2014-01-22, 23:05
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Innan sa jag inte. Kan vi inte binda GM till brottet måste vi utesluta alternativ. Uteslutningsmetoden fungerar inte om man inte utesluter alla alternativ.

Så man måste utesluta alla skummisar? Tom Göteborg då? och alla telefonkontakter? och alla chattkontakter? Jag tror nog att du och polisen/åklagaren har lite olika tankar kring vad det innebär att utesluta
Citera
2014-01-22, 23:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Så man måste utesluta alla skummisar? Tom Göteborg då? och alla telefonkontakter? och alla chattkontakter? Jag tror nog att du och polisen/åklagaren har lite olika tankar kring vad det innebär att utesluta
Alla rimliga kontakter ska uteslutas. En person som uppehåller sig på fyndplatsen borde intressera polisen.
Ja, jag tror vi har olika tankar, definitivt. Och HR är nog nyfiken på hur de 33 männen har avförts. Men den har inte fått veta, det är åklagarens lilla hemlighet.
Citera
2014-01-22, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag vet inte. Utredningen om MJ och hennes försvinnande och död är inte färdig.
Jo. Imorgon är den det.
Citera
2014-01-22, 23:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jo. Imorgon är den det.
Nu är rättegången nästan slut, så jag väntar på svar. Anser du att det var tjänstefel att dra tillbaka vittnet som tänkte säga något som inte föll åklagaren på läppen?
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2014-01-22, 23:28
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Nu är rättegången nästan slut, så jag väntar på svar. Anser du att det var tjänstefel att dra tillbaka vittnet som tänkte säga något som inte föll åklagaren på läppen?
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

tjänstefel? grovt tjänstefel? att inte ta med dåliga vittnen? varför skulle det vara det? Åklagaren ska styrka åtalet och inte slösa med domstolens tid med trams och i så fall hade det väl varit fritt fram för advokaten att kalla detta vittne. Hans jobb är ju att så tvivel men han fattar nog också bättre än vissa här att det ses inte nådigt på av domstolar att tramsa i rätten...här på tråden kan man tramsa men i den riktiga juridiken/domstolarna, åklagare, polis och advokater vet bättre.
Citera
2014-01-22, 23:31
Bannlyst
Citat:
Även om du tror det kan du inte tvinga mig till något. Dessutom har jag förklarat min ståndpunkt. Om det varit därför hade det varit tjänstefel, men hen är irrelevant och vittnar inte därför. Inte ens din älsklings advokat har ju andats ett ord om tjänstefel.
Hur tror du det går i morgon? Blir det en ny vända i HD?
Citera
2014-01-22, 23:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
tjänstefel? grovt tjänstefel? att inte ta med dåliga vittnen? varför skulle det vara det? Åklagaren ska styrka åtalet och inte slösa med domstolens tid med trams och i så fall hade det väl varit fritt fram för advokaten att kalla detta vittne. Hans jobb är ju att så tvivel men han fattar nog också bättre än vissa här att det ses inte nådigt på av domstolar att tramsa i rätten...här på tråden kan man tramsa men i den riktiga juridiken/domstolarna, åklagare, polis och advokater vet bättre.
Vittnet blev kallat för att styrka vilken dag LJ var på rastplatsen, eftersom han uppger att han blev hämtad av vittnet natten efter. Vittnet nämnde också att det spöregnade. När advokat Hansson anförde väderdata från FUP som bevis, att det var ingen mätbar nederbörd natten efter, drog åklagaren tillbaka vittnet. Vittnet hade visat att LJ var på rastplatsen fel natt.

En åklagare ska vara objektiv. Det var inte objektivt att ta tillbaka vittnet.
Citera
2014-01-22, 23:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Även om du tror det kan du inte tvinga mig till något. Dessutom har jag förklarat min ståndpunkt. Om det varit därför hade det varit tjänstefel, men hen är irrelevant och vittnar inte därför. Inte ens din älsklings advokat har ju andats ett ord om tjänstefel.
Hur tror du det går i morgon? Blir det en ny vända i HD?
R*ine är inte irrelevant för hans vittnesmål hade visat att LJ var på rastplatsen fel natt. Advokat Hansson har inte andats ett ord om tjänstefel ännu, för det är inte det målet handlar om. LJ är bortgjord iaf.
Vad jag tror är däremot irrelevant.
Citera
2014-01-22, 23:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Väderleken omkring Klädesholmen(Måseskär) v.30

Måseskär(100726-100730)
Nederbörd mäts kl 08.00 samt 20.00.
Måndag 100726
Ingen nederbörd.
Tisdag 100727
Ingen nederbörd
Onsdag 100728
Kl. 08.00: Ingen nederbörd att tala om.
Mellan kl. 20.00-08.00(tors morgon): ej mätbar nederbörd.
Torsdag 100729
Mellan kl. 08.00-20.00: Uppmätt 1,8 mm nederbörd(regn)

Mellan kl. 20.00-08.00(fre morgon): Uppmätt nederbörd 23,7 mm(regn)
Fredag 100730
Mellan kl. 08.00-20.00: Uppmätt 1,6 mm nederbörd(regn)
Temperaturen låg mellan 18-21 grader(min temp: 14-16 grader) under den aktuella

FUP sidan 24

Smittar lögner av sig? I så fall ska man akta sig då en mördare kommer in och uttalar sig i en tråd som handlar om honom själv.
Spöregnade då han hämtades från pendeln inte rastplatsen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-22 kl. 23:42.
Citera
2014-01-22, 23:43
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Vittnet blev kallat för att styrka vilken dag LJ var på rastplatsen, eftersom han uppger att han blev hämtad av vittnet natten efter. Vittnet nämnde också att det spöregnade. När advokat Hansson anförde väderdata från FUP som bevis, att det var ingen mätbar nederbörd natten efter, drog åklagaren tillbaka vittnet. Vittnet hade visat att LJ var på rastplatsen fel natt.

En åklagare ska vara objektiv. Det var inte objektivt att ta tillbaka vittnet.

Om det nu gått till som du påstår? Källorna på detta? Vittnen kan komma ihåg fel och detta vittne kan blanda ihop dagar inte desto mindre så har inte försvararen tagit upp detta och det kan man ju fråga sig varför? LJ är rätt konsekvent i sin iakttagelse och även om det hade varit önskvärt att veta exakt när så kanske vi inte kan få veta det. Vi vet vem, FS och vad han gjort, det räcker.
Det fetade: fel natt? hur menar du? att det inte verkade överensstämma med åklagarens tanke på när saker har ägt rum? FS behöver inte har dumpat kroppen före han hämtade pengarna tex.

Jag har för mig att LJ i sitt vittnesmål till domstolen talar om att detta vittne hämtat honom flera gånger varav en natt regnade det som faen.
Citera
2014-01-22, 23:48
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Måseskär(100726-100730)
Måndag 100726
Ingen nederbörd.
Tisdag 100727
Ingen nederbörd
Onsdag 100728
Torsdag 100729

Fredag 100730

FUP sidan 24

Smittar lögner av sig? I så fall ska man akta sig då en mördare kommer in och uttalar sig i en tråd som handlar om honom själv.
Spöregnade då han hämtades från pendeln inte rastplatsen.

Ja 23,7 mm ...det kan man ju kalla regna som fan
Citera
2014-01-22, 23:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Måseskär(100726-100730)
Måndag 100726
Ingen nederbörd.
Tisdag 100727
Ingen nederbörd
Onsdag 100728
Torsdag 100729

Fredag 100730

FUP sidan 24

Du skulle ha fetat det här istället: Mellan kl. 20.00-08.00(tors morgon): ej mätbar nederbörd.
Åklagaren hävdar att FS mördade Marina natten till onsdag (27-28), och då gjorde LJ observationen på rastplatsen. Natten efter, alltså natten till torsdag, hämtade R*ine LJ, och då spöregnade det. Vädret: "ej mätbar nederbörd".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in