2014-01-22, 21:16
Medlem
KreugerGulds avatar
Skandinaviens största guldköpare!
Guldadam värdering före emission 75Mkr - nu! 17 Mkr

Aktien ligger runt 0.58 kr/aktie. Dvs den har rasat ner överdrivet mycket efter emission

Man kan ju fråga sig om en aktien är riktigt värderad nu! Eller om den har åkt på oförtjänt mycket stryk efter emissionen på 1.40kr är det såldes riktigt att bolaget värderas till endast de intagna pengarna på 14Mkr givetvis är aktien felvärderad just nu.

Vi har alltså en ordentlig hävstång i akten på dessa nivåer.

Det känns överdrivet att bolagsvärdet som var 75 mkr före emissionen nu är nere på 13 mkr när emissionen gav 14 nya mkr till kassan. Varningen om ansträngd likviditet angav inga siffror vilket säkert krävts om det varit riktigt akut läge. Huvudorsaken till sämre likviditet är att guldpriset sjunkit och det var ju känt redan innan emissionen. Då GuldAdams snabba expansion i Norge och Danmark främst sker via franchisetagare kommer det inte belasta kassan så mycket utan tvärtom snabbt ge ett tillskott. Jag är övertygad att bolaget kommer lösa likviditetsproblemet och då bör kursen minst återgå till emissionskursen 1:40 och 2:50 inom 12 månader om expansionen i Norge och Danmark kan fortsätta enligt plan. Bokslutsrapporten som släpps den 28 februari blir spännande läsning.

http://www.aktietorget.se/Instrument...D=SE0005280443

http://www.redeye.se/bolag/guldadam-holding/analyser
Citera
2014-01-22, 21:36
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia

https://www.avanza.se/placera/telegram/2014/01/22/active-biotech-pareto-upprepar-kop-infor-laquinimod-besked.html

Du förstår väl själv att siffrorna dessa anal-ytiker kommer med är dragna ur röven? Det är någon kotlettfrilla som spelar allan-ballan i sin excelsnurra och höftar hejvilt. Det bästa för alla parter vore om analytikern tog sitt pick och pack och började göra något vettigt i stället för att leka spåman. Kanske kan han bli sidekick i programmet det okända och försöka få kontakt med andar, vem vet.
Citera
2014-01-22, 21:44
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Du förstår väl själv att siffrorna dessa anal-ytiker kommer med är dragna ur röven? Det är någon kotlettfrilla som spelar allan-ballan i sin excelsnurra och höftar hejvilt. Det bästa för alla parter vore om analytikern tog sitt pick och pack och började göra något vettigt i stället för att leka spåman. Kanske kan han bli sidekick i programmet det okända och försöka få kontakt med andar, vem vet.

Hur vet man då vilka aktier man ska köpa? Du som är en framgångsrik placerare utan brister och rik som ett troll, hur gör du? Kaffesump?
Citera
2014-01-22, 21:50
Medlem
Tjoasszs avatar
Vad tror ni om Josab och Opcon, något att köpa ännu?

Borde man börja handla på Aktietorget eller Avanza?
Citera
2014-01-22, 21:56
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoassz
Vad tror ni om Josab och Opcon, något att köpa ännu?

Borde man börja handla på Aktietorget eller Avanza?

Josab borde du köpt för ett år sedan men det var omöjligt att veta. Åtminstone borde du köpt för under 10 kr. Hög risk på de här nivåerna om avtalet inte går i hamn. Går avtalet i lås och ett eventuellt uppköp kommer på tapeten är det nog fortsatt en bra affär att köpa nu. men risken är hög.

Opcon känns lite på dekis, svårbedömt bolag tycker jag. Inget jag skulle köpa i dagsläget är nog närmare än nyemission än en rejäl tur uppåt.

Aktietorget är en börs, Avanza är en mäklare. Hur menar du?
Citera
2014-01-23, 00:32
Medlem
KreugerGulds avatar
Guldadam gick ner med 17% igår,

I oktober stod kursen i 2.50kr. Emission på 1.40 kr gav guldadam ca14 Mkr

Idag står kursen 58öre/aktie. Värde på börsen 17,5 Mkr

Klar straffspark till investering!!!

Man redovisade en vinst år 2012 på 23 Mkr så det finns gått om potential.
Citera
2014-01-23, 00:34
Medlem
Tjoasszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Guldadam gick ner med 17% igår,

I oktober stod kursen i 2.50kr. Emission på 1.40 kr gav guldadam ca14 Mkr

Idag står kursen 58öre/aktie. Värde på börsen 17,5 Mkr

Klar straffspark till investering!!!

Man redovisade en vinst år 2012 på 23 Mkr så det finns gått om potential.

Känns lite som att du har ett finger i Guldadam eftersom att du alltid gör reklam för dem.
Citera
2014-01-23, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoassz
Känns lite som att du har ett finger i Guldadam eftersom att du alltid gör reklam för dem.
Klart han har det! Bara att kolla på hans namn
Citera
2014-01-23, 00:50
Medlem
KreugerGulds avatar
Precis

Diskutera innehållet istället. Guldadam

klar straffspark aktien har tidigare gått på en ordentlig mina, så de är bara slafsa i er godiset.

värderad nu till 17Mkr...........innan emissionen var aktien värderad till 75mkr........

Man plockade in i mitten på oktober 14 nya miljoner och aktiekursen står efter detta endast i 58öre med ett bolagsvärde på 17,5Mkr

ha det gott pojkar.
Senast redigerad av KreugerGuld 2014-01-23 kl. 00:53.
Citera
2014-01-23, 00:51
Medlem
Tjoasszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Precis

Diskutera innehållet istället. Guldadam

klar straffspark aktien har tidigare gått på en ordentlig mina, så de bara plocka i er godiset.

värdeerad till 17Mkr innan emissionen var aktien värderad till 75mkr

man plockade in mitten på oktober 14 nya miljoner och aktiekursen står 58öre med ett bolagsvärde på
17,5Mkr

ha det gott pojkar.

fixa mig ett jobb där så kommer jag att dubbla inkomsten 2014 utan problem.
Citera
2014-01-23, 13:31
Medlem
Tjoasszs avatar
Efter att ha fördjupat mig känns det som att Opcon är ett bra val.

Kan även tipsa om att Groupon säljer en Kurs i online trading hos Academy of Financial Trading. Ord. pris 4 390 kr, betala 199 kr. Tror ni det är något att köpa för att fördjupa sig i ämnet?
Citera
2014-01-23, 14:30
Medlem
Tror stenhårt på Holmen, den kommer dra iväg snart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här