2014-01-25, 15:23
Medlem
MrRoadsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardbone
d må va så att ja staver kasst men ja varken knarkar eller gör nött kriminelt har jöbbat sen ja sluta skolan

Det är inget fel att inte kunna stava men hade du varit en hederlig arbetare hade du inte slängt dig med en massa kriminella tramsord som "gola" och annat. Hederligt folk vittnar och ser till att vi slipper slödder som Henke på gatorna. Vi vill ha ett samhälle som är säker för våra barn.

Heder åt T*d som tog tag i detta. Däremot hoppas jag att han åker dit ordentligt för sin sprithandel. Det tycker jag inte alls om. Fattar du att din sprit slutar hos ungdommar...
Citera
2014-01-25, 15:28
Medlem
Citat:
ja fattar ente va d har med ett mord att jöra, å d där me å blåsa legger la i släkta för du har ju blåst fölk åt alla håll själv ja har ju för fan läst att du sagt att du hetter henrik när du blåst en på en dator för d står på en länk i dena trå å ja e no inte mer cp änn va du e, står på autopower öm dig åxå när du försöckte blåsa en på en m5a

Henriks humör o agerande är väl relevant om något?
Det är ju det som ligger grund för staffet oxå.
Citera
2014-01-25, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRoadster
Det är inget fel att inte kunna stava men hade du varit en hederlig arbetare hade du inte slängt dig med en massa kriminella tramsord som "gola" och annat. Hederligt folk vittnar och ser till att vi slipper slödder som Henke på gatorna. Vi vill ha ett samhälle som är säker för våra barn.

Heder åt T*d som tog tag i detta. Däremot hoppas jag att han åker dit ordentligt för sin sprithandel. Det tycker jag inte alls om. Fattar du att din sprit slutar hos ungdommar...

d e la en viss skilnad på å vittna öm mord å sprit elle då får du la hoppas på att ted får ett hårt straff för sin brännvinsförsäljning, klart att en sa vittna öm ett mord men d e ju brännvin han pratar öm å ja veste inte att d va krimminelt att använda ordet gola
Citera
2014-01-25, 15:36
Medlem
KofotarConnys avatar
Citat:
d e la en viss skilnad på å vittna öm mord å sprit elle då får du la hoppas på att ted får ett hårt straff för sin brännvinsförsäljning, klart att en sa vittna öm ett mord men d e ju brännvin han pratar öm å ja veste inte att d va krimminelt att använda ordet gola

Men vad är det du inte förstår, när flera upprepade gånger besvarat varför kringliggande ärenden behandlas i denna rättegång. Det är för sakframställan och ge en bakgrund till GM, offer och händelsen. Släpp sargen nån jävla gång, som många påpekat.
Citera
2014-01-25, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KofotarConny
Men vad är det du inte förstår, när flera upprepade gånger besvarat varför kringliggande ärenden behandlas i denna rättegång. Det är för sakframställan och ge en bakgrund till GM, offer och händelsen. Släpp sargen nån jävla gång, som många påpekat.

ja töcker inte brännvinn har me mordet att göra ted vittnar la för han e rädd själv å ja tror ente att brännvinet gör nån skellnad på straffet för gabbes död
Citera
2014-01-25, 15:52
Medlem
Citat:
ämnker inte brännvinn har me mordet att göra ted vittnar la för han e rädd själv å ja tror ente att brännvinet gör nån skellnad på straffet för gabbes död

Är inte rädd för Henke, fattar inte hur fan du kokar ihop saker eller vad
som händer i din hjärna.
Det handlar för helvete inte om någon sprit, det handlar om vart han var 14 augusti.
Inte om våra affärer mer än att Henke fick lite press på sig och JAG med flera
trodde han gjort vissa saker för att reda ut sin skuld.
Citera
2014-01-25, 15:55
Medlem
KofotarConnys avatar
Citat:
ja töcker inte brännvinn har me mordet att göra ted vittnar la för han e rädd själv å ja tror ente att brännvinet gör nån skellnad på straffet för gabbes död

Brännvinet har ingenting att göra med att GH dog nej, det finns ingen direkt korrelation. Det finns dock en indirekt kausalitet. Det målar upp en bild av vilken sorts person HH är, vilka affärer han åtagit sig, på vilket sätt (som förväntas bekräfta bilden av att HH inte är den laglydigaste), eventuellt om HH blivit påverkad av den händelsen som kan ha haft påverkan över vad HH gjorde på kvällen senare. Vi lever inte parallella liv, vi lever ett liv och det livet hänger ihop. Därför klargörs det vilket liv HH m.fl levt för att få en saklig bild av situationen runt HH, MF, GH, T*d etc som förväntas bidra till en klarare bild.

Sen som det antytts så kommer antagligen sprithärvan få utredas separat, men den har för det en relevans i kartläggandet över HHs liv.
Citera
2014-01-25, 16:02
Medlem
Minimois avatar
Ta personliga, gamla vendettor i PM istället. De har - till skillnad från T*ds vittnesmål om den misstänkte på morddagen - ingenting alls med mordet på Gabriel att göra.

Angående möjlig påföljd för HH har detta mål en hel del paralleller med rånmordet i Solna. Adde var några få år äldre än HH, men Adde var till skillnad från HH - ostraffad. Den juridiska frågan är egentligen hur MF kommer att dömas.

Citera
2014-01-25, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Men va fan hardbone. Det där va jävligt fult! Håll dej på facebook,där sysslar dom med sån smutskastning!
Detta handlar om mordet på Gabriel,och inte om Emanuels privatliv. SKÄMS! Alla fattar ju nu
att du fortfarande håller på Henke. Du kan inte säga det tydligare!

ne ja håller inte på henke men vaför spela redi när en själv blåser fölk och d där me att man håller sej te skitkasting på fb e la fel för d e ju nån som lägger kopier här på sia va som skrivs på brunos fejja sida då sa di la skriva d där åxå isf å ja håller inte på henke ja kommer aldri prata me honom mer men jävla lökit å sjylla på bruno
Citera
2014-01-25, 16:22
Avstängd
dacks avatar
Vad bra att bakomvarande motivbilden nu börjar att klarna? har h-h skitigt i det blå skåpet med att ta på sig en langarskuld som han måste reglera kvickt med så fula medel som att råna själa av sina kamrater samt mörda sin egen cusin då kan man ju undra hur stor var skulden i rena pengar? Va det värt et mord samt en saftig våltta på kåken.
Citera
2014-01-25, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Fast du glömmer en sak.. De som vittnat lever väl inte ett kriminellt liv?? Och då är det ju helt plötsligt en annan sak. Eller? Vad jag vet så är det bara en utav vittnena som faktiskt tydligt visar sin stånd punkt i denna frågan. Och hans vittnesmål blev strykt. Han kallade Henrik gång på gång horunge istället för hans tilltals namn. Han blev tillsagd att använda de åtalades namn när han pratade om dem, men han svarade "jag tilltalar inte sånt smuts vid namn".

Sen den andra som du kanske syftar på, som sjöng ut om allt som det var (framförallt att H är en fitta som han fick fram. Jag vet inte hur han lever sitt liv, men var det inte så att Henrik golade dit honom först...?? Henrik hade väl ingen anledning att berätta om folks leverantörer o skit när det kommer till sprit affären?!? Dessutom försökte han väl blåsa honom på spriten han fått krita?? Henrik påstod att "jag är ju ingen fitta, självklart kommer jag betala för mig". Åklagaren frågade, "betalade Henrik?" Vittnet svarade och blängde på Henrik "Nej han betalade inte för han är ju en fitta uppenbarligen"...

Klockrent!!

En vän till mej gick förbi utanför under fredag eftermiddag och då var det nån tumult utanför med vakter och en kille. Var det ett vittne under rättegången? Var det hans vittnesmål som blev strykt?
Citera
2014-01-25, 16:43
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
ja va en bra polare med henke men inte faan vet ja alt som mina polare jör vet du d om dina eller dina om dej och ja må va en fjant men ja tror ju inte ja e nött iaf som du din fjolla
kan ju bara tillägga att vid det missbruk som de lever i så kan man inte veta allt vad dessa människor sysslar med och en missbrukares karaktär/personlighet ändras ganska snabbt, så de som en gång var bästa polare kan bli som värsta fiender ,,,,,,,,,,,,,,,,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in