2014-01-22, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vid tidpunkten för det raderade sms:et: ”Jag blir kvar tills i morgon.” stod MJ:s bil parkerad i Stora Höga sedan minst 3 h 30 min. Skulle mördaren ha uppehållit sig i trakten bara för att få avsända detta sms till FS?

LJ bodde i trakten, så även Roine. Hur det är med den 3e oidentifierade vet vi inte, men man kan ju ha sin aning.

Så visst kan bilen stått där.

Även om jag tror att det är en helt annan bil, eftersom den stod på norra parkeringen.
Jag tror ingen mördare i världen är så korkad att han flyttar på "flyktbil", varför i hela friden skulle en gm göra det ?
Citera
2014-01-22, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan GM ha slarvat?
Det tror jag inte. Han har ju sagt att han är spruträdd...
Citera
2014-01-22, 22:21
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Jag skrev nyss att om någon annan än FS mördade Marina så skedde det efter SMS till systern, så det var i så fall Marina som skickade SMS. Sluta röra till det!

Om det var ett rånmord och dessa herrar kom över 100 kronor och detta skedde efter den 29:e. Varför ska M hämta ut 10 tusen den 29:e om hon har 100papp hemma? och ta en straffavgift för uttaget dessutom? Dessutom förutsätter detta att någon utomstående ska ha vetskap om dessa 100 tusen. Det är ju knappast något man går och skvallrar runt på byn om...
Citera
2014-01-22, 22:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det tror jag inte. Han har ju sagt att han är spruträdd...
Alltså, en annan än FS kan ha gömt Marinas kropp och tappat en spruta på fyndplatsen, det är det du menar.
Citera
2014-01-22, 22:24
Medlem
mjohan84s avatar
Kvinnan som fs våldtog och vars katter Han dödade sa iaf så här

Victor Jensen: Hon säger att förhållande tog slut snabbt. "Han bara försvann". Efter förhållandet säger hon att det försvann pengar och att hon sätter det i samband med 40-åringen. Han fick tillgång till mitt kort när han skulle köpa cigaretter, säger vittnet och berättar att det försvann både från konto och kontakter.

Och tydligen fattades det pengar på mjs konto också
Citera
2014-01-22, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Om det var ett rånmord och dessa herrar kom över 100 kronor och detta skedde efter den 29:e. Varför ska M hämta ut 10 tusen den 29:e om hon har 100papp hemma? och ta en straffavgift för uttaget dessutom? Dessutom förutsätter detta att någon utomstående ska ha vetskap om dessa 100 tusen. Det är ju knappast något man går och skvallrar runt på byn om...

Fred
Citat:
De fortsatte att prata om resor och pengar m.m. När de kom in på hur man skulle betala så nämnde Marina att hon skulle föredragit att ha kontanter i så fall, så att det inte skulle kunna gå att spåra henne.

AR
Citat:
Marina har nämnt att pappan har mycket pengar.
JE
Citat:
Marina verkade ha gått om pengar.
PL
Citat:
Hon skulle kunna klara sig alldeles utmärkt även under en lång tid men jag tror ändå inte att
hon skulle sticka iväg på det viset.
CAB
Citat:
Han kom ju in i en familj med mkt. pengar och han bjöds med på det som de gjorde.
Londonresor och resor till familjen lägenhet i Spanien osv
Citera
2014-01-22, 22:29
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84

Victor Jensen: Hon säger att förhållande tog slut snabbt. "Han bara försvann". Efter förhållandet säger hon att det försvann pengar och att hon sätter det i samband med 40-åringen. Han fick tillgång till mitt kort när han skulle köpa cigaretter, säger vittnet och berättar att det försvann både från konto och kontakter.

Vart tog hennes kort vägen?
Citera
2014-01-22, 22:30
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Det var en terränggående bil med kabelbrännare som passerade polisens avspärrning efter fyndet. Inget om den har framkommit i utredningen. Där är minst en alternativ GM.

Och hur får du ihop det till nya alternativa gm?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84

Du missade det här: "Försvaret ställer nu frågor. Han undrar om vittnet vet hur pengarna togs ut. Det vet inte vittnet. 'Men det var bara jag och den misstänkte som hade tillgång till kortet'".
Hon har alltså inte kollat hur pengarna togs ut. I bankomat eller betalade någon med kortet. Försvann de under resorna till Göteborg som hon bjöd FS på?
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Sprutorna är det korrekta inte sprutan. Ska man dra paralleller så kan man väl läsa på i alla fall.
Nej, sprutorna har inget med Marina och fyndet direkt att göra, så vilket blir nästa halmstrå och eländiga osanna påstående i ämnet?

Citat:

Tja, det finns inget utrymme för alternativ alls. Det blir lite väl mycket med en veckas smygande runt om i fastigheten. Och detta bäddande och filtar, mobilen, tiderna, filofaxen, bilen, pistolen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-22 kl. 22:34.
Citera
2014-01-22, 22:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Skumma personer som lever i området och ägnar sig åt kriminell verksamhet. Naturligtvis kan de ha fått nys om att tjejen har stålar, och är bilen som killen hon bor ihop med kör borta, då är det fritt fram.
Citera
2014-01-22, 22:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
LJ bodde i trakten, så även Roine. Hur det är med den 3e oidentifierade vet vi inte, men man kan ju ha sin aning.

Så visst kan bilen stått där.
Det verkar besynnerligt: MJ hade ju varit på väg till Linköping och borde ha nått fram för länge sedan - och där skulle hon stanna "tills i morgon" vilket innebar att hon inte skulle kunna åka wakeboard med sin syster som planerat.
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Även om jag tror att det är en helt annan bil, eftersom den stod på norra parkeringen.
Jag tror ingen mördare i världen är så korkad att han flyttar på "flyktbil", varför i hela friden skulle en gm göra det ?
Det beror lite på vilken färg hans egen bil har - och hur avgasröret låter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in