Citat:
Ursprungligen postat av
Fnurra-pa-traden
Som jag sade, och KH vittnar om, så levde MJ 28, och blev utsatt för brott natten 28/29e.
SMSet skickade gm för att vinna tid genom att inte FS skulle bli orolig.
Vid tidpunkten för det raderade sms:et: ”Jag blir kvar tills i morgon.” stod MJ:s bil parkerad i Stora Höga sedan
minst 3 h 30 min. Skulle mördaren ha uppehållit sig i trakten bara för att få avsända detta sms till FS? - I stället kunde han ha åkt till Linköping och avsänt sms:et därifrån; då hade kanske polisen fått lite att bita i. – Vad var det för tid mördaren ville vinna? Han måste ju ha förstått att FS inte precis skulle göra något i brådrasket, men fick FS däremot ett sms från MJ så kanske han skulle ringa henne - om inte annat för att fråga hur många trädgårdsplattor som var dagens beting.
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
I min hypotes övermannas MJ och pistolen tas i från henne. GM frågar om hon är ensam och om någon kommer snart. MJ som vill leva säger gråtandes att FS inte kommer förrän imorgon, och att hon eg skull vara borta ikväll, men det blev inställd dejt (JE).
Sedan säger gm: "Lägg dig på kudden!" - Pang! Därefter städar gm hela natten så att det ska vara fint när FS kommer hem från sina gastar.