Citat:
Ursprungligen postat av
Klarsyn
TACK alla ni som skriver lite då och då i Linda-tråden!
När jag dammar i min bokhylla, så finns det ett porträtt på Linda från hennes studentexamen där. På samma hylla finns också ett bröllopsfoto från Wei´s och Lindas bröllop. Det går nog inte en vecka än att det finns något omkring mig som påminner om Linda. Tankarna är många.
Jag och familjen Chen har mycket svårt att förstå -- hur en människa, som mördat någon eller bara hjälpt till -- kan leva utan att må dåligt själv. Jag/vi väntar, väntar och väntar på de slutgiltiga svaren på -- När, Var, Hur och Varför???
För att få svar på dina frågor måste man ta sig in i GMs huvud och tänka som honom. Jag är nog inte lämpad för den uppgiften men jag har försökt, så här kommer mina funderingar.
När: Jag tror att det hände någon gång mellan 17.30 och 19.00 den 1/8.
Var: På den parkeringsficka som kroppen hittades i närheten av.
Hur: Hon ströps troligen bakifrån när hon försökte fly in i skogen. Jag tror att det skulle rubriceras som dråp. Jag tror inte att det var GMs avsikt att döda henne där men p.g.a ilska blev det denna tragiska utgång.
Varför: GM kontrolleras av sin far och gör allt för att vara honom till lags. Att det skulle bli känt att han än en gång gör sin far besviken blev för mycket för honom. Inga pengar och en del ogjorda uppdrag inför bröllopet gjorda att han funderade på ett slut. Slutet var tänkt att ske vid Styggforsen genom en "halkolycka" men så blev det inte.
Linda ifrågasatte GM i bilen på väg mot Rättvik. Det blev bråk och vid första avtagsvägen på höger sida svänger GM in och så blev det blev.
Tanken var att Linda skulle förolyckas vid Styggforsen genom en "olycka", mord?
Nu dog hon på ett annat sätt, dråp?
GM blev dömd för brott mot griftefriden p.g.a att bevisningen inte räckte längre.
Ni får ta det för vad detta är, mina egna funderingar.