Citat:
Ursprungligen postat av
BallaRune
Nej, inte exakt så. Tidigare fanns det en "jämför med andra fonder" funktion (Precis som på fondtorget.) på varje fonds informationssida. Jag klickade i den, och började sedan direkt söka fond nr2, 3, 4 etc som jag ville jämföra mot.
På nya sidan måste jag ju göra flera klick bara för att komma till fondtorget och sedan därifrån leta upp fond nr1 innan jag kan börja jämföra. Det blir ju världens omväg jämfört med att bara skriva i fondnamnet direkt från startsidan.
Jag förstår. Ja precis, funktionaliteten har ändrats lite till nya sajten men jag tar vidare ditt förslag att du önskar att initiera fondjämförelsen direkt i fondöversikten.
Citat:
Ursprungligen postat av
DividendChamp
Skulle jättegärna vilja ha en inloggning där man ENDAST kan logga in med BankID om man nu vill. Så man helt tar bort det där med bara ett lösenord. Känns lite farligt att ett lösenord står emellan mig och någon som vill mig ont om nu denne lyckas ta sig in och sälja samtliga aktier man har, och köpa upp skit etc.
Vi anser att det är säkert att logga in med användarnamn och lösenord då all kommunikation som innehåller personlig information krypteras innan den sänds över Internet. Ingen obehörig kan därför komma åt information om ditt konto om du inte själv lämnar ut dina uppgifter samt skyddar din dator ordentligt.
Precis som en annan användare skriver kan du utforma ditt lösenord så det blir säkrare genom att använda många tecken, både stora och små samt även specialtecken. Du kan välja lösenord med upp till 255 tecken och du kan byta ditt lösenord så ofta du vill. Följande tecken är tillåtna: a-ö A-Ö 0-9.*!_- i ditt lösenord.
Skulle någon mot förmodan få tag i dina uppgifter har vi säkerheten att det endast går att göra uttag till ditt eget konto i annan bank. Det går inte heller att göra en överföring till en annan person inom Avanza. Vi har inte heller tillgång till ditt lösenord i våra system. Om du har förlorat eller glömt bort ditt lösenord kommer vi därför att generera ett nytt lösenord till dig som vi skickar ut med post.
Om du vill stänga av funktionen med användarnamn och lösenord kan du skriva in ditt lösenord fel fem gånger i rad. Du behöver då ringa till vår kundsupport på 08-562 250 00 för att få depån upplåst. Däremot kan du då inte använda dig av inloggning via våra appar t.ex.
/Hanna, Avanza Bank