2014-01-23, 16:35
Medlem
http://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/58050/erkanner-dodshugg-men-inte-mord

Han är så jävla korkad som tror att en domstol går på hans idiotiska förklaring !!
Inte undra på att många åhörare blev irriterade !!!

Om han nu hävdar självförsvar och hade tänkt anmäla sig efter hans barn va fött ... varför raderade han då fotot och hade så jävla bråttom att elda upp kläderna !!!!
Varför sparade han inte dom som bevis då ??
Ett riktigt jävla pucko är han !!!

Dessutom har han ju själv sagt att han inte hade några skador, vilket även MF bekräftat i förhör, av vilken anledning hugger man ner en människa besinningslöst då ?
Uppför sig helt kolugnt efteråt, ja utåtsett i alla fall och ringer brodern direkt efter och börjar diskutera försäljning av "rånad" dator ?!?!?
Senast redigerad av arrowscaup 2014-01-23 kl. 16:39.
Citera
2014-01-23, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup
http://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/58050/erkanner-dodshugg-men-inte-mord

Han är så jävla korkad som tror att en domstol går på hans idiotiska förklaring !!
Inte undra på att många åhörare blev irriterade !!!

Om han nu hävdar självförsvar och hade tänkt anmäla sig efter hans barn va fött ... varför raderade han då fotot och hade så jävla bråttom att elda upp kläderna !!!!
Varför sparade han inte dom som bevis då ??
Ett riktigt jävla pucko är han !!!
Förklaring? För han visste att polisen kan återskapa raderade bilder...
Citera
2014-01-23, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Inte lätt att ta? Vad är han egentligen, någon slags criminal mastermind? Är alla så rädda för honom att INGEN vågar sig på honom? Vad jag fattar för så var det tydligen någon som gjorde det när han satt inne förra gången...

Troligen ger har sig bara på dem han tror sig klara, de hårda grabbarna vågar han inte ge sig på - eller? Annars skulle inte BO:s släkt varit tvungna att sitta i rätten och lyssna på hur han hävdar "självförsvar" och att bilden han tog var för att han skulle ange sig själv. Sen. Någon gång.

me d e ju d ja menar när ja skriver att han väljer vem han hoppar på
Citera
2014-01-23, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Förklaring? För han visste att polisen kan återskapa raderade bilder...

Finns väl ingen anledning att radera bilden om han tänkt ange sig själv !!!!!
Dessutom elda han upp bevismaterial fort som fan efteråt !!!! Åkte även tillbaka för att rensa bort det sista när han visste att det skulle vara sök i området !!!
Dessutom köpte han ett nytt SIM kort både FÖRE och EFTER Mordet .... Varför gör han det ??
Citera
2014-01-23, 17:37
Medlem
Critages avatar
Efter ha läst igenom hela FUP i går som tog mig hela dagen så måste jag säga.. att jag har mina funderingar varför parkerar dom bilen vid drömstan och sen går i väg en bra jävla bit för att göra en "affär" så jävla bullshit där dom "parkera bilen" och där han blev mördad är ett bra gångavstånd emellan jag tror ärligtalat att dom lurat ut han i skogen typ att dom har haft droger gömda där och han går först och dom knivhugger han i ryggen för varför skulle han ha mest kniv hugg i ryggen om dom möttes 1v1 med dragna knivar som tjockis henke säger?

får inte ihop det.. och varför skulle fransson byta kläder? om han inte har gjort något rätt jävla självklart... att han ochså har blodat ner sig de är vad jag tror.

åh de alla bilder och tid punker när dom var på statoil henke var ju inne på toa med sin brud han kanske tvätta sina händer där? varför skulle dom lixom åka från lidköping till skara för att tvätta sig för att sen åka ut till filsbäck och bränna skiten?

så att summera min Teori är att dom lura ut han helt enkelt bakom företaget kniv hugger han i ryggen 6-7 gånger han faller till marken tar en bild och sen fortsätter hugga han i framsida för att avsluta hans liv. sedan dra in kroppen i skogen samt ta av sig de blodiga kläderna tagit fram dom nya som säker fanns i bilen redan bytt om åkt till statoil skaffat bensin tvättat händerna på toa förmodligen och sedan raka vägen för att bränna kläderna.

någon annan som känner likadant att detta är mera troligt?
Citera
2014-01-23, 17:39
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Tycker du man kan hävda självförsvar,när offret blivit huggen i rygg och skulderblad,med tiotal knivhugg?
Planerat eller inte,så påstod jag att det är ett bestialiskt mord!
Om det bevisligen är planerat,blir det dessutom överlagt mord.

Vilket jag hoppas på att du har rätt också. Men man vet aldrig med domare.

--

Btw vem var detta? Personen är misstänkt för "brott om lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål". "
Senast redigerad av krommee 2014-01-23 kl. 17:53.
Citera
2014-01-23, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardbone
Ja har la för fan inte skrivet nått om självförsvar, ja skrev att han kanske inte e så lätt å ta eller att han väljer vem han hoppar på, han e ju för faan helt dum i huvvet

Jag menade inte dej hardbone. Du måste titta vems inlägg jag kommenterade,innan du går i försvar...
Citera
2014-01-23, 19:33
Medlem
Troks avatar
Med risk för att dumförklaras, men var offret och gm kusiner eller är jag totalt bakom flötet?
Citera
2014-01-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trok
Med risk för att dumförklaras, men var offret och gm kusiner eller är jag totalt bakom flötet?

offret är kusin med gms pappa, fast de såg varandra tydligen som
kusiner.
Citera
2014-01-23, 20:37
Medlem
KofotarConnys avatar
Efter att ha följt rapporteringen och utsagorna från rättegången samtidigt som jag tar del av FUP.
Hur korkad är HH och MF? Sicka jubelidioter. De båda blir ju sågade vid fotknölarna i rättegången, de ljuger inte ens konsekvent.
Båda skithögarna skall åka dit, även om MF bedyrar att han bara suttit och väntat i bilen eller vad det nu må vara. Deras utsagor håller inte, ibland säger de emot sig själva. Dock är advokaten till MF jävligt hal.
Det är en fars det gärningsMÄNNEN (för de är trots allt två) säger. Clowner.

Fråga till auditoriet, dvs ni FB:are.
Framgår det vad de båda gärningsmännen gör utanför Lundsbrunn och Myråsen? Någon som vet varför de stannade där?
Citera
2014-01-23, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KofotarConny
Efter att ha följt rapporteringen och utsagorna från rättegången samtidigt som jag tar del av FUP.
Hur korkad är HH och MF? Sicka jubelidioter. De båda blir ju sågade vid fotknölarna i rättegången, de ljuger inte ens konsekvent.
Båda skithögarna skall åka dit, även om MF bedyrar att han bara suttit och väntat i bilen eller vad det nu må vara. Deras utsagor håller inte, ibland säger de emot sig själva. Dock är advokaten till MF jävligt hal.
Det är en fars det gärningsMÄNNEN (för de är trots allt två) säger. Clowner.

Fråga till auditoriet, dvs ni FB:are.
Framgår det vad de båda gärningsmännen gör utanför Lundsbrunn och Myråsen? Någon som vet varför de stannade där?

Enligt en länk tidigare där det redovisas från dagens (23/1) förhandlingar:
" Åklagaren uppger att 22-åringen hämtat mordvapnet - kniven - på brandplatsen vid Klåvet och sedan har de kört till en annan plats i Lundsbrunn för att göra sig av med den."
Citera
2014-01-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Critage
åh de alla bilder och tid punker när dom var på statoil henke var ju inne på toa med sin brud han kanske tvätta sina händer där? varför skulle dom lixom åka från lidköping till skara för att tvätta sig för att sen åka ut till filsbäck och bränna skiten?

Behövde nog inte riskera att gå in på Statoil heller med blodiga händer mm. Vi har ju hela Vänern (exempelvis vid Klovet) som de kunde gått ut i och tvättat av sig - utan kameror eller potentiella vittnen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in