Citat:
Ursprungligen postat av
smålandtintin
Hade FS dömts enligt den ursprungliga bevisningen hade det varit en så stor rättsskandal som mördarkramarna nu hävdar.
Jag tror du har missat en del i fallet. Blodvolymen som man testade i Borås handlade om
2 liter blod minst som då rann ur Marina. Det tyckte inte domstolarna att så va fallet och ratade det beviset jäms fotknölarna. Läs Frimans resonemang om det. Men vid facit som kom fram i och med Marinas kropp, så är det ju pinsamt att domstolarna betett sig som sopor.
Nej, det hade inte varit rättsskandal i den mening du tror. Läs in allt och se att allt är med i dag förutom Marinas kropp, men resten är liksom inte ändrat. Skjuten i sin säng bortforslad av Fredrik Svensson.
Allt det Kvarnström hävdade är belagt. Så jag kan inte hålla med dig även om jag har uttalat att han frias både i första och andra instans. Tredje instans va jag däremot säker på. Och även säker på resning. Det är liksom för oseriöst att läsa tidigare domslut då Marinas kropp kom fram det fick domstolarna att se ut som rena rama skojarna. En domstol får inte ha fel det är min uppfattning.