Citat:
Ursprungligen postat av
annanmedlem
Siten är ju fortfarande förjävla dålig. Fattar inte hur ni tänker. Jag erbjöd mig någon gång för länge sedan att hjälpa till / ha idéer med den, minns inte om det redan då sades att den skulle göras om och om att det gick att tipsa på den där sidan eller om det kom senare.
Hur som helst så är det ju skitmycket som är sämst. Jag vet inte hur mycket jag vill bjuda på gratis men jag vill kunna surfa sidor effektivt och det omöjliggör ni genom att tvinga mig använda sidan på det sätt som någon som nyss har lärt sig använda jquery bestämde sig för att sidan skulle användas på.
(Nej jag kan knappt något om jquery själv men jag kan navigera i ett användarinterface och ha synpunkter och jag hade ju kunnat lära mig jquery om jag behövde.)
Jag vet minst fyra saker jag kommer på som jag stör mig väldigt mycket på på rak arm och det är säkert mycket fler än så om jag verkligen provade varje del av sidan. Jag vet väl egentligen ingenting positivt mer än att man väl nu hade en slags rapport för samtliga konton på någon sida tror jag men klickar jag på mina sidor så får jag ju inte upp någon graf där men ett felmeddelande om portföljrapporten. Portföljrapporten är ju normalt en separat del men kanske menar de eventuell graf över samtliga konton med? Färgkodade innehav är väl trevligt med men det är ju kanske inte riktigt så mycket att applådera över.
(Flashback har förövrigt också sin javascriptidioti eller vad som nu pajar sidan. Facebook har ju alltid varit sämst på användarinterface också men sidan fungerar väl bättre nu. Google har ju någon pajas som sitter och ändrar på kommentarerna på YouTube, betygsättningen och försöker tvinga ihop YouTube och Google+ med varandra med.)
Vad tråkigt att du upplever vår sajt som dålig. Vi tar gärna emot konstruktiv kritik på de områden du önskar att vi förbättrar, det hjälper oss framåt i vårt utvecklingsarbete. Skicka gärna ett meddelande till oss i inloggat läge så tar vi vidare dina synpunkter och förslag till berörda avdelningar och utvecklare. Vi får in väldigt många förslag och det kan ibland ta oss lång tid att göra ändringar och vi behöver även prioritera mellan alla dessa förslag.
Vi har tekniska problem med portföljrapporten just nu, därför ligger det ett systemmeddelande vid kontoöversikten. Däremot ska du kunna se din graf som normalt, prova gärna att rensa cacheminnet och cookies i webbläsaren samt starta om den för att se om det löser problemet för dig. Om du hör av dig till vår kundsupport på 08-562 250 00 hjälper vi dig gärna med att guida dig på sajten och visa funktioner som kan vara användbara för dig och ditt handelsmönster.
Citat:
Ursprungligen postat av
annanmedlem
927: Sökningen är ett skämt. Söker på Telia-sonera på en nätmäklarsida och det första jag får är nyhetsmeddelanden och inte värdepappret..
Som min kollega skrev så är vi medvetna om att sökfunktionen inte är optimal i nuläget och att vi tar åt oss av all kritik vi får. Allting ni skriver tar vi vidare till de utvecklare och avdelningar som är berörda, jag kommer även att göra det med dina synpunkter. Vi arbetar på att förbättra sökfunktionen men det är tyvärr ett ganska stort projekt som tar tid. Om du bokstaverar aktienamnet i rutan dyker aktien upp relativt fort och du kan även använda dig av de flikar som finns om du söker på ett värdepappersnamn och klickar på enter.
/Hanna, Avanza Bank