Citat:
Ursprungligen postat av
Cimaron
Fast då var H.H dels 18 år gammal, första straffet och på ungdomsavdelning. Om det nu är sant det som påstås. Alldeles för tufft kan han inte ha haft det heller med tanke på att han gjorde hela straffet där.
Går han omkring och bröstar upp sig så smäller det nog, men det vet vi ju inte med säkerhet att han kommer göra. Och hans brott som sådana kanske inte imponerar jättemycket på folk, men tror knappast att det per automatik sätter honom i en dålig sits. Det krävs nog att pengar eller något personligt blandas in i leken i så fall.
Den berömda "tjuvhedern" som många tror gäller inne på kåkarna skall tas med en stor nypa salt.
Jo visst. Men han är ju inte direkt lastgammal nu heller. Men uppenbarligen gillar han att sitta inne, med tanke på att han envisas med att göra det gång på gång.
Jag tror inte att han kommer få det vidare tufft, även om jag hoppas det. Finns väl massa andra tattare där inne, o de håller väl varandra om ryggen (?).
Hade han mördat ett barn så hade det nog varit värre, att ta död på en jämngammal missbrukare torde inte ligga honom i fatet..? Det är väl om de har åsikter om att han envisas med att hugga folk i ryggen som han kan hamna i klistret, eller om han "tar sig ton", annars tror jag att han får en lugn vistelse.