2014-01-21, 18:07
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
I väntan på att min frisör skulle bli ledig så råkade jag kliva in i en av Specsavers butiker, och vad ser jag där. Jo glasögonbågar med progressiva glas för endast 1395, men tjena! Och då skulle jag t.o.m. få ett par extra glasögon
Jag planerar ju ytligare en Thailandsresa och skulle behöva ett par progressiva solglasögon. Här skulle jag alltså få ett par vanliga + solglasögon för bara 1395:-

Hum, det jönsade givetvis till sig på en gång. Först var det valet av progressiv slipning. Det som ingick i priset var givetvis den billigaste slipningen, och den ville jag ju inte ha. Sedan så hade jag valt en bågen som gjorde att jag var tvungen att ha tunnare, dyrare plastlinser i den. Jag ville ha lite färg *katjing!*, Och inte skulle jag väl köpa glasögon utan en ny synundersökning!?!? Öhh...nää......och då skulle jag få ett par läsglasögon gratis vare sig jag behövde ett par eller inte! Många av de kostnader som gällde de riktiga glasögonen fördes även över på de där jättegratis solglasögonen *Katjing, rassel, katjing!*. Nu företog jag inte riktigt vad det var som var gratis med de där solglasögonen. Nu började jag muttra om ett jävla system, och att jag inte fattade varför det skulle vara olika pris på de olika progressiva slipningarna? Det är väl knappast en liten gubbe som står där och slipar, och putsar? Det är ju förmodligen en maskin som man matar in koordinater i sedan *Tjoff!!*.
Ja, ja skit samma jag trodde att jag skulle få glasögon för 1395:-, men när jag klev ut därifrån så skulle kalaset gå på ca: 6500:-. Deras reklam är bara ett jävla lurendrejeri!
Citera
2014-01-21, 18:11
Medlem
Är du lika undermålig på att läsa som att skriva så kan jag förstå att du missförstod någon rad eller två, diskuterade du inte saken innan du marscherande in och beställde saker och ting?
Citera
2014-01-21, 18:17
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Ja, ja skit samma jag trodde att jag skulle få glasögon för 1395:-, men när jag klev ut därifrån så skulle kalaset gå på ca: 6500:-. Deras reklam är bara ett jävla lurendrejeri!

En kontrollfråga så vi vet vad du pratar om lite mer exakt:

Säger Specsavers reklam "Progressiva glasögon 1395:-" eller säger den "Progressiva glasögon precis på det sätt som du vill ha dem för 1395:-"?

Just checking....
Citera
2014-01-22, 04:45
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfinitusPro
Är du lika undermålig på att läsa som att skriva så kan jag förstå att du missförstod någon rad eller två, diskuterade du inte saken innan du marscherande in och beställde saker och ting?
Vad har jag nu skrivit för fel?
Citera
2014-01-22, 06:20
Medlem
JohnFilipNordlunds avatar
Ett alltid lika stort irritationsmoment är deras "klarslipning" eller "ytbehandling" de "erbjuder" för 600:- /båge, en tjänst som till synes verkar oumbärlig när de (alltid precis innan du betalar) håller upp två olika linser, en som ser ut att komma direkt från slipmaskinen, och en som ser ut att ha legat i kaffesump.
Citera
2014-01-22, 09:57
Medlem
MasterBaits avatar
Det är inga olagliga lockpriser. Om du redan har recept och vill köpa absolut sämsta kvalitet och inte välja bågar som passar dig så gäller erbjudandet. De gör alltså reklam för ett erbjudande som faktiskt finns.
Citera
2014-01-22, 11:38
Avslutad
Jag har haft glasögon i 22 år och linser i 18 år.
Alltid använt Synsam.
Men i ett halvt år gick jag över till Specsavers. Aldrig mer.
Återvände till Synsam och sa att jag hade prövat Specsavers de senaste sex månaderna och att det var riktigt dåligt.
Hon log och sa att deras kvalité inte är så bra. Och jag höll givetvis med.
Citera
2014-01-22, 13:04
Medlem
Skullheads avatar
Använt specsavers de senaste 6 åren, grym service och bra priser, har absolut inget att anmärka på.

Gratis synundersökning + två par glasögon för 1000kr, nu har jag enkelslipade och lägger inte till massa behandlingsskit på dom, man bytar ju ändå glasögon regelbundet
Citera
2014-01-23, 04:53
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Det är inga olagliga lockpriser. Om du redan har recept och vill köpa absolut sämsta kvalitet och inte välja bågar som passar dig så gäller erbjudandet. De gör alltså reklam för ett erbjudande som faktiskt finns.
Jo det är lockpriser, vem fan vill gå omkring med glasögon som ser ut som flaskbottnar och med en slipning som får en att se ut som om man har nackspärr? Formellt har de givetvis inte gjort något fel. Det fattar vem som helst så det behöver du inte påpeka, men sådant där ska fan inte försvaras!
Citera
2014-01-23, 06:51
Medlem
MasterBaits avatar
Det finns inget som behöver försvaras. Om folk är naiva och går på sånt så får dom skylla sig själv.
Citera
2014-01-24, 05:07
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Det finns inget som behöver försvaras. Om folk är naiva och går på sånt så får dom skylla sig själv.
Går på och går på...en del av oss behöver ju glasögon, men i fortsättningen får det nog bli köp på nätet.
Citera
2015-01-23, 19:03
Medlem
AnnaKindbergBatras avatar
Varför kan man inte beställa glasögon från specsavers online?

Sjukt dåligt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in