2014-01-23, 19:36
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Det är ju och förblir orimligt att någon annan än Fredrik Svensson skulle skjutit Marina Johansson i hennes säng och sedan gjort sig besväret att dölja brottet på det sätt som skedde, så ur den synpunkten borde rättvisa ha skipats idag, även om indiciebevisningen må ha svajat på sina håll.
Citera
2014-01-23, 19:36
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Lennart och du har min respekt.....all heder åt er...
Ni har ett stort avgörande för att mördaren fälls, tack för er medverkan...
Här på forumet finns det tyvärr många dårar ......eftersom dom kan vara anonyma här....
Det bästa är att inte läsa i tråden för er....
Lennart har sin bakrund, men hedern är i behåll, han outade sig själv för något värre, dvs en kvinna som blivit mördad... Det är respektabelt.
Citera
2014-01-23, 19:37
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är ju och förblir orimligt att någon annan än Fredrik Svensson skulle skjutit Marina Johansson i hennes säng och sedan gjort sig besväret att dölja brottet på det sätt som skedde, så ur den synpunkten borde rättvisa ha skipats idag, även om indiciebevisningen må ha svajat på sina håll.
Vad jag minns trodde du inte på fällande dom?
Citera
2014-01-23, 19:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Att det argumenterats om L som mördare och Marina som prostituerad måste nog tillhöra bottenskrapet i trådens liv. Sorgligt.
Det tyder väl på mindre bra omdöme om jag ska uttrycka mig milt.
Jag skulle nog kunna tycka att det är på plats med lite självrannsakan här och var.

Nu har jag inget större hopp om att det ska ske emellertid.
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-23 kl. 19:57.
Citera
2014-01-23, 19:51
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Vad jag minns trodde du inte på fällande dom?

Jag trodde att jag för en gångs skull varit klok nog att undvika dylika spekulationer? Det enda jag kan minnas är att jag ifrågasatt delar av bevisningen, enkannerligen trovärdigheten i Lennart Jonssons vittnesmål givet förutsättningarna. Förresten tror jag att det mycket väl kan ha varit mördaren han såg och att den vita lådan kan ha varit madrasserna med kroppen.
Citera
2014-01-23, 19:55
Medlem
Kanske dum fråga: men nya rättegången, har man fått höra VAD som är övertygande bevisning? Vad är de nya bevisen?
Citera
2014-01-23, 19:57
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne_2003
Kanske dum fråga: men nya rättegången, har man fått höra VAD som är övertygande bevisning? Vad är de nya bevisen?
Kroppen tror jag , men även sms, vittnen osv...
Enligt gw var det ju mycket nära att FS blev dömd förra gången också, dock saknades kroppen
Citera
2014-01-23, 20:02
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
– Livstid tycker jag ligger bra till för honom. Så jävla sjuk är han inte, säger Leif GW Persson.
Citat:
– Blev han fälld eller?
Kriminologen och professorn har tidigare utgått från att exsambon är skyldig till mordet på Marina Johansson.
– Det tyckte jag var ganska tydligt att han hade gjort något med henne. Det verkar vara ett klassiskt mord. Och att han nekar, om det inte är han så hade han haft möjlighet att förklara sig. Utrymme för annan gärningsman finns inte, säger Leif GW Persson och fortsätter.
– Bortom allt rimlig tvivel. Pang. Där sitter han.
Klassiskt relationsmord. Länk: http://www.expressen.se/gt/leif-gw-persson-sa-javla-sjuk-ar-han-inte/
Citera
2014-01-23, 20:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Professorn tror inte att exsambon döms till mindre än 20 års fängelse.
– Här passar väl livstid alldeles utmärkt så det hoppas jag att han får. Då får han tid att besinna sig också, säger Leif GW Persson och fortsätter.
– Han kan ju få prövningstillstånd men det har jag väldigt svårt att tro att han får.
– Det är skönt att det fick en upplösning.
Han tror även att han kommer att dömas till brott mot griftefriden.
– Om man mördat någon så är det inte fritt fram att slänga dem i naturen. Det kostar extra.

http://www.expressen.se/gt/leif-gw-persson-sa-javla-sjuk-ar-han-inte/
Citera
2014-01-23, 20:12
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Professorn tror inte att exsambon döms till mindre än 20 års fängelse.
– Här passar väl livstid alldeles utmärkt så det hoppas jag att han får. Då får han tid att besinna sig också, säger Leif GW Persson och fortsätter.
– Han kan ju få prövningstillstånd men det har jag väldigt svårt att tro att han får.
– Det är skönt att det fick en upplösning.
Han tror även att han kommer att dömas till brott mot griftefriden.
– Om man mördat någon så är det inte fritt fram att slänga dem i naturen. Det kostar extra.

http://www.expressen.se/gt/leif-gw-persson-sa-javla-sjuk-ar-han-inte/
"Vad grundar du det på?
– De brukar inte bete sig på det där viset om de är riktigt dåliga. Ytterst när det kommer till att dölja gärningen. Sedan har han vidtagit både det ena och andra för att klara sig. Det är den där typen som lagar efter motståndarens kunskaper. Det gör de inte om de är sjuka då fixar de inte den biten. Så jag tror inte att det är någon fara på den punkten."
Citera
2014-01-23, 20:13
Medlem
STORT TACK Maggan & Lennart!!
Citera
2014-01-23, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Klassiskt relationsmord. Länk: http://www.expressen.se/gt/leif-gw-persson-sa-javla-sjuk-ar-han-inte/

Ja. Ett väldigt enkelt mord att lösa, men desto svårare att leda i bevis.
Hoppas som sagt att straffet blir hårt och rättvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in