2014-01-23, 18:08
Medlem
Bruunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heureux
Hur känns att för alla Chelsea fan att alla "trogna" spelare snart är helt borta? Känns det inte som att ni börjar bli lite väl plastic blue nu?

Kan vara det dummaste jag hört, vilka spelare är det som har lämnat som är "trogna" Chelsea? Om du syftar på Mata så har han ju varit i klubben i 3 år, dock så trodde jag att han skulle bli en profilspelare i Chelsea som skulle stanna i många år.

Cech, Lampard, Terry, Ivanovic, Cole, Mikel är fortfarande kvar, dessa spelare är det som jag tycker symboliserar det gamla Chelsea och alla har fått spela väldigt mycket denna säsong.
2014-01-23, 18:11
Medlem
anteri17s avatar
Satan vad löjliga ni är. Chelsea står bara med 4 offensiva mittfältare, då är en värvning högst nödvändig. Att sedan Liverpool inte klarar av att hålla käften om sina transfermål är deras problem.
2014-01-23, 18:14
Medlem
jonte-malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunken
Kan vara det dummaste jag hört, vilka spelare är det som har lämnat som är "trogna" Chelsea? Om du syftar på Mata så har han ju varit i klubben i 3 år, dock så trodde jag att han skulle bli en profilspelare i Chelsea som skulle stanna i många år.

Cech, Lampard, Terry, Ivanovic, Cole, Mikel är fortfarande kvar, dessa spelare är det som jag tycker symboliserar det gamla Chelsea och alla har fått spela väldigt mycket denna säsong.

Går dit pengarna kommer?
2014-01-23, 18:15
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Satan vad löjliga ni är. Chelsea står bara med 4 offensiva mittfältare, då är en värvning högst nödvändig. Att sedan Liverpool inte klarar av att hålla käften om sina transfermål är deras problem.

Vad har det med saken att göra, inte ens jag tror att Chelsea inte visste om hur bra han var innan Liverpool blev intresserad
2014-01-23, 18:19
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Vad har det med saken att göra, inte ens jag tror att Chelsea inte visste om hur bra han var innan Liverpool blev intresserad

Det tål att upprepas. Oavsett vad så borde Liverpool vara lite mer diskreta och snabba på sina transfers.
2014-01-23, 18:21
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte-malmo
Går dit pengarna kommer?
Jadu.. Vad kan egentligen locka ?

Bo i en metropol måste ju vara extremt jobbigt. Fula färger, dassig stad, kassa spelare och korpfotboll.. Måste ju vara pengarna..
2014-01-23, 18:24
Medlem
Bruunkens avatar
Citat:
Det tror jag vi gjorde, mycket mer än Liverpool eftersom vi mötte Basel och just Salah i höstas under gruppspelet av CL.
2014-01-23, 18:26
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunken
Det tror jag vi gjorde, mycket mer än Liverpool eftersom vi mötte Basel och just Salah i höstas under gruppspelet av CL.
Ja det var ju det jag menade?
Dessutom var han väl riktigt bra mot Chelsea, gjorde väl ett par mål med.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det tål att upprepas. Oavsett vad så borde Liverpool vara lite mer diskreta och snabba på sina transfers.
Yes det kan jag hålla med om, problemet är att dom försöker till varje pris att undvika överpris på spelare.
Det är ett problem när man inte kan erbjuda CL, då kostar det betydligt mer. Får hoppas dom lär sig.
Känns som om man fortsätter falla framåt i vilket fall. Man får döma mer efter sommarens fönster.
2014-01-23, 18:28
Medlem
Bruunkens avatar
Citat:
Ja det var ju det jag menade?
Dessutom var han väl riktigt bra mot Chelsea, gjorde väl ett par mål med.

Yes det kan jag hålla med om, problemet är att dom försöker till varje pris att undvika överpris på spelare.
Det är ett problem när man inte kan erbjuda CL, då kostar det betydligt mer. Får hoppas dom lär sig.
Känns som om man fortsätter falla framåt i vilket fall. Man får döma mer efter sommarens fönster.

Sorry, läste fel på frågan. Ja, han var riktigt vass. 1 mål på Stamford Bridge och ett mål på bortaplan.
2014-01-23, 18:31
Medlem
Viking-s avatar
tre mål på fyra möten mot cfc. Vänsterfotad, spelar på högerkanten och mycket snabb, ska även vara en väldigt löpvillig spelare.
2014-01-23, 18:32
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
tre mål på fyra möten mot cfc. Vänsterfotad, spelar på högerkanten och mycket snabb, ska även vara en väldigt löpvillig spelare.
Har scoutat honom relativt mycket, framför allt så har han en väldigt hög arbetsmoral, har en tendens att tappa lite bollar men om han får någon säsong i England så tror jag att han kan bli riktigt bra.
Hoppas inte
2014-01-23, 18:43
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Har scoutat honom relativt mycket, framför allt så har han en väldigt hög arbetsmoral, har en tendens att tappa lite bollar men om han får någon säsong i England så tror jag att han kan bli riktigt bra.
Hoppas inte
Nice, var lite nyfiken på om han kunde ta det defensiva jobbet, något som uppenbarligen är A och O hos Mou.
Det har länge ryktats om att han vill ha en vindsnabb vänsterfotad högerytter, så det är troligtvis en välscoutad affär snarare än en Benayoun.
Om inte priset går över £15-16m så är det nog en bra affär för laget, man har fortfarande tillräckligt över för att köpa en kvalitetsspelare för bara Mata-pengarna.

Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Chelsea fortsätter visst med sitt äckliga spenderande och lägger spelare på hög. Fyfan, det förstör en del av charmen med sporten.
Det känns rent spontant som ett bättre agerande än att betala svarta pengar åt en spelares föräldrar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in