2015-03-27, 22:13
Medlem
Håller på att läsa utredningen nu och har kommit en bra bit in i den. Jag är inte så jävla säker på att det är Mats Alm som är gärningsman längre.
Läs den, den är på 4000 sidor
Citera
2015-03-27, 23:38
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Mats Alm är numera brunhårig med skäggstubb och det är inga problem för honom att få övernatta hos kvinnor efter krogen runt göteborgsområdet.
Lär vara rätt pantade brudar i sådana fall, MA's intellektuella kapacitet är inte av den högre skolan.
Citera
2015-03-27, 23:38
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Håller på att läsa utredningen nu och har kommit en bra bit in i den. Jag är inte så jävla säker på att det är Mats Alm som är gärningsman längre.
Läs den, den är på 4000 sidor
Vem lutar det åt? Räk-kinesen? Eller okänd mördare?
Citera
2015-03-29, 23:11
Medlem
Hur var det nu med mordet i Gävle? Här blev en fader åtalad och domd for mordet på modern.
Jomen, det var ju självklart att det var han som gjorde det. Allting pekade på han.
Enligt hans utsaga, gick han upp på overvåningen och nattade barnen, då brot sig någon in och knivmordade modern.
Ingen trodde på fadern. Han åkte in, och barnen togs ifrån honom.
Nu råkade det hända ett knivmord till. Modern som blev mordad i det forsta fallet hade bott i ett fosterhem med gärningsmannen. Det var som fan!

Ska vi ta och sluta upp med att tycka.

Vi vet faktiskt inte vad som hänt med Linda Chen. Alla bara hatar Mats Alm, men vi vet faan inte vad som hänt. Jag har läst FUPen, och jag vet fan inte mer nu än jag gjorde innan.
Bevisa eller håll käft!
Citera
2015-03-29, 23:27
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Hur var det nu med mordet i Gävle? Här blev en fader åtalad och domd for mordet på modern.
Jomen, det var ju självklart att det var han som gjorde det. Allting pekade på han.
Enligt hans utsaga, gick han upp på overvåningen och nattade barnen, då brot sig någon in och knivmordade modern.
Nu råkade det hända ett knivmord till. Modern som blev mordad i det forsta fallet hade bott i ett fosterhem med gärningsmannen. Det var som fan!

Vi vet faktiskt inte vad som hänt med Linda Chen. Alla bara hatar Mats Alm, men vi vet faan inte vad som hänt. Jag har läst FUPen, och jag vet fan inte mer nu än jag gjorde innan.
Bevisa eller håll käft!

Har du plöjt igenom tusentals sidor förundersökning och inte har lyckats luska ut vad som hände så är den rimligaste förklaringen att du tillhör den PPM-andel av befolkningen som har svårt att se logiska samband. För vissa vuxna kan ju till och med en bilderbok vara en utmaning.

**

Gävle-Tommie var för övrigt varken åtalad eller dömd för mordet på sambon, han satt häktad i några månader. När DNA-svaret kom och polisen inte hade nog med bevis släpptes han.
Citera
2015-03-30, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Har du plöjt igenom tusentals sidor förundersökning och inte har lyckats luska ut vad som hände så är den rimligaste förklaringen att du tillhör den PPM-andel av befolkningen som har svårt att se logiska samband. För vissa vuxna kan ju till och med en bilderbok vara en utmaning.

**

Gävle-Tommie var för övrigt varken åtalad eller dömd för mordet på sambon, han satt häktad i några månader. När DNA-svaret kom och polisen inte hade nog med bevis släpptes han.

Självklart inser jag vad den rimligaste forklaringen är, och den är som foljer,
Mats Alm och Linda Chen handlade mat. I bostaden har bråk och hangemäng uppstått. Här har Mats Alm använt ett overvåld som har lett till Linda Chens dod. Alm har fått panik när han insett vad som hänt och bestämt sig for att dumpa Linda Chens kropp ute i någon odemark.
Spekulationer visserligen, men det är ett rimligt scenario enligt mig.
Det som är trottsamt är alla som med säkerhet vet vad som hänt. Var du där när det hände?
Citera
2015-03-30, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Känner mig säker på att han, tyvärr, inte är särskilt känd i Sverige. Så, det stämmer säkert att han kan röra sig fritt i Göteborg.
Går han under samma namn där?
Citera
2015-03-30, 14:02
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Nu vet jag inte om det redan nämnts tidigare i tråden. Har sökt men har inte funnit något resultat. Nåja.

Är det bara jag som uppmärksammat att skorna hon har på sig på bilden från övervakningskameran inte alls är bruna utan blåa/mörklila?

Ingen annan som har noterat detta?
Citera
2015-03-30, 21:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Bevisa eller håll käft!
Jodå, vi vet att hon är mördad, att Alm ljög och fantiserade som värsta sagopopparen, och att mördaren är på fri fot ... samt - icke att förglömma - att Alm gjorde sig en nätt summa på hennes död..
Citera
2015-03-30, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jodå, vi vet att hon är mördad, att Alm ljög och fantiserade som värsta sagopopparen, och att mördaren är på fri fot ... samt - icke att förglömma - att Alm gjorde sig en nätt summa på hennes död..

Jag håller med i övrigt men Alm fick väl ingenting på hennes död. Hennes son ärvde allting.
Citera
2015-03-30, 21:27
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han ärvde inga pengar. Livförsäkringen på en miljon kr tillföll Lindas son tack och lov.
Men medan hon ännu var i livet så såg MA till att plocka henne på så mycket stålar som
det bara gick.
Citera
2015-03-30, 22:18
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Bevisa eller håll käft!

Nej så gick det inte till. Killen i Gävle satt visserligen häktad under en period, men han blev varken åtalad eller dömd för mordet. Bl.a. därför att man så småningom kunde konstatera att det verkligen var främmande DNA på mordvapnet. Killen fick också så småningom tillbaka vårdnaden om sitt barn (de hade bara ett).

Visst var det en otrolig historia som bevisar i någon mån att otroliga historier som misstänkta berättar någon gång kan vara sanna. Men det är också farligt att använda dem som någon slags norm. De flesta personer som berättar otroliga historier när de är misstänkta för ett grovt brott ljuger som en häst travar. Allting i detta fall tyder också på att så är fallet och en sak vet vi: Alm är dömd för brott mot griftefriden. Det finns ingen annan misstänkt och ingen annan rimlig förklaring än att den person som nästan alltid är den skyldige när en kvinna mördas - dvs hennes (f.d.) man/sambo/pojkvän - är gärningsmannen också i detta fall finns att tillgå. Alms bisarra lögnhistorier gjorde inte saken bättre för honom precis. Han gick fri från mordåtalet eftersom det faktiskt är svårt att döma någon för mord när dödsorsak inte kan fastställas. Skulden får han nog leva med i resten av sitt liv ändå. Helt rättvist om du frågar mig. Detta gäller även om det skulle vara så att det faktiskt inte var ett mord utan en misshandel som fick en olycklig utgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in