Citat:
Ursprungligen postat av
Fnero52
Min övertygelse ang. SMSet var han senario att hon åkt bort, då passade det in och han skapade SMSet för att styrka detta, att mastningen skulle spräcka detta viste han inte. I hans senare senario där han var bortrest till kyrkogården och en mördare hade varit där och mördat henne, då stämde inte SMSet in och därför raderades det och även förnekades. Allt för att han inte viste om mastning, mobildata och det kunde konstateras senare och inte kunde göras ogjort.
Det finns en motsägelse i ÅKs pläddring om detta:
Citat:
F har inte känt till att det går att faställa position vid mess och telefonsamtal. Hans plan är att ge sken av att M är bortrest och han blir förvånad när hans brottsplan har en sån uppenbar brist. Åklagaren läser upp förhör från sidan 958, Fredrik: "jag har inte fått något sms" "går det att fastställa en exakt plats eller mast?"
Citat:
messen den 29 juli: telefonerna var inte på samma plats, det visar hur förslagen F var
Jag är rätt övertygad att FS visste om mastningen, han hade ju använt tjänsten Lociloci.
Så det är enormt svårtolkat, men helt klart är att det är gm som sänder det. Och om gm sänder det smset kan han skickat de andra.
Det finns nu grund för att kunna tolka de andra SMSen som falska. Det kunde man inte göra innan, MJ använde ju fordonsförfrågan också.