2014-01-23, 03:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du kan inte komma ifrån att LJ:s och R:s vittnesmål inte passar ihop. Så åklagaren drog tillbaka R, för att hans vittnesmål skulle kullkasta åklagarens teori om att FS var ute och flaxade på rastplatsen natten 27-28.

Vilket han inte var enligt Tele2s kontroll mot tre personers mobiler.
LJ skulle aldrig kallats utan att det var utrett när det var han såg något.
Vittnet säger själv att han inte är säker på vecka ens.

Svenkvist är desperat för 27-28e så alla medel är tillåtna.
Citera
2014-01-23, 06:32
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om du nu menar att detta skulle ha minsta inverkan på domslutet, varför valde då inte advokat Hansson att kalla vittnet för sin räkning?

Jag har inte följt rättegången så noga så att jag egentligen kan ha någon välgrundad åsikt om hur det kommer att gå, men vad jag kan notera är att du inte verkar vara särskilt förhoppningsfull, eftersom du nu ägnar dig åt att bygga ihop dolkstötslegender på precis det sätt som "alternativteoretiker" nästan alltid gör när rättegången börjar närma sitt slut och de motvilligt, åtminstone på ett undermedvetet plan, börjar inse att den ack så oskyldige tilltalade kanske faktiskt inte kommer att frias.
Det motiverades säkert till domarna varför vittnet R plockades bort som vittne.
Citera
2014-01-23, 08:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om du nu menar att detta skulle ha minsta inverkan på domslutet, varför valde då inte advokat Hansson att kalla vittnet för sin räkning?

Jag har inte följt rättegången så noga så att jag egentligen kan ha någon välgrundad åsikt om hur det kommer att gå, men vad jag kan notera är att du inte verkar vara särskilt förhoppningsfull, eftersom du nu ägnar dig åt att bygga ihop dolkstötslegender på precis det sätt som "alternativteoretiker" nästan alltid gör när rättegången börjar närma sitt slut och de motvilligt, åtminstone på ett undermedvetet plan, börjar inse att den ack så oskyldige tilltalade kanske faktiskt inte kommer att frias.

Det fetade, för att MH baserar sin motbevisning av vittnet på Tele2s uppgifter om att LJ & Co inte var där 26-30e, och inte en motvillig missbrukare & kriminells uppgifter.

Nej, du har inte följt rättegången eller tråden, för då hade du vetat att LJ diskuterats sedan resningen, så det är rena gubben-i-lådan-analyser att komma nu med påståenden & förklaringar till vad som skrivs.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-23 kl. 08:14.
Citera
2014-01-23, 08:12
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Innan sa jag inte. Kan vi inte binda GM till brottet måste vi utesluta alternativ. Uteslutningsmetoden fungerar inte om man inte utesluter alla alternativ.

Så om vi nu ska radda upp alla misstänkta skummisar som alt gm, i avseende att utesluta alt gm. Då utgår jag ifrån att du menar misstänka avseende vad folk tror, inte i juridisk mening? För mig veterligen så vet varken du eller jag vad LJ &Co har för brottsregister.

Då så, var ska då gränsen dras?
Haschrökning+fildelning?
Hembränning+kabelbränning?
Innehav av handlingar som belagts med förbehåll+fildelning? osv osv

Allt detta är brott av lite olika dignitet i juridisk mening. Ja även bruk av hasch och det har ingen betydelse hur många andra länder legaliserat det.

Hur många ska vi dra in som vittnen/misstänkta alt gm? Hur många måste uteslutas? Eller är det bara du och Fnurran som ensidigt får bestämma detta för att det passar er agenda för att fria mördaren FS?
Citera
2014-01-23, 08:14
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det motiverades säkert till domarna varför vittnet R plockades bort som vittne.

Om vi utgår från det då är domstolen medveten om detta och har inte ifrågasatt det, då kan det ju näppeligen bli tjänstefel oavsett objektivitetsprincipen...
Citera
2014-01-23, 08:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Så om vi nu ska radda upp alla misstänkta skummisar som alt gm, i avseende att utesluta alt gm. Då utgår jag ifrån att du menar misstänka avseende vad folk tror, inte i juridisk mening? För mig veterligen så vet varken du eller jag vad LJ &Co har för brottsregister.

Då så, var ska då gränsen dras?
Haschrökning+fildelning?
Hembränning+kabelbränning?
Innehav av handlingar som belagts med förbehåll+fildelning? osv osv

Allt detta är brott av lite olika dignitet i juridisk mening. Ja även bruk av hasch och det har ingen betydelse hur många andra länder legaliserat det.

Hur många ska vi dra in som vittnen/misstänkta alt gm? Hur många måste uteslutas? Eller är det bara du och Fnurran som ensidigt får bestämma detta för att det passar er agenda för att fria mördaren FS?
Det finns ingen anledning att räkna upp alla kategorier som är aktuella. Det räcker med att det finns ett rimligt alternativ kvar för att uteslutningsmetoden inte ska fungera.
Citera
2014-01-23, 08:20
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Vilket han inte var enligt Tele2s kontroll mot tre personers mobiler.
LJ skulle aldrig kallats utan att det var utrett när det var han såg något.
Vittnet säger själv att han inte är säker på vecka ens.

Svenkvist är desperat för 27-28e så alla medel är tillåtna.

I vart fall verkar det som alla medel här är tillåtna. Att måla upp vittnen som misstänka mördare tex... Det är upp till domstolen att bedöma och väga vittnesmålet. De kan välja att bortse från vittnesmålet eller som jag tror ta detta som en liten del i indiciekedjan, det vill säga hans iakttagelser. Den blir FS till last
Vi ska inte glömma att det är enbart FS som är misstänkt och åtalad och att misstänkliggöra vittnen är som sagt bara nedrigt och gement skvaller.
Citera
2014-01-23, 08:26
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Det finns ingen anledning att räkna upp alla kategorier som är aktuella. Det räcker med att det finns ett rimligt alternativ kvar för att uteslutningsmetoden inte ska fungera.

och åter igen, är det du och Fnurran som ska bestämma detta eller ska det vara åklagare och domstolen? Försvararen har inte tagit upp alla era tips på något större allvar, verkar det som, så jag tycker att ni ska börja vara avsevärt lugnare med era anklagelser mot vittnen. Detta ska väl inte vara en svallertråd?

Så rimligt alternativ är vad? LJ, för att du anser det genom att det påstås att han är småkriminell? Alla andra skummisar i närheten som ägnar sig åt småkriminella handlingar, varför är de uteslutna?

Om han har ett småkriminell bakgrund så ger detta inget incitament till varför han skulle ses som alt gm bara för att han råkar bo i närheten. 200 meter var det. Har ni varit tom och mätt detta?
Citera
2014-01-23, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
I vart fall verkar det som alla medel här är tillåtna. Att måla upp vittnen som misstänka mördare tex... Det är upp till domstolen att bedöma och väga vittnesmålet. De kan välja att bortse från vittnesmålet eller som jag tror ta detta som en liten del i indiciekedjan, det vill säga hans iakttagelser. Den blir FS till last
Vi ska inte glömma att det är enbart FS som är misstänkt och åtalad och att misstänkliggöra vittnen är som sagt bara nedrigt och gement skvaller.

Vittnet är sågat iom. Tele2s bevisning.

LJ misstänker jag i egenskap av följande:

Han kan beskriva paketet
Han vill inte vittna, det är hans fru som drar in honom
Han skyddar en annan kriminell vid tidpunkten för brottet
Han är missbrukare och kriminell, på FP hittas sprutor och spår efter andra brott
Han far om osanning när han gjort sin iaktagelse
Han bor i området varifrån sista sms skickades

Det är inte vittnet LJ jag vill åt, det är kriminelle LJ jag anser Polisen borde utrett & avfört.
LJ finns inte med på 33-namns charten.
Citera
2014-01-23, 09:09
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Vittnet är sågat iom. Tele2s bevisning.

LJ misstänker jag i egenskap av följande:

Han kan beskriva paketet
Han vill inte vittna, det är hans fru som drar in honom
Han skyddar en annan kriminell vid tidpunkten för brottet
Han är missbrukare och kriminell, på FP hittas sprutor och spår efter andra brott
Han far om osanning när han gjort sin iaktagelse
Han bor i området varifrån sista sms skickades

Det är inte vittnet LJ jag vill åt, det är kriminelle LJ jag anser Polisen borde utrett & avfört.
LJ finns inte med på 33-namns charten.

jag kostar på ett sista svar men tror att alla, inklusive mig, är rätt less och trött på de fantasier som vissa lanserar på tråden.
-Han kan beskriva paketet. Ja han har vittnat om detta, om paketet och kalsongmannen. Orimligt att han skulle göra det ifall det var han själv som bragt henne livet.
-Han vill inte vittna, det är hans fru som drar in honom. Ja, han var inte ute för att titta på måskenet, därav ovilja att vittna.
-Han skyddar en annan kriminell vid tidpunkten för brottet. Jaa? Och varför ger hans vittnesmål en anledning till att hans ska lämna ut sin polarens förehavanden för polisen? Det finns inget krav på att man ska kunna bekräfta sitt vittnesmål, önskvärt men inte ett måste.
-Han är missbrukare och kriminell, på FP hittas sprutor och spår efter andra brott. Ja? Vi har ingen aaaning om vem som lämnat dessa. Om de är lämnade vid samma tillfälle eller av samma person och ännu mindre vet vi inte om det är LJ som lämnat något.
-Han far om osanning när han gjort sin iaktagelse. Om han inte kommer ihåg om och när och till vem han ringt är ju inte osanning. Man kan lätt blanda ihop denna natt med andra nätter då han och polarna var ute och tittade på månskenet.
-Det är inte vittnet LJ jag vill åt, det är kriminelle LJ jag anser Polisen borde utrett & avfört.
LJ finns inte med på 33-namns charten
. Nej, det gör han inte av förklarliga skäl. Han är inte misstänkt helt enkelt.

Jag vill åt många kriminella, bland annat de som gör vad som helst för att hävda sin sak på en tråd på FB, tyvärr så får jag väl inte se att de kommer att åka fast men vore det inte skönt att få se kriminella bakom galler? LJ må har gjort vad småkriminella handlingar som helst men bara för det ska han inte anklagas för mord. Ett mord som han inte har någon som helst motiv att genomföra.
Jag kommer vidare inte kommentera denna saga till teori, för att inte uppmuntra mer trolleri på tråden.
Citera
2014-01-23, 09:35
Medlem
Quarrels avatar
I aktbilaga 115 nämns två tomma mobilkartonger i Marinas kontor, en Nokia och en Sony Ericsson. I aktbilaga 120, där polisen utreder detta, nämns två mobiler, en Nokia och en LG. Polisen har alltså utrett fel mobil. IMEI-numret på Sony Ericsson i ab 115 har fel kontrollsiffra. Polisen har tydligen skrivit av kartongen fel.
Citera
2014-01-23, 09:47
Bannlyst
Svenkvist briljerar:

Citat:
Föstret hade öppnats och gardinerna var fördragna men de var sen stängda när L och Borgar kom den 2 augusti.

Läs mer: http://www.xn--rttegng-5wan.se/spekerod/spekerod-sista-dagen/

Jasså, vem observerade att de var öppna innan den 2:e ?
Och har BI/L sagt att de var stängda ?
Och sedan öppna igen vid BPU ?

Han har icke koll...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in