Citat:
Ursprungligen postat av
Graflund
Kommer förmodligen söka mig till UU tillsammans med min flickvän. Det kommer vara en bekväm fördel i form utav boende men min fråga är hur mycket vi kommer ha användning utav varandra om man ser till plugget. Kommer vi kunna förenkla skoltiden för varandra eller spelar det inte så stor roll? Vi kommer självklart sitta och plugga tillsammans och i alla fall de första åren välja samma kurser, jag förstår att det kommer bli bekvämare då man kan sitta och bolla med någon annan men hur mycket enklare lyder frågan.
Det blir väl inte enklare i sig. Möjligtvis kan ni dela upp olika kapitel i kurslitteraturen och sedan lära varandra den delen ni läst. Alltså när dem börjar bomba er, vilket händer mig just nu på T2. Men vafan, då krävs en bra pedagogik så...
Tror mer att det kan vara en nackdel om ni har tänkt att hänga med varandra hela tiden. Ditcha varandra under vanlig 8-16 skoltid så hittar du dina vänner att plugga med och hon sina. Sedan kan ni ju plugga ihop på kvällen om du är så sugen.
Främst hoppas jag du fattar att du har en stor risk att
inte lära känna framtida pluggkamrater, vänner och kollegor om du hellre pluggar med din flickvän än andra kursare.