2014-01-24, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Sitter garanterat folk på anstalt med betydligt värre diagnoser är "lilla" Henrik som bara vågar ge sig på människor som redan ligger i underläge..

FAAN VAD JAG SER FRAM EMOT ATT HAN KOMMER UT PÅ ANSTALT!!!!
Varför verkar många vara så övertygade om att H.H kommer få det tufft på anstalt?
Citera
2014-01-24, 15:40
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Varför verkar många vara så övertygade om att H.H kommer få det tufft på anstalt?

Av flera anledningar. Men framförallt för att förtroende rådet på anstalten han hannar på skulle tydligen få brev om att han golat någon. (Vem vet inte jag)

Sen säger väl resten sig självt?

Ryktet om vad och hur han gjort detta lär färdas fortare än vad han gör.
Citera
2014-01-24, 15:44
Medlem
Citat:
Av flera anledningar. Men framförallt för att förtroende rådet på anstalten han hannar på skulle tydligen få brev om att han golat någon. (Vem vet inte jag)

Om det kommer in uppgifter med substans om att han glappat med käften någonstans så säger det sig självt ja, men jag har inte sett några papper i denna tråden där han vattnar. Han verkar vara ganska noga med att inte prata för mycket om andra än sig själv på det sättet.

Vad och hur han har gjort sitt senaste brott kanske inte ger honom någon medalj, men jag tror inte att det per automatik sätter honom i en svår sits. Det finns nog fler på kåkarna som dödat på fega sätt eller valt svaga offer utan att bli slagpåsar för den sakens skull.
Citera
2014-01-24, 15:45
Medlem
Citat:

Att pedofiler får det tufft på anstalt har jag läst. Medfångar verkar tycka illa om att man ger sig på barn.

Menar du att även mördare är illa sedda i fängelser eller? Förstår faktiskt inte.

Att HH skvallrat på någon har jag inte lyckats läsa mig till - vill minnas att jag läst det mesta i tråden inklusive FUP-en.
Citera
2014-01-24, 15:46
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:

Någonstans i tråden dök en person upp, som hävdade att han hade suttit med Henke tidigare. O då var Henke tydligen inte så tuff, o hade det svårt. Både fysisk o psykisk misshandel vad jag förstått.
Det är väl inte så lätt när man själv tror att man är tuffast i världen, men sedan blir inlåst med riktiga hårdingar, som troligtvis är både råare o äldre än han..?
Citera
2014-01-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Någonstans i tråden dök en person upp, som hävdade att han hade suttit med Henke tidigare. O då var Henke tydligen inte så tuff, o hade det svårt. Både fysisk o psykisk misshandel vad jag förstått.
Det är väl inte så lätt när man själv tror att man är tuffast i världen, men sedan blir inlåst med riktiga hårdingar, som troligtvis är både råare o äldre än han..?
Fast då var H.H dels 18 år gammal, första straffet och på ungdomsavdelning. Om det nu är sant det som påstås. Alldeles för tufft kan han inte ha haft det heller med tanke på att han gjorde hela straffet där.
Går han omkring och bröstar upp sig så smäller det nog, men det vet vi ju inte med säkerhet att han kommer göra. Och hans brott som sådana kanske inte imponerar jättemycket på folk, men tror knappast att det per automatik sätter honom i en dålig sits. Det krävs nog att pengar eller något personligt blandas in i leken i så fall.
Den berömda "tjuvhedern" som många tror gäller inne på kåkarna skall tas med en stor nypa salt.
Citera
2014-01-24, 16:05
Medlem
Citat:
Verkar som att Henriks far Bruno inte är på plats idag som han var igår..

Undrar verkligen vart han står i det hela??

För visst har han vetat om hela händelsen sen tio min efter kortet togs på den döende Gabriel..?

Ang om det gjorts någon psyk utredning på Henrik, han är knappast så sjuk att han inte kan hållas ansvarig för sina handlingar?? Och det är väl först då som rätts psyk är aktuellt?

Sitter garanterat folk på anstalt med betydligt värre diagnoser är "lilla" Henrik som bara vågar ge sig på människor som redan ligger i underläge..

FAAN VAD JAG SER FRAM EMOT ATT HAN KOMMER UT PÅ ANSTALT!!!!

Bruno skrev senast igår på sin facebook att han älskar sin son villkorslöst.

Ang psykundersökning så anar jag att den ev blir av efter själva rättegången.
Blev så med han som hade ihjäl den gamla damen o tände på i Töreboda iaf.
Citera
2014-01-24, 16:16
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Fast då var H.H dels 18 år gammal, första straffet och på ungdomsavdelning. Om det nu är sant det som påstås. Alldeles för tufft kan han inte ha haft det heller med tanke på att han gjorde hela straffet där.
Går han omkring och bröstar upp sig så smäller det nog, men det vet vi ju inte med säkerhet att han kommer göra. Och hans brott som sådana kanske inte imponerar jättemycket på folk, men tror knappast att det per automatik sätter honom i en dålig sits. Det krävs nog att pengar eller något personligt blandas in i leken i så fall.
Den berömda "tjuvhedern" som många tror gäller inne på kåkarna skall tas med en stor nypa salt.

Jo visst. Men han är ju inte direkt lastgammal nu heller. Men uppenbarligen gillar han att sitta inne, med tanke på att han envisas med att göra det gång på gång.
Jag tror inte att han kommer få det vidare tufft, även om jag hoppas det. Finns väl massa andra tattare där inne, o de håller väl varandra om ryggen (?).
Hade han mördat ett barn så hade det nog varit värre, att ta död på en jämngammal missbrukare torde inte ligga honom i fatet..? Det är väl om de har åsikter om att han envisas med att hugga folk i ryggen som han kan hamna i klistret, eller om han "tar sig ton", annars tror jag att han får en lugn vistelse.
Citera
2014-01-24, 16:19
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullskridsko
Bruno skrev senast igår på sin facebook att han älskar sin son villkorslöst.

Ang psykundersökning så anar jag att den ev blir av efter själva rättegången.
Blev så med han som hade ihjäl den gamla damen o tände på i Töreboda iaf.

Är du fb-polare med Bruno? Jag ser inget på hans sida...
Citera
2014-01-24, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Är du fb-polare med Bruno? Jag ser inget på hans sida...

Nä, inte jag tack o lov.
Har en bekant som är.
Citera
2014-01-24, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullskridsko
Nä, inte jag tack o lov.
Har en bekant som är.
Fixa screens då. Kommenterar folk?
Citera
2014-01-24, 16:32