2014-01-22, 17:36
Avslutad
Arcam upp 10-20 kr idag, tjänade en bit över 20 laxar. Kommer inte med mer tips då folk är jävligt otacksamma och försöker korsfästa en istället.
Senast redigerad av Bulldoozer 2014-01-22 kl. 17:38.
Citera
2014-01-22, 18:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Kinnevik kan då ett ryck uppåt i närtid tror jag för den snabba klipparen.
Citera
2014-01-22, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldoozer
Arcam upp 10-20 kr idag, tjänade en bit över 20 laxar. Kommer inte med mer tips då folk är jävligt otacksamma och försöker korsfästa en istället.

Man får gratulera
Citera
2014-01-22, 18:37
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Arcam upp 18 kr idag, tjänade en bit över 20 laxar. Kommer inte med mer tips då folk är jävligt otacksamma och försöker korsfästa en istället.

Om det enda du har att rekommendera är ett bolag som inte kan bära sin egen multipel för fem öre, så är det bättre om du håller tipset för dig själv. Bli rik och skriv sedan i denna tråden från din yacht i medelhavet, men innan dess är du en dussinspelare, som vi andra.
Citera
2014-01-22, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Om det enda du har att rekommendera är ett bolag som inte kan bära sin egen multipel för fem öre, så är det bättre om du håller tipset för dig själv. Bli rik och skriv sedan i denna tråden från din yacht i medelhavet, men innan dess är du en dussinspelare, som vi andra.

Opcon förra veckan. Upp från 46 öre till 56 öre. Jag tog en vinst på 40 och hoppas andra här hoppade på också. Imorgon är Karo (Köpte på 71 ;-)) och Opcon på tapeten igen, men vad spelar det för roll när ingen vågar tjäna pengar? Förlorare kommer alltid vara förlorare. Sen är yacht för gubbar, jag köpte en splitt ny Ducati 1199 panigale förra året.
Citera
2014-01-22, 19:22
Medlem
bluefootedboobys avatar
Citat:

Näe, fortsätt! Bara för att det är de otacksamma jävlarna som är högljudda betyder inte det att vi andra inte uppskattar dina tips. Skål, kamrat!

Tror på Africa Oil fortfarande, hehe...
Citera
2014-01-22, 20:05
Medlem
felias avatar
Active Biotech, på fredag kl 13 kommer kursdrivande nyheter om deras MS-Tablett. Vid ett godkännande väntas en 25% kurshöjning och chansen till att det blir så bedöms till 80%.
Citera
2014-01-22, 20:15
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Opcon förra veckan. Upp från 46 öre till 56 öre. Jag tog en vinst på 40 och hoppas andra här hoppade på också. Imorgon är Karo (Köpte på 71 ;-)) och Opcon på tapeten igen, men vad spelar det för roll när ingen vågar tjäna pengar? Förlorare kommer alltid vara förlorare. Sen är yacht för gubbar, jag köpte en splitt ny Ducati 1199 panigale förra året.

På aktiemarknaden är inte en kortsiktig kursuppgång ett kvitto på att du gör rätt. Att du köpt ett bolag som aldrig gjort vinst, vars aktie rusar kan göra dig glad. Du kan slå dig för bröstet, håna folk med "gubbaktier" och skrodera om hur briljant stock-picker du är. En vacker dag kommer du kanske att inse att det var ren spekulation som kunde gått åt vilket håll som helst. En veckas kursuppgång gör inte att du har rätt. Att du resonerar, analyserar och förstår bolaget på ett korrekt sätt gör att du får rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av felia
Active Biotech, på fredag kl 13 kommer kursdrivande nyheter om deras MS-Tablett. Vid ett godkännande väntas en 25% kurshöjning och chansen till att det blir så bedöms till 80%.

Vid misslyckande väntas en 80 % kursnedgång och sannolikheten för det vet man är kring 50 %.
Citera
2014-01-22, 20:33
Medlem
Paul-Kemps avatar
Citat:
Fortsätt posta, vi är många som läser! Det finns många olika inställningar, förutsättningar och placeringshorisonter. Vissa blir provocerade av andras syn på saken, inte minst om den personen tjänar pengar. Det är bättre att köra sitt race och låta andra köra sitt. Jag tror inte nödvändigtvis att olika strategier behöver vara motsatser. Man kan tjäna pengar på företag på börsen, men man kan även tjäna pengar på psykologin hos andra investerare. Vissa är bra på det första, andra är bra på det senare, vissa är bra på att kombinera.
Citera
2014-01-22, 20:41
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Vid misslyckande väntas en 80 % kursnedgång och sannolikheten för det vet man är kring 50 %.
Källa på det?
Citera
2014-01-22, 20:43
Medlem
ForeverADrones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Källa på det?
Kallas ironi min vän'

Fast det kanske du också var?
Citera
2014-01-22, 20:46
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForeverADrone
Kallas ironi min vän'

Fast det kanske du också var?

https://www.avanza.se/placera/telegram/2014/01/22/active-biotech-pareto-upprepar-kop-infor-laquinimod-besked.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in