Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-23, 19:23
  #13
Medlem
Anon2s avatar
Man får ju tänka lite själv också.
Alla de där grejerna är självklarheter för mig. Det är klart som korvspad att om man vill ha (eller i det här fallet tyvärr tvungen pga. den specifika bågen) tunnare glas så blir det dyrare. Samma sak med progressiva glas. Och synundersökningen.. Det är klart att den är separat, som kostar.

Om ens sunda förnuft mot förmodan inte förstår det, så kan man ju läsa om villkoren någonstans.

Det faktiska erbjudandet finns faktiskt.
Citera
2015-12-13, 17:25
  #14
Medlem
Dags för nya bågar. Mina är budget glasögon, 2år gammla.

Har just nu Synsam men det var när Jag bodde på annan ort , och nu har Jag flyttat och den affären finns inte här. Så Specsavers blir det nog.


Vill göra en syn undersökning, också .

Och köpa ett par solglasögon. Typ Ray Ban. Går det att be dem slipa Ray Ban till min styrka?


http://www.specsavers.se/erbjudanden/fotokromatiska

Det enda Jag kommer fram till är detta, Men det är ju fotokromatiska och det är bara såna som glaset blir mörkt av när man är utomhus? Det fungerar med andra ord inte i bilen så det är inte av intresse.



https://www.synsam.se/ray-ban-aviato...25jm-146-32-58


Tänkte typ sådana, fast från Specsavers, går det att fixa?
Citera
2017-05-31, 13:58
  #15
Medlem
Specsavers köper in billiga glas från england som är bland de sämsta på marknaden. Jag har själv glasögon från Specsavers och det är klart sämre gällande min astigmatism än mina förra (min astigmatism kan ha blivit sämre men när jag jämför med mina gamla är trots det sämre glas från specsavers).
Citera
2017-06-11, 11:33
  #16
Medlem
godboys avatar
Som med allt annat så gäller det att kolla upp ordentligt innan man handlar. Jämför med övriga optiker. Precis som när man köper ny bil. Man får kolla vad som ingår och vad som är hutlösa tillägg. Synsam har dock jag heller inte så mycket över för.
Citera
2017-08-11, 21:21
  #17
Medlem
Zelda77s avatar
Personligen tycker jag att Synoptik är riktigt bra. God service och humana priser. Specsavers skulle jag aldrig gå till och Synsam har jag varit kund hos tidigare, men de var hutlöst dyra och inte värda pengarna.
Citera
2017-08-17, 18:19
  #18
Medlem
Glasögon är så pass individuell produkt. Vilken båge och glas/båge kombination som passar är olika från person till person. Reklamen ljuger inte men sannolikheten att deras billiga glasögon som de gör reklam för ska passa just dig är obefintlig. Därför litar jag aldrig på glasögonreklam.
Citera
2018-02-03, 09:55
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelda77
Personligen tycker jag att Synoptik är riktigt bra. God service och humana priser. Specsavers skulle jag aldrig gå till och Synsam har jag varit kund hos tidigare, men de var hutlöst dyra och inte värda pengarna.

Det håller jag med om. Bytte till Synoptik från att ha haft dem för ca tio år sedan och är lika nöjd som då.
Citera
2018-02-03, 20:24
  #20
Medlem
godboys avatar
Just det där med att köpa glasögon är djungel. Vissa kör köp tre betala för två, andra kör halva priset på andra paret osv osv. Alla butiker kör med lockpriser, men oftast så vill du ha tunnare glas, antireflex mm mm och det är här det drar iväg i pris. Men visst kan du få glasögon för det pris som annonseras, grejen är att du då får tjocka (och tyngre) än om du väljer tunnare.

Jag köpte mina på nätet. Gjorde synundersökningen hos Specsavers och tog med mig receptet i handen. Dock så talade jag inte om innan att jag skulle göra så utan när allt var klart så sa jag att jag vill ha receptet med mig. Var inga som helst problem, de har inte rätt att neka då det är en journaluppgift. Men jag rekommenderar att man säger att man vill ha med receptet efter undersökningen är gjord.

I alla fall så beställde jag ett par progressiva på nätet, tunna glas, bra båge antireflex mm. Kostade en under 2000 kr. Hos Specsavers hade jag fått betala närmare tre om jag köpt det där. Synsam mer än fem. Synsam är dessutom sämst av alla. Undermålig service. Kärringarna som jobbar där är skitgriniga, inte optikerna, utan butikstanterna.

Sen när man beställer på nätet så ser man ju precis vad det kostar när man knappat in sitt recept. Jävligt konstigt att inte butikerna har hemsidor där man i lugn o ro kan kolla hemma, knappa in receptet och se vad det kostar på öret. Skälet att man inte kan det är ju självklart att de är apdyrare än nätbutikerna. Har haft glasögon i många år, använt nätet några gånger, olika leverantörer, alltid varit bra. Inget konstigt. De sämsta glasögon jag någonsin haft var just från Synsam. Dålig kvalité på både båge o glas. Hopplöst med reklamation.

https://www.testfakta.se/sv/kropp-ha...-mellan-glasen
Citera
2023-08-24, 12:12
  #21
Medlem
smoerreboms avatar
Trampade på mitt ena par igår och kommer behöva tjacka nya. Har dessvärre slängt senaste reklambrevet från dem med erbjudanden.

Nån som har koll på om deras brev erbjudanden är de samma som finns på hemsidan eller om jag bör avvakta till nästa brev?
Citera
2023-09-18, 07:39
  #22
Medlem
Jordgubbes avatar
Nästan ett decennium senare, SR Tankar för dagen's version av samma sak. Ett av de bästa jag hört (dock generellt, inte just Specsavers).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback