2014-01-24, 14:30
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertta
Det finns ingenting för psykiatrin att göra med vissa störningar som psykopati. Därför är 30% av våldsbrottslingar på kåken psykopater.

http://www.bankrattsforeningen.org.se/psyko8.html

- Inte minst för att han slagit fast det som de mest optimistiska och önsketänkande av oss haft så svårt att ta in: Att psykopati än så länge är ett ”icke- behandlingsbart tillstånd”.
- Att det faktiskt inte finns något som psykiatrin kan göra för de här personerna: inga mediciner, inga terapier, samtal, kurser - INGENTING som säkert hjälper

Nu har ju FS iof inte fått diagnosen "Psykopat" som är en luddig, för att inte säga jävligt svår att ställa, diagnos.
Det "enda" som FS själv, samt hans mor spekulerat i, är huruvida han skulle ha fått en "bokstavsdiagnos" om han blivit utredd som barn.

Sen tycker jag du kan lägga ner att kasta skit på Maskroos. Hon har det nog jävligt jobbigt ändå, tror du inte? Hon pluggar, sköter sig och var med största sannolikhet bra för FS hur man än ser på skuldfrågan. Hon förtjänar iaf inte skiten som kastas på henne.
Citera
2014-01-24, 14:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
Vad som kan föranlett till varför vi ställer frågan "varför":

(Blev lite långt, en förkortad version finns i sista stycket).

Ju längre tiden gick fr.o.m. att förhållandet "tog slut" ökade Marinas sökningar till nya mans-kontakter, för att börja ett nytt kapitel bortom den nergående spiral som förhållandet med Fredr!k hade dragit med sig.
Hon valde inte att berätta för sin egen familj att dom "hade gjort slut", för hon visste redan då att hon inte bara kunde bryta sig ifrån den person Fredr!k var, på ett normalt trivialt sätt som man skall kunna göra.

Som den missbrukar typ och personlighet Fredr!k är, drabbar det den anhöriga på först ett underliggande plan som den anhöriga inte kan förstå och knappt se, innan den blir upplyst och inser vad som händer.
Ett ex. "Han blir ju bara så mysig när han röker", denna ser inte det negativa runt omkring och intalar sig själv att det negativa som pågår försvinner och blir en positiv sak, dvs. Två fel gör inte ett rätt. Redan när man yttrat sig så, så ser den som står utanför att det är ett försök till att rättfärdiga ett problem i hopp om att det ska bli bättre.

Genom hans beteende och personlighet så ägde han henne på det personliga planet ett tag, hon var psykiskt tillfångatagen. Det var skillnad på ex. rollspelssidan, arbete och den sociala delen där hon kanske var dominant, men i detta förhållande var hon allt annat än bestämmande och jobbade med att sig ur situationen. Fredr!k hade som drogerna gjort med han, klamrat sig fast på Marina och tagit över kontrollen, precis som en parasit gör med sin värd.

Hon kämpade och arbetade igenom den värsta perioden, jobbade på sig själv, blev äldre, förståndigare, tog sig längre upp, fick mer framtidsutsikter, började se annorlunda på situationen, fast hon inte blivit av med problemet, men det var på rätt väg. Samtidigt som detta händer, vänder det istället och går åt andra hållet för Fredr!k, varje kraft har en motkraft. Han känner att han börjar tappa kontrollen, börjar gå ner sig, han börjar känna sig under Marina, nu är det hon som har övertaget.

Har får inte samma tillgångar som tidigare, hon ställer krav, han måste börja göra saker som han anser sig inte behöva.
Allt blir krångligare för han, det känns som det bara är motgångar hela tiden, inget jobb, ingen lägenhet, ingen bryr sig, ensam mot världen, händer det något positivt så kommer det ändå negativa saker och tar över.
Han missar fakturor på Tradera, blir avstängd, inga pengar rullar in, kontokort går ut. Han kan inte sitta och göra roliga saker som han tycker längre på dagarna, han måste arbeta för sitt leverne.
Han slutar nästan abrupt med det vanliga tillvägagångssättet han har vanligtvis på nätet och i vardagen i början av månaden Marina försvann.

Marina gick igenom denna dystra tid som gav henne ett lidande som skulle sitta kvar länge, när hon väl började närma sig ett slut på vägen som gick fel, och påväg tillbaka på rätt väg igen så hände det som inte fick hända, hon berövades livet av Fredr!ik, på det mest ynkligaste/fegaste sätt man kan döda någon på, skjuten i sängen, hjälplös, av en man som ska vara vuxen, patetiskt!

Och se bara till på hur Fredr!k betedde sig efter mordet, Reser runt till dom få som vill ta emot han, skaffar ny flickvän när inte det håller längre, skickar fakturor till tidningar på flera hundra tusen för att tjäna pengar på Marina efter hennes död, fortsätter ljuga för sin nya flickvän, fortsätter punda, försöker få kontakt med nya pundar kompisar som odlar, säljer av saker som marina och han samlade på, vill ha saker från huset som, cannabisfrön, tomma kartonger, sexleksaker, lakan, glykolprovare, listan kan göras lång... inte ens värt att lista upp fler sätt han betedde sig på efter...

Fredr!k, skärp dig din j*vla råtta, även om du är missbrukare eller vad fan problemet är, så är vi många i landet som är det, va hederlig för engångsskull! för dina barn, anhöriga, din och för ALLAS skull. Har bara ett tips till dig som medmänniska, det är att erkänna för dig själv, det är det första och enda rätta steget du måste ta, där efter sig löser sig det mesta.

För långt, orkar inte läsa:
Mordet föranleddes och berodde på mängd av saker.
Problemen Fredr!k hade med sig själv, svartsjukan, ekonomin, missbruket, självömkan, ingen framtidssyn. Ett nästan permanent abnormalt tillstånd av skev syn på samhället och existensen var det som anledde till att han mördade Marina, oavsett vad som avgjorde att han tog beslutet och genomförde handlingen.

Har en ny data med utländsk text och fattar fan inte hur jag ska feta det jag vill fråga om. Men du skriver att FS skickat fakturor på 100 tusentals kronor till tidningar. Var har du fått detta ifrån? Du inser väl att SÅ mycket pengar skulle inte de stora drakarna betala, för då skulle tidningarna varit fulla av information från just FS.
Citera
2014-01-24, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Har en ny data med utländsk text och fattar fan inte hur jag ska feta det jag vill fråga om. Men du skriver att FS skickat fakturor på 100 tusentals kronor till tidningar. Var har du fått detta ifrån? Du inser väl att SÅ mycket pengar skulle inte de stora drakarna betala, för då skulle tidningarna varit fulla av information från just FS.
Gissar att de syftar på ersättning för att hängts ut och sedan friats.
Citera
2014-01-24, 15:12
Medlem
Citat:

Han skickade ut fakturor till tidningar som publicerat bilder på Marina, för han ansåg sig äganderätt till dessa bilder. Ja jag vet att dom inte skulle betala ut så mycket, och det fick Fredr*k också veta snopet, när han endast fick en bråkdel. Jag har skrivit det tidigare, men tråden har fyllts med skit om alternativa GM och liknande, så förståligt om du missat.

Vad menar du med att tidningarna skulle vara fulla av information?
Citera
2014-01-24, 15:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertta
Varför kan du inte tala om vilken tid han säger detta? Ljuger du?
Jag ljuger inte. Varför kan du inte höra det? Ca 1:10:00 in i min klippning.
Citera
2014-01-24, 15:17
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har du hittat avsnittet där EG säger att DNA-provet kom från misshandelsmålet ännu? Var det bara ett påhitt att det kom från tandborsten?

Är det Marinas DNA du syftar på?
Citera
2014-01-24, 15:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Är det Marinas DNA du syftar på?
Ja, framgår inte det av förhöret med EG?
Citera
2014-01-24, 15:30
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Gissar att de syftar på ersättning för att hängts ut och sedan friats.

Men jag tror inte beloppen stämmer, men det är ju inget jag vet förstås. Var kommer förövrigt texten ifrån som skrevs?
Hur mycket fick CP för att hängts ut i media som mördare på Sveriges dåvarande Stadsminister?
Citera
2014-01-24, 15:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
Han skickade ut fakturor till tidningar som publicerat bilder på Marina, för han ansåg sig äganderätt till dessa bilder. Ja jag vet att dom inte skulle betala ut så mycket, och det fick Fredr*k också veta snopet, när han endast fick en bråkdel. Jag har skrivit det tidigare, men tråden har fyllts med skit om alternativa GM och liknande, så förståligt om du missat.

Vad menar du med att tidningarna skulle vara fulla av information?

"önskar att jag kunde feta det sista du skrivit" : Jag missförstod din text och Smålandstintin förklarade för mig. Jag menade om FS suttit och pratat med media, men det var nog inte så du menade.
Citera
2014-01-24, 15:36
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Sverige är ett land som faktiskt får en hel del internationell kritik för att vara ett rättsosäkert land.
De gäller enbart långa häktningstider, vad jag vet. Iofs kan jag tänka mig att just ett sånt här fall kan väcka en hel del förvåning, helt enkelt för att resning till men för den tilltalade inte är tillåtet i rätt många jurisdiktioner. Men själva domslutet som sådant, givet bevisningen, är nog inte särskilt kontroversiellt internationellt.

Men jag väntar, som många andra, med att göra min bedömning av hur motiverad domen var tills jag har läst den.
Citera
2014-01-24, 15:38
Medlem
Citat:
"önskar att jag kunde feta det sista du skrivit" : Jag missförstod din text och Smålandstintin förklarade för mig. Jag menade om FS suttit och pratat med media, men det var nog inte så du menade.

Ok, då förstår jag

Det har han väl gjort med, men då var det nog mest för att still sitt kontrollbehov.
Citera
2014-01-24, 15:41
Bannlyst
Citat:
Men jag tror inte beloppen stämmer, men det är ju inget jag vet förstås. Var kommer förövrigt texten ifrån som skrevs?
Hur mycket fick CP för att hängts ut i media som mördare på Sveriges dåvarande Stadsminister?
Ett mer aktuellt fall är PS, som var misstänkt för mordet på Anna Lindh. Så fort han greps hängdes han ut och friades sedan helt. Istället för att gå via JK och domstol gjorde han upp i godo med tidningarna. Kan berätta att en kvällstidning jag jobbat åt betalade 200000 i kontanter och fixade lägenhet på en annan ort. Vad jag vet har det inte kommit några domar om vad tidningar betalat FS, så det är inga offentliga uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in