deras tyska version.. hela jobb annonsen låter som att de söker GMs.

fan vilket jobb... gå till jobbet, sitta å "spela" tibia, logga in å leta botters å anant skoj... i take it!
Citera
2014-01-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
fan vilket jobb... gå till jobbet, sitta å "spela" tibia, logga in å leta botters å anant skoj... i take it!

Det är antagligen som gms i WoW.. inte så mycket spela som att svara på reports.
Kan inte tänka mig att det är skoj i längden.

Kan tänka mig att deras dag ser ut så här:
Komma till jobbet, ser att folk har blivit reportade.
Ska kolla in X antal reports varje dag.

Solla igenom alla jävla tattar reports osv är nog inte så skoj som det låter :P
Citera
2014-01-24, 22:12
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Det är antagligen som gms i WoW.. inte så mycket spela som att svara på reports.
Kan inte tänka mig att det är skoj i längden.

Kan tänka mig att deras dag ser ut så här:
Komma till jobbet, ser att folk har blivit reportade.
Ska kolla in X antal reports varje dag.

Solla igenom alla jävla tattar reports osv är nog inte så skoj som det låter :P

skummade igenom deras tyska sida nu, står att dom söker folk för utveckling, programering och sådant..
men ja de flesta jobb är väl tråkiga i längden :P
Citera
2014-01-24, 22:29
Medlem
ElectricNurses avatar
Vilken pvp server är det mest svenskar på?
Citera
2014-01-24, 22:30
Medlem
Treants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piov

Citat:
Va inte så säker på det.

Fanns där för några veckor sedan allafall!

Ok, intressant. Ingen stor uppdatering ännu eller planerad då?
Citera
2014-01-24, 23:26
Medlem
Någon som vet varför crackade versionen utav xenobot inte funkar för mig? Lagt in inject filen i xeno mappen och startar det som admin men kommer ändå bara att jag måste logga in
Citera
2014-01-24, 23:40
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniis
Någon som vet varför crackade versionen utav xenobot inte funkar för mig? Lagt in inject filen i xeno mappen och startar det som admin men kommer ändå bara att jag måste logga in

behöver du inte logga in då?

vet att ibot te.x måste man logga in med acc/pw från de forumet man tankat cracket ifrån
Citera
2014-01-25, 00:52
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
yes det kom när jag slutade tycker det är pinsamt att de ens behöver ett sånt system. de borde ta tag i problemet istället för o fixa kortsiktiga lösningar

Vad finns det för eventuell lösning till ddos-attackerna? Jag kan ingenting om hur såna program fungerar, vet inte vad en ddos-attack innebär rent konkret och jag vet inte riktigt vad det finns för eventuella program som kan lösa problemet.

Tycker i alla fall att dom europeiska servrarna är stabila nu. Hade en kick idag faktiskt och lite lagg nu framåt kvällskvisten, men tror att det kan ha varit mitt nät som krånglade lite. För det krånglar fortfarande även för andra grejer än tibia.
Citera
2014-01-25, 01:21
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Vad finns det för eventuell lösning till ddos-attackerna? Jag kan ingenting om hur såna program fungerar, vet inte vad en ddos-attack innebär rent konkret och jag vet inte riktigt vad det finns för eventuella program som kan lösa problemet.

Tycker i alla fall att dom europeiska servrarna är stabila nu. Hade en kick idag faktiskt och lite lagg nu framåt kvällskvisten, men tror att det kan ha varit mitt nät som krånglade lite. För det krånglar fortfarande även för andra grejer än tibia.
det är folk som sitter på bot nets och skickar packets till servern, lätt sagt. cip vet vem det är, även jag vet vem det är. men denna kille får ändå spela fritt på tibia. hade jag ägt tibia hade jag bannat honom direkt, blockat hans ip och bara förstört för hans team tills han växte upp. cip förlorar fler spelare på att låta hans guild finnas kvar, än att bara dra en fet deletion direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in