2014-01-23, 13:00
Bannlyst
Får hoppas att Mata fungerar bra i United nu när det verkar som han kommer att gå dit,
för så jävla usla som United har varit tycker man inte att ett lag som United ska vara.

Håller själv på Arsenal, men tycker det hör till att United ska hålla sig i toppen och aldrig förlora
matcher på Old Trafford.

Har det hänt tidigare att ett topplag varit så jävla uselt någon säsong som United är just nu?
2014-01-23, 13:02
Medlem
Sunrise01s avatar
Pjanic ryktas bort från Roma dock tror jag att han stannar fram till sommarn. Sedan blir förmodligen Barca hans nya adress.
http://news.coral.co.uk/football/premier-league/man-utd-face-competition-barcelona-europes-top-chance-creator_19103.html
2014-01-23, 13:26
Medlem
HAZARD17s avatar
Om Mata går till Utd, så måste det finnas något mer i den dealen. Vore helt oförståeligt av Mourinho att släppa en av världens bästa spelare till en rival som vägrade sälja sin bästa spelare till oss.
2014-01-23, 13:51
Medlem
Viking-s avatar
Bild skriver tydligen att Bayern planerar att lägga ett bud på 48m euro på Mata (har hört det via någon annan, så skjut mig inte om det inte stämmer).
Ser så mycket hellre att det går igenom, även om det inte känns troligt.

Rooney or bust!

Edit: jaha, det stämde tydligen inte alls, kanske dags att kolla upp sånt innan man gör ett inlägg
2014-01-23, 13:54
Bannlyst
När Mata Dealen är över så ska Utd försöka byta Kagawa mot Ikay Gundogan enligt ESPN.

Och lite pengar tror jag
2014-01-23, 13:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betongbarn163
När Mata Dealen är över så ska Utd försöka byta Kagawa mot Ikay Gundogan enligt ESPN.

Och lite pengar tror jag

Inget som kommer ske i januari iaf.
2014-01-23, 14:07
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Carrick - Herrera

Mata - Rooney - Reus

van Persie

Men allvarligt talat, trodde "ni" skulle vara kassa nu i typ 10 år framåt? Jag gillar inte detta.

Ja tack

Fast tror du (folk) att United kommer vara "kassa" i tio år framåt? Är det jag som är naiv som inte kan se det hända kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Bild skriver tydligen att Bayern planerar att lägga ett bud på 48m euro på Mata (har hört det via någon annan, så skjut mig inte om det inte stämmer).
Ser så mycket hellre att det går igenom
, även om det inte känns troligt.

Rooney or bust!

Edit: jaha, det stämde tydligen inte alls, kanske dags att kolla upp sånt innan man gör ett inlägg

Du ser alltså att hellre att han går för mer pengar samt till en klubb utomlands om jag förstår dig rätt? Inte att sticka ut hakan så jättelångt direkt

Går den igenom känns den väl inte klockren, rent behovsmässigt, men United förfogar ju inte direkt över en trupp där man inte kan välkomna en Mata. Känns inte som att man behöver skriva vad för sorts spelare United behöver eftersom det dragits varv efter varv efter varv här inne redan, men någon sorts plan hoppas (och tror?) man ju att klubb och ledning har med sitt agerande. Det kan ju knappast vara så att de missar vad som är så uppenbart för en hel fotbollsvärld.
2014-01-23, 14:48
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betongbarn163

Och lite pengar tror jag

I sommar har Gündogan bara ett år kvar på kontraktet, om jag minns rätt. De som konkurrerar om hans signatur ryktas vara Real och Barca (surprise, surprise). Det som kan ses ligga i Uniteds fördel är att han i princip skulle vara garanterad en plats i startelvan, något som inte kan sägas om situationen i Barca eller Real. Samtidigt kan United erbjuda en spelare som tidigare inte bara bevisat sitt värde i Bundesliga, utan i Dortmund - jag pratar givetvis om Kagawa. Det känns som en situation där United, Dortmund, Gündogan OCH Kagawa kan bli vinnare.

Hoppas innerligt att detta blir verklighet i sommar. Om Rooney drar kan vi väl försöka oss på Reus också, även om jag har svårt att se att Dortmund släpper 4 av sina absolut bästa spelare inom loppet av två säsonger.
2014-01-23, 15:31
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Kan det vara så att de skrivit i kontraktet med mata att Chelsea ska få köpa Rooney till sommaren eller något, känns knepigt annars att sälja en så bra spelare som Mata till en konkurrent även om konkurrenten går dåligt just för tillfället!
2014-01-23, 16:17
Medlem
zundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Kan det vara så att de skrivit i kontraktet med mata att Chelsea ska få köpa Rooney till sommaren eller något, känns knepigt annars att sälja en så bra spelare som Mata till en konkurrent även om konkurrenten går dåligt just för tillfället!

Absolut inget som står i kontraktet, det kan jag aldrig tänka mig iaf.. Däremot skulle det kunna finnas en muntlig överenskommelse mellan berörda parter. Skulle Mata köpas för 40 så tycker jag att Rooney ska gå för MINST samma summa, men man sitter väl inte i en vidare position där egentligen med en grinig Rooney med ett år kvar som vill bort..
2014-01-23, 16:31
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zundell
Absolut inget som står i kontraktet, det kan jag aldrig tänka mig iaf.. Däremot skulle det kunna finnas en muntlig överenskommelse mellan berörda parter. Skulle Mata köpas för 40 så tycker jag att Rooney ska gå för MINST samma summa, men man sitter väl inte i en vidare position där egentligen med en grinig Rooney med ett år kvar som vill bort..
Skrev kontrakt för jag hittade inte bättre ord men muntlig överenskommelse låter hyfsat sannolikt. Jag anser att Rooney är bättre så en likande summa bör det vara.
2014-01-23, 16:51
Medlem
Chelseas officiella twitter:
"Chelsea FC ‏@chelseafc 3m
Agreement reached with FC Basel for the transfer of Mohamed Salah. http://che.lc/QlrU9J #CFC"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in