Citat:
Ursprungligen postat av
SDflickan
Har självklart inte läst hela tråden, så ursäktar min kanske dumma fråga, i förväg.
Är föräldrarna bortom misstankar? Från både allmänheten och polis alltså.
Nej absolut inte.
Min uppfattning i UK är att väldigt många tror att föräldrarna är inblandade,så även Profilers hos FBI som vår egen Leif G.W. och diverse annat kunnigt folk på området.
Vad det gäller England så är det inte bara det att dom är inblandade utan även att dom lämnade sina barn ensamma och trots att dom gjort sig skyldiga till detta så har dom dragit in miljoner på sin dotters död vilket upprör väldigt många av förklariga skäl.
Över £6miljoner har skattebetalarna i England pungat ut med hittills,och vad har Scotland Yard kommit fram till?
Nada, ingenting.
Scotland Yard säger att Kate och Gerry inte är misstänkta för något,men i Portugal har dom aldrig blivit avskrivna officiellt.
Det som är intressant är vilket spår polisen i Portugal nu har,dom är mycket förtegna och vi vet att dom tidigare inte viljat samarbeta med Scotland Yard.
Vi får se i morgon hur tongångarna går i rättegången i Lissabon.
Amarals bok bygger på polisutredningen där Madeleine omkom i en olycka.
Nu har inte rättegången med själva fallet att göra,men går domaren på Amarals linje så får både hans teori och polisutredningen en viss legitimitet.
Och idag läser jag från några i UK att denna rättegång är viktigare än vad många tror och att PJ väntar på att denna är över och skulle McCanns förlora kan det vara början till slutet.
Vi får se om dom får rätt,man får hoppas der iaf.